PDA

Bekijk Volledige Versie : Cod4 Server Instalatie



obi1970
20/11/07, 17:17
Hi

Ik heb een zware dedicated server draaien vooe onze clan met 4 servers css op(deze zijn geinstaleerd door een ex lid van de clan)
nu zouden we graag een call of duty 4 server instaleren hoe gaan we hier me te werk
op onze dedicated draaid linux debian .De voor cod 4 benodigde linux files zouden deze week uitkomen
maar waar en hoe instaleer ik deze op de server???

alle hulp is hier best welkom daar we zelf weinig van deze zaken afweten

mvg Obi

EHS-Jerre
20/11/07, 17:34
Waarom heb je linux als je er niets van afweet?

Mikejuh!
20/11/07, 17:50
Om dat de kerel die de server voor zijn rekening nam er niet meer is, dat lees je toch.

Begin eerst met alle mappen behalve de video map te uploaden.

EHS-Jerre
20/11/07, 18:26
mijn excuses over gelezen ...

WF WebHosting
20/11/07, 18:52
Hoe beheer je die server?

Zodra de server files er zijn (linux binaries) dan moet je die ook uploaden naar je server.
User aanmaken, change rechten voor die user alleen voor CoD4.
Ip toekennen (weet niet of dat door sever cfg file word geregeld).
Start script ervoor schrijven, heb je screen dan kan je die server starten met screen sessie.
Je moet natuurlijk wel enig kennis hebben van het besturings systeem van die server.

Blade

Mikejuh!
20/11/07, 22:14
Er is trouwens net bericht gekomen dat de bins in testfase zijn beland. Max nog enige dagen, schijnt het.

Sorcer
20/11/07, 22:53
Er is trouwens net bericht gekomen dat de bins in testfase zijn beland. Max nog enige dagen, schijnt het.

Heel leuk nieuws! :) Houdt mij even op de hoogte Mikejuh.

Tommi
20/11/07, 23:27
haha mooi, eindelijk de linux files bijna uit:W:

obi1970
21/11/07, 09:30
Hoe beheer je die server?

Zodra de server files er zijn (linux binaries) dan moet je die ook uploaden naar je server.
User aanmaken, change rechten voor die user alleen voor CoD4.
Ip toekennen (weet niet of dat door sever cfg file word geregeld).
Start script ervoor schrijven, heb je screen dan kan je die server starten met screen sessie.
Je moet natuurlijk wel enig kennis hebben van het besturings systeem van die server.

Blade


alles wat er nu gebeurt gaat via smartftp en heropstarten van de server doe ik via Putty (screen sessie) als ik het goed voor heb

ik ga vanavond als ik thuis ben effe noteren welke de exacte softwaere op de server draaid

kan er mij iemand beetje op weg helpen en deze acties stap voor stap uitleggen dan kan ik me bij iedere stap proberen de nodige informatie bijeen te krijgen zo ik hier wat van opsteek voor in de toekomst.

alvast bedankt voor jullie hulp

mvg Obi

daanl
21/11/07, 10:31
smart ftp kan idd ik gebruik zelf winscp met putty samen hoef je ook geen ftp server te installeren en werkt bijna zelf als ftp.

ttbviper
21/11/07, 10:42
Tutorial: Een eigen Call of Duty 4 gameserver opzetten: http://forum.i3d.net/technische-hulp-cod4/18486-tutorial-een-eigen-call-duty-4-server-opzetten.html

Stewie
21/11/07, 13:08
ttbviper: svp geen teksten copy/pasten en dan de bron veranderen in een andere site...

BDigitinternetdiensten
21/11/07, 20:50
Weet iemand al de exacte datum voor de Call of Duty 4 server files?

Stewie
21/11/07, 20:57
Nee dat weet niemand. Gisteren ook niet. Morgen weten we dat ook niet. Je weet het zodra de files er zijn.

killstealer
27/11/07, 18:23
Ze zijn er eindelijk de linux files van cod4.

icculus.org

danger89
15/11/09, 00:26
88.159.81.218:28960
op glasvezel 24/7

WebMeso
15/11/09, 01:06
En wat voor een meerwaarde heeft jou 1e post nu in dit topic? Dit is geen plek om een gameserver te gaan promoten.

// EDIT //
Ik zie nu naast het feit dat het een nutteloze post is dat je ook nog eens een topic van 2 jaar oud naar boven trapt. :thumbdown:
{xx} erop dan maar?!

kutagh
15/11/09, 01:34
En wat voor een meerwaarde heeft jou 1e post nu in dit topic? Dit is geen plek om een gameserver te gaan promoten.

// EDIT //
Ik zie nu naast het feit dat het een nutteloze post is dat je ook nog eens een topic van 2 jaar oud naar boven trapt. :thumbdown:
{xx} erop dan maar?!

Misschien moet je gewoon de rapporteer knop gebruiken en niet reageren? Aangezien dat het beleid is dat de WHT mods hebben... ;)