PDA

Bekijk Volledige Versie : Zelf hosten



jaap60
14/11/07, 21:33
Hallo wie kan mijn raadgeven, mijn domeinnaam staat al bij een webserver nu wil ik zelf gaan hosten, ik heb xampp op mijn pc staan (werkt). Hoe moet ik dit bij mijn webserver instellen, dns kan ik daar niet zelf instellen. Dus bij server door verwijzen naar eigen server.
Alvast bedankt.........

SF-Jeroen
14/11/07, 21:35
Je moet in je router een foward maken naar je lokale IP (poorten 80, 22, etc. etc.)

En als je op wireless zit moet je DHCP uitzetten, en alle pcs in je netwerk een vast IP geven

jaap60
14/11/07, 22:25
Hallo sorry ik ben nieuw hier Gualcherius, maar was dit antwoord voor mij bestemd ??

SF-Jeroen
14/11/07, 22:33
Yups.

Str@nger
14/11/07, 22:38
Jah :p
Dit is het instellen van je router zodat je pc van buitenaf bereikbaar is. Dat is stap 1.

Stap 2 is het opvragen van jouw IP-adres op het internet.

Stap 3 is het invullen van dat IP-adres als adres voor de domeinnaam. Afhankelijk van het controle paneel en de mogelijkheden van jouw domeinhoster, moet je het daar ergens instellen.

jaap60
14/11/07, 22:45
Hallo allemaal, bedankt voor de snelle reacties, pc is van buitenaf bereikbaar, ip adres is bekend maar kan ik nergens instellen bij mijn domeinhoster (misschien een beetje dom van me). Ben hier al weken mee bezig......

SF-Jeroen
14/11/07, 22:47
ik neem aan dat er ergens DNS records staan bij je domein.

dan moet je een A record aanmaken wat naar je EXTERNE ip adres doorstuurt

Erik
14/11/07, 22:57
Vraag even aan de partij waar je het domein gekocht hebt hoe dit moet (domein naar jouw ip adres sturen), of laat het ze even doen voor je.

jaap60
14/11/07, 23:14
Gualcherius, dit is nu het probleem wat is een A record ?

Is het niet mogelijk om bij mijn webserver een bestandje temaken dat door verwijst naar mijn ip adres eigen pc. Dan ben ik klaar denk ik.

Str@nger
14/11/07, 23:21
Als je jouw IP-adres invult in de adresbalk van je browser, zie je dan jouw site die op jouw pc staat?

Zo ja, dan kun je eventueel je domein direct laten doorsturen naar je IP-adres of via een frame zodat je domeinnaam wel in de adresbalk blijft staan.

Zo nee, dan moet je sowieso de instellingen van je Xampp nakijken.

Wil je het netjes oplossen: stuur een e-mail naar je domeinhoster en vraag hen het A-record voor jouw domein in te stellen op jouw IP-adres. En controleer of het werkt; werkt het niet, dan bekijk de instellingen van je Xampp (met name de Vhosts)

Welk controle paneel gebruik je nu?

jaap60
14/11/07, 23:32
Str@nger als een vriend van mij het ip adres intikt van mijn pc komt hij op de site dus dat werkt goed maar het gaat natuurlijk om het intikken van mijn domeinnaam en dat krijg ik dus zo nog niet voor elkaar. Dus daarom dacht ik aan een bestandje op mijn webserver te zetten, weet alleen nog niet wat.......

SF-Jeroen
14/11/07, 23:33
Ik zal het even wat beter uitleggen:


Bij de DNS van je domein, voeg toe(of verander) het A record "*.uwdomein.nl A 999.999.999.999" en vul daar uw ip in.

Ik ga er even vanuit dat u de nameservers van de registrar gebruikt verder.

//als het zo niet lukt, gelieve even de naam van het controlpanel dat voor de domeinen gebruikt word te geven

jaap60
14/11/07, 23:40
Ben nog niet zo ervaren maar wat versta je onder controlepaneel.

Freakingme
14/11/07, 23:50
Uhm, misschien klinkt een van de volgende termen je bekend: VHCS, cpanel, webmin, plesk, directAdmin << gebruik je een van deze dingen?

jaap60
15/11/07, 00:01
Sorry Freakingme niet bekend, wat doe je hiermee ???

Ramon Fincken
15/11/07, 00:12
Righty, even stapsgewijs, bij welk bedrijf heb je je domein besteld / laten registeren ?

Das stap 1


Stap 2:
Kijk of je internetprovider ( bijvoorbeeld xs4all of UPC ) een webserver op poort 80 toestaat.
Zoniet, kijk of ze een andere poort toestaan

Stap 3:
ga naar www.watismijnip.nl

Stap 4:
Bel bedrijf dat je bij stap 1 hebt vermeld, en vermeld je IP bij stap 3.
zeg dat je een webserver wil draaien en dat ze het " DNS A record " moeten forwarden jaar je IP adres
[ Het is mogelijk dat ze je inloggegevens sturen om het zelf via een website of zogenaamd " control panel " te doen ]

Stap 5:
Zorg dat je apache webapplicatie goed werkt ( google is handig )

Stap 6:
Zorg dat je PC een vast intern IP adres krijgt + dat je router de gewenste poort ( normaal is dat 80 ) "forward" naar je interne IP adres van je PC

Stap 7:
als add on bij stap 6 : zorg ook dat je firewall en andere programmas die internetverkeer kunnen blokkeren de gewenste webserver poort toestaan !
Uiteraard dien je je PC zo clean mogelijk te houden met antivirus en geen slechte scripting te draaien.


euh dat zou het moeten zijn, willen Str@nger, Gualcherius en de anderen me eventueel aanvullen?

update: stap 7, firewall

EHS-Jerre
15/11/07, 00:16
normaal kreeg jij bij je domein/webpacket een panel waar je zaken in kan beheren, dit bedoelt Freakingme

jaap60
15/11/07, 00:31
Begin het te snappen, heb dus geen panel, kan maar weinig veranderen bij mijn server als ik mijn site ga aanpassen dan kan ik dat uploaden via een ws-ftp programma. Server is XLSERVER.

SF-Jeroen
15/11/07, 00:47
Nou waar kan je je password enzo veranderen?

Str@nger
15/11/07, 00:59
Denk dat dat via de helpdesk gaat...net even op de site van het betreffende bedrijf geweest en kwam dit tegen in de faq:

Email en POP accounts: Kan ik zelf het wachtwoord veranderen van de extra POP accounts ?
Nee, dat kan alleen door de helpdesk gedaan worden.

Met andere woorden:
Stuur een e-mail naar je huidige hostingprovider of bel hem op en zeg hem wat hij moet doen: "Verander het A-record van mijn domein 'pietjebell.nl' naar '12.12.12.12'" - waarbij 12.12.12.12 JOUW IP-adres is.

Als het goed is moeten ze dit veranderen en dan werkt het. Veranderen ze het niet, dan moet je werken met een klein documentje op je huidige server, bijvoorbeeld deze code:

<html><head><meta http-equiv="refresh" content="0;URL=http://12.12.12.12/" /></head></html>(Waarbij 12.12.12.12 wederom JOUW IP-adres is)
Nadeel: je domeinnaam staat niet meer in de adresbalk, maar jouw IP-adres.

Er zijn andere oplossing, maar ik ga ervanuit dat jouw hoster meewerkt en dat A-record wil aanpassen voor jou.

SF-Jeroen
15/11/07, 01:13
Andere mogelijkheden zijn;

<SCRIPT LANGUAGE="Javascript">
window.location="www.yournewsite.com"
</SCRIPT>

Of je kunt een 301 maken in htaccess

---------

Daarnaast


Denk dat dat via de helpdesk gaat...net even op de site van het betreffende bedrijf geweest en kwam dit tegen in de faq:

Bij de paketten:


# Eigen MySQL database
# Makkelijk Controlepanel
# Eigen CGI-Bin

jaap60
15/11/07, 23:01
Aan alle die mij hebben voorzien van advies, eigen server werk nu prima mijn web server heeft ip adres veranderd (A-record). Dank aan alle.......

Ramon Fincken
16/11/07, 10:15
dank voor de update Jaap !