PDA

Bekijk Volledige Versie : NIC met geintegreerde firewall



popking
20/11/07, 13:04
Beste WHT-ers,

Heeft iemand van jullie ervaring met netwerkkaarten met een geïntegreerde firewall e.a. beveiligingsopties.
Ik weet dat 3com dergelijke kaarten verkoopt.

Hebben dergelijke kaarten nog voordelen boven de standaard softwarematige firewall van linux?

Ik ben naar iets dergelijks op zoek voor een standaard webserver.
Op de server draait slechts één klein projectje waardoor een hardwarematige firewall van bijv. cisco die 300mbit kan verwerken volkomen overkill is.

Iemand goede tips / netwerkkaarten van andere merken die dergelijke functionaliteit hebben?

Hollanda
20/11/07, 20:06
SUN X2100's hebben dat standaard meen ik...

DeziWeb
20/11/07, 20:16
Eigenlijk hebben veel producten dit standaart, denk ook aan de standaart desktop moederbordjes met een Nforce 4 chipset hebben die beschikken over Nv Firewall. Echter werkt dit zo beroerd dat veel mensen dit uitschakelen.

Ik denk dat je voor een simpele webserver op Linux aan APF voldoende moet hebben.

popking
20/11/07, 20:22
De SUN X2100's is een server en geen netwerkkaart.

Ik zat meer aan de netwerkkaarten van 3com te denken. Maar ik ken die functionaliteit niet.

De killer Nic (http://www.killernic.com/products/nic.aspx) heeft een ingebouwde processor met embedded linux erop.
Kun je op een dergelijke manier niet een heel aardige firewall iets-achtig-ding opzetten?

Zijn hier voordelen uit te halen?

Nogmaals, een firewall van 1000 euro en daarnaast de extra kosten van de 1u colo is voor mij drie stappen te ver (en volkomen overkill). Maar ik wil toch graag iets extra's dan alleen de standaard softwarematige firewall....

Niemand?

luser
20/11/07, 20:42
http://www.securecomputing.com/index.cfm?skey=1560

Geen ervaring mee spijtig genoeg.

popking
23/11/07, 13:59
Niemand die mij kan vertellen of dit soort producten onzinnig zijn of juist extra veiligheid bieden?


SnapGear SG640
Integrated Firewall/VPN/IDS on a PCI Card Protects Desktops and Critical Servers