PDA

Bekijk Volledige Versie : Mail Host



MoeX
17/11/07, 12:11
Ik ben op zoek naar een emailhost aangezien mijn provider geen poort 25 (incoming) blokkeerd. Ik draai zelf een mailserver en wil pop3 download gebruiken om de mail op te halen. Het gaat hier om ongeveer 5 mailboxen. Heeft iemand een suggestie waar ik dit vrij goedkoop kan krijgen? Liefst per jaar betalen. :o

dreamhost_nl
17/11/07, 14:32
Je beschrijft je probleem een beetje cryptisch, maar hoogstwaarschijnlijk bedoel je dat je lokaal geen e-mail server kunt installeren, aangezien poort 25 (SMTP/uitgaand) door je (inbel/kabel)provider wordt geblokkeerd? Klopt dat? In dat geval kun je toch gewoon de e-mail server van je (inbel/kabel)provider gebruiken voor het versturen van e-mail?

bakkerl
17/11/07, 16:48
@moex:
Zul je even een mod moeten vragen of ze dit topic willen verplaatsen. Hier mogen geen aanbiedingen gedaan worden.

En ben je niet meer opzoek naar een partij die voor jou inkomende berichten kan replayen. Die partij heeft de mailservers waar het aankomt en dan weer naar jou server doorsturen op een afwijkende poort, welke niet door jou provider geblokkeerd wordt.

JanSmit
17/11/07, 19:10
Ik ben op zoek naar een emailhost aangezien mijn provider geen poort 25 (incoming) blokkeerd. Ik draai zelf een mailserver en wil pop3 download gebruiken om de mail op te halen. Het gaat hier om ongeveer 5 mailboxen. Heeft iemand een suggestie waar ik dit vrij goedkoop kan krijgen? Liefst per jaar betalen. :o

incomming is poort 110 indien deze ook geblokt wordt, dan inderdaad gewoon een mailhost offerte vragen hier bij wht (verplaatsen van topic). Indien alleen poort 25 voor het versturen wordt geblokt dan inderdaad gewoon de smtp server (mail.provider.nl ozid) gebruiken.

gr

jan

Mikej0h
17/11/07, 21:48
incomming is poort 110 indien deze ook geblokt wordt, dan inderdaad gewoon een mailhost offerte vragen hier bij wht (verplaatsen van topic). Indien alleen poort 25 voor het versturen wordt geblokt dan inderdaad gewoon de smtp server (mail.provider.nl ozid) gebruiken.

gr

jan

Even voor de duidelijkheid;

POP3 (TCP poort 110) ontvangt geen e-mail.
POP3 is een service (daemon) waarmee mail kan worden opgehaald die reeds op de server is opgeslagen.

SMTP (TCP poort 25) ontvangt en verstuurd de e-mail.

POP3 maakt dus gebruik van de opgeslagen e-mail die door SMTP is ontvangen.