PDA

Bekijk Volledige Versie : Interion-IS



Ahmed
15/11/07, 13:29
Weet iemand wat er met Interion-is aan de hand is? Servers zijn al meer dan een complete dag offline! (uptime monitor)

Ik weet dat de eigenaar van Interion hier actief is, kan er misschien uitleg gegeven worden over de downtime? En wanneer het probleem weer verholpen is.

Dankjewel alvast!

Dotdns
15/11/07, 13:31
Hebt je al contact met hun opgenomen..?

Ahmed
15/11/07, 13:35
Website werkt niet (waardoor de email ook niet werkt neem ik aan). Er was volgens mij geen telefoonnummer beschikbaar van hun.

WilloW
15/11/07, 13:39
0346 552848 is het telefoonnummer.

Dotdns
15/11/07, 13:41
Wie zoekt die vindt he
http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,43,,,,Is_de_naam_nog_vrij_.html?lang=NL&uitgebreid=CHECKED&domein=Interion-is&zoek.x=18&zoek.y=12


WilloW was me voor :D

Ahmed
15/11/07, 13:43
Dankjewel WilloW en ook een klein beetje Dotdns! haha

DHiemstra
15/11/07, 14:48
Net via zijn broer hem aan de telefoon gekregen en er is iets mis gegaan met contracten ofzo, heel erg vaag.
Toen ik vroeg wanneer het weer online kwam kreeg ik als antwoord iets van "ja, niet"
Ze hadden hem afgesloten terwijl die wel elke maand de rekening betaald ofzoiets :s
Hij kon ook niet meer op de server voor backups etc, ik ben volgens mij best screwed omdat ik altijd via ultraedit ftp werk aan mijn projecten (omdat ik vanaf meerdere locaties werk) en maar eens per week / 2 weken een backup maak.

Hij gaat voor me kijken of die de backups kan regelen maar ik heb weinig hoop.
Kan ik die uren die nu verloren zijn gegaan (heel wat) bij hem verhalen?

SF-Jeroen
15/11/07, 14:50
Kan ik die uren die nu verloren zijn gegaan (heel wat) bij hem verhalen?

Hangt helemaal van de rede van de downtime af, en wat er in de AV staat.

Ahmed
15/11/07, 14:51
Dat is niet echt fijn.. Ik heb nog geen tijd gehad om te bellen. Maar hij komt dus niet meer online? Echt vaag!

SF-Jeroen
15/11/07, 14:53
Laten we even wachten tot er een officiele verklaring komt voordat er allemaal dingen worden gezegd hier.

DHiemstra
15/11/07, 14:53
Dat is niet echt fijn.. Ik heb nog geen tijd gehad om te bellen. Maar hij komt dus niet meer online? Echt vaag!

Volgens mij niet nee.. ik snap het echt niet je kan toch niet zoiets maken.
Je hebt wel klanten maar die hebben ook klanten..
Leek echt een 17 jarig jongetje aan de tel..

Sorcer
15/11/07, 14:54
Volgens mij is er iets intern aan de hand. Ook heb ik wat referenties van klanten ingezien, waaruit blijkt dat ze totaal nergens meer op reageren! Ben benieuwd wat er aan de hand is! Hopelijk is het snel opgelost voor de klanten :)

DHiemstra
15/11/07, 14:55
Hangt helemaal van de rede van de downtime af, en wat er in de AV staat.

Volgens mij heeft die geen AV

SF-Jeroen
15/11/07, 14:59
Het gaat echt niet om een 17 jarige hoor.

Heeft netjes een KvK, ik zie ook vinkje voor gedragscode. Hij zal dus ZEKER een Av hebben.

FSCJasper
15/11/07, 15:00
Zullen we even afwachten voordat er gebashed en geïnsinueerd gaat worden?

DHiemstra
15/11/07, 15:01
Sorry van mijn onterechte conclussies, ik ben nogal boos om dit alles.
Klanten bellen mij wat er aan de hand is en zijn kwaad.
Er staan tientallen freelance uren, en een deadline op het spel.
Ik werd erg onprofessioneel en zonder duidelijkheid behandeld aan de telefoon dus vandaar die conslussie.

De server is al sinds eergister offline en totaal geen contact of update.

FSCJasper
15/11/07, 15:04
Ik kan begrijpen dat het een vreemde situatie is, echter met dergelijke suggestieve reacties te plaatsen op het internet is niemand mee geholpen. Rustig afwachten is het devies, meer kun je als klant momenteel niet doen.

CharlieRoot
15/11/07, 15:05
Stuur hem een email op ati.9600@gmail.com of elwindeman@hotmail.com

Hij is trouwens uit 1989, dus zo oud is hij niet.

phinos
15/11/07, 15:06
Namens Interion IS:

Zojuist heb ik even een constructief gesprek gehad met de eigenaar van Interion IS, er speelt momenteel een zeer vervelende situatie tussen de colocatie provider en Interion IS wat erin heeft geresulteerd dat de servers op dit moment niet beschikbaar zijn. Echter wordt er momenteel getracht te bemiddelen door een externe partij om Interion en haar klanten zo snel mogelijk weer in de lucht te krijgen.

DHiemstra
15/11/07, 15:07
Had ik dus toch gelijk met 17 jaar (oke misschien net 18).
Bedankt voor de adressen mag ik vragen hoe je eraan komt?

Weet misschien ook iemand waar hij zijn servers heeft gehost misschien dat ik via hun een backup kan achterhalen.

EDIT: phinos, heel erg bedankt voor de duidelijkheid!
Is er een schatting wanneer we alles weer online kunnen verwachten?

cwf
15/11/07, 15:14
Had ik dus toch gelijk met 17 jaar (oke misschien net 18).
Bedankt voor de adressen mag ik vragen hoe je eraan komt?

Weet misschien ook iemand waar hij zijn servers heeft gehost misschien dat ik via hun een backup kan achterhalen.

EDIT: phinos, heel erg bedankt voor de duidelijkheid!
Is er een schatting wanneer we alles weer online kunnen verwachten?

IP staat bij netrouting.eu

Doch denk ik niet dat zij je kunnen helpen. Je bent geen directe klant.

SF-Jeroen
15/11/07, 15:15
Had net een trace gedaan en kwam ips tegen bij grafix.

phinos
15/11/07, 15:16
Had net een trace gedaan en kwam ips tegen bij grafix.

Die organisatie staat ook bij Grafix :).


EDIT: phinos, heel erg bedankt voor de duidelijkheid!
Is er een schatting wanneer we alles weer online kunnen verwachten?

Er is daar helaas nog geen duidelijkheid over, ik zal de situatie in de gaten houden en als er iets te melden is doe ik dat hier.

Ahmed
15/11/07, 15:26
Ik heb net ook contact gehad met Interion. Het verhaal is bevestigd van Phinos. Ik heb mijn belangrijkste klanten tijdelijk verhuisd naar een ander hostingbedrijf. Nu maar hopen dat alles snel in orde komt bij Interion. Bij deze veel succes ermee!

Savvas
15/11/07, 15:40
Als iedereen de suggestieve opmerkingen even voor zich houdt, kennelijk heeft Elwin nu iets van zich laten horen dus zal hij ongetwijfeld hier nog een berichtje voor jullie plaatsen.

Ik geef vanuit onze kant geen verklaring behalve dat dit een bewuste zet was en dat er vermoedelijk niet op korte termijn iets aan de situatie zal veranderen.

phinos
15/11/07, 15:55
Ik heb getracht te bemiddelen tussen beide partijen, ik vrees dat dit niks heeft uitgehaald. Verder zal ik niet uitweiden over waarom dit niks uithaalt, en ik zou klanten aan kunnen raden om zodoende bij beide partijen een verhaal te halen en vervolgens zelf een oordeel te vellen. Mijn persoonlijke mening laat ik bij dezen even buiten beschouwing.

DHiemstra
15/11/07, 15:55
Beste Savvas,

Is er een mogelijkheid dat jullie Elwin of iemand anders de mogelijkheid geeft om tijdelijk backups te downloaden voor zijn klanten?
Ik hoop dat jullie begrijpen dat er anders erg veel vooral belangrijke data verloren zal gaan.

Savvas
15/11/07, 16:08
Klanten die hun data wensen veilig te stellen kunnen telefonisch contact opnemen op 070-7113172 of via mail savvas[at]netrouting.eu.

DHiemstra
15/11/07, 16:16
Harstrikke bedankt Savvas!

Luke B
15/11/07, 16:20
Op het moment zie ik interion-is.nl zelf weer online.
Overigens heeft Elwin gewoon AV en is hij 18 jaar.
Maargoed, eerlijk gezegd... ik snap jullie wel, maar wat verwacht je als je op zulke prijzen in gaat. Het verschil zit heus wel ergens in. Het is tenslotte jullie keus geweest om voor een budgethost te gaan. ;)

Ahmed
15/11/07, 16:20
Mijn websites die bij Interion staan werken weer...?

Luke B
15/11/07, 16:22
Inderdaad Ahmed, staat nu weer online.
Ik raad je toch even aan om wel zo snel mogelijk back-ups te maken, dan weet je zeker dat je het recenste hebt!

Ahmed
15/11/07, 16:26
Hmm het werkt al niet meer...

Savvas
15/11/07, 16:51
De server was tijdelijk even beschikbaar gesteld voor enkele mensen om hun data veilig te stellen.


Harstrikke bedankt Savvas!

Graag gedaan.

Sorcer
15/11/07, 17:00
Neem aan dat het Dedicated Servers waren inplaats van Eigen servers?

V v Zuydewijn
15/11/07, 17:00
Ik zeg eigen schuld, dikke bult. Een ieder die daar nog hoste moet nu niet gaan huilen... Kijk eens naar hun uptime van het afgelopen jaar:

http://www.webhostingtalk.nl/maandelijkseuptime.php?redir=%2Fpublicreport%2F745 %2F5160%2F1%2F50416

Daar had je al lang weg moeten zijn als je het mij vraagt.

Luke B
15/11/07, 17:02
Neem aan dat het Dedicated Servers waren inplaats van Eigen servers?
Waren eigen servers van Interion, dat weet ik vrij zeker.
Gewoon de stekker er (letterlijk) uit getrokken probably ;)

Sorcer
15/11/07, 17:03
Waren eigen servers van Interion, dat weet ik vrij zeker.
Gewoon de stekker er (letterlijk) uit getrokken probably ;)

Frappant dat ze zelf dit niet hebben aan zien komen. Lijkt me stug dat de stekker er is uitgetrokken. De servers kwamen net terug online. Waarschijnlijk op de switch uitgeschakeld.

Luke B
15/11/07, 17:06
Frappant dat ze zelf dit niet hebben aan zien komen. Lijkt me stug dat de stekker er is uitgetrokken. De servers kwamen net terug online. Waarschijnlijk op de switch uitgeschakeld.
Da's ook een stekker, toch:D
Nee, dat kan ook inderdaad. Zit ook niet veel verschil tussen ;-)

Savvas
15/11/07, 17:08
Er is een tijdelijke oplossing gevonden tot morgen in het belang van huidige klanten.

Elwin beschikt over eigen servers in rackspace dat wordt afgenomen bij ons, de servers werden via de dichtstaande switchporten uitgesloten van communicatie met de buitenwereld.

Wiliam v.
15/11/07, 17:10
<knip> Flamen doe je maar ergens anders. Bij deze een thread ban voor je.

Sorcer
15/11/07, 17:12
Er is een tijdelijke oplossing gevonden tot morgen in het belang van huidige klanten.

Elwin beschikt over eigen servers in rackspace dat wordt afgenomen bij ons, de servers werden via de dichtstaande switchporten uitgesloten van communicatie met de buitenwereld.

Enigste wat ik kan zeggen: Succes beide partijen! Ik ga me distantieren van dit topic :) Hopelijk zijn de problemen en gevolgen voor de klanten te overzien.

Ahmed
15/11/07, 17:15
Savvas,

Is er enig zicht op een definitieve oplossing; een waarbij de klanten van interion online kunnen blijven??

Savvas
15/11/07, 17:22
Savvas,

Is er enig zicht op een definitieve oplossing; een waarbij de klanten van interion online kunnen blijven??

Dat ligt op dit moment aan Elwin, ik moet wel zeggen dat we in de afgelopen 2 uur een hoop vooruitgang hebben gemaakt en vandaar dat ik dus van mijn kant ook bereidwillig ben geweest.

Ik geef er niet de voorkeur aan om dergelijke onderwerpen publiekelijk te bespreken, ik zal Elwin verzoeken om een bericht te plaatsen met contactgegevens.

Dotdns
15/11/07, 17:22
Savvas,

Is er enig zicht op een definitieve oplossing; een waarbij de klanten van interion online kunnen blijven??

Zoals Savas het zeg.
Neem je backup zsm.
want morgen staat je weer off.
Hoogawaarschijnlijk zal je een tussentijd oplossing moeten vinden om je data online te krijgen.

Alvast succes aan alle klanten

Luke B
15/11/07, 17:25
@Ahmed
Denk dat Savvas daar moeilijk iets aan kan doen.
Elwin heeft een stuk of 4 - 5 servers, en Savvas verzorgt alleen de housing, hij zal niet een aantal servers online gooien omdat er een geschil is geweest tussen Elwin en hem. Eigenlijk is het sowieso al positief dat Savvas hier wat van zich laat horen (Elwin: HINT, laat je klanten een teken van leven zien!), aangezien dit eigenlijk buiten hem om gaat.

Ahmed
15/11/07, 17:28
Dankjewel Savvas voor de informatie, en de rest!

Server00
15/11/07, 17:36
Dat ligt op dit moment aan Elwin, ik moet wel zeggen dat we in de afgelopen 2 uur een hoop vooruitgang hebben gemaakt en vandaar dat ik dus van mijn kant ook bereidwillig ben geweest.

Ik geef er niet de voorkeur aan om dergelijke onderwerpen publiekelijk te bespreken, ik zal Elwin verzoeken om een bericht te plaatsen met contactgegevens.

Voor verdere vragen:

interionis@gmail.com of elwin@interion-is.nl

Verder zoals Savvas al zegt zullen dergelijke onderwerpen als deze niet publiekelijk worden gemaakt.

Luke B
15/11/07, 17:38
Voor verdere vragen:

interionis@gmail.com of elwin@interion-is.nl

Verder zoals Savvas al zegt zullen dergelijke onderwerpen als deze niet publiekelijk worden gemaakt.
Denk dat dat sowieso dan interionis@gmail.com moet worden? @interion-is.nl ligt nu toch ook plat? Of hebben jullie de mailserver redundant in een ander rackie? :)

Server00
15/11/07, 17:53
Denk dat dat sowieso dan interionis@gmail.com moet worden? @interion-is.nl ligt nu toch ook plat? Of hebben jullie de mailserver redundant in een ander rackie? :)

Alles is online weer ;) dit dient alleen voor verdere informatie.

Wiliam v.
15/11/07, 19:20
Alles is online weer ;) dit dient alleen voor verdere informatie.

Je handels wijze is voor verbetering vatbaar. Nu klaagd iedereen zonder echt precies te weten wat er aan de hand was / is.

Randy
15/11/07, 20:03
Uit betrouwbare bron weet ik dat de genoemde provider volgende week al gedagvaard is door een andere collega. Ik denk dat het snel afgelopen is. Goedkoop blijkt maar weer eens duurkoop.

Zonder me verder in de kwestie te mengen, wil ik wel opmerken dat de housingprovider in dit geval zeer correct en netjes handeld. Immers, hij staat buiten het conflict dat gedupeerde klanten met hun hoster hebben. Chapeau voor Savvas. En dat wou ik even gemeld hebben. (En Savvas, je hebt voicemail)

Spyder01
15/11/07, 23:11
Ik heb net even de site bekeken en die prijzen zijn erg laag t.o.v. de specificaties, daar zou ik het niet voor doen.

Maar goed, dat doet er verder ook niet toe, al krijg je op die manier op den duur wel problemen (bijv. hardware die defect gaat).

Het is alleen erg jammer voor de klanten van Interion IS, die zijn uiteindelijk het meest gedupeerd (resellers / end users) en ik denk dat het ook belangrijk is, dat bepaalde hosters eens e.e.a. in gaan zien, qua prijsstellingen e.d.

De branche wordt de laatste tijden steeds minder kwalitatief (mijn mening) en er is teveel gedoe. Uiteindelijk heeft dat natuurlijk weer voordelen, dat even buiten beschouwing.

Goed om te lezen dat er dus wel iemand probeerde te bemiddelen en dat savvas ook bereidwilligheid toont. Dat vindt ik dan ook erg netjes, dan ook nog een aantal mensen de mogelijkheid geven hun data veilig te stellen, getuigt natuurlijk helemaal van klasse. Tegenwoordig is het offline = offline en het interesseert me niks dat jij, als klant van bedrijf x, je bestanden kwijt bent.

Nee, chapeau!

En beide partijen uiteraard heel veel succes gewenst!

Justin Nijs
15/11/07, 23:54
Ik ben klant bij Interion-IS. Ik moet zeggen dat Elwin altijd zijn zaakjes netjes op orde had alleen het de laatste tijd iets minder gaat.
Savvas doet de Housing van Elwin?
En Elwin heeft niet betaald, of gewoon een 'meningsverschil' met Savvas?

Nu staat de boel online, gaat dit morgen weer plat of wat moet ik hieruit afleiden?

BsHosting
15/11/07, 23:57
Volgens mij moet je uit onderstaande quote opmaken dat hij zijn rekeningen niet betaald en daarom gedagvaard word.
Als dit niet savas is is er dus nog een schuldeiser en is savas ook niet betaald en was je daarom offline.

zoals ik lees wil savas de klanten van een ander niet de dupe laten zijn en ben je daarom online.
hoelang dat duurt kan niemand je hier vertellen denk ik zo.



Uit betrouwbare bron weet ik dat de genoemde provider volgende week al gedagvaard is door een andere collega. Ik denk dat het snel afgelopen is. Goedkoop blijkt maar weer eens duurkoop.

®on
16/11/07, 01:07
Zucht.....
Zout, wonden en concullega's.