PDA

Bekijk Volledige Versie : Installeren CentOS 5 op XenEnterprise



FransVanNispen
13/11/07, 14:59
Ben nu al een paar dagen aan het spelen met mijn nieuwe XenEnterprise servers, maar het wil niet echt vlotten.

In een ander topic had ik al een vraag over de XenCenter performance, maar ik heb ook een probleem met het installeren van CentOS5 via de meegeleverde template.

Ik heb een web folder van de laatste DVD install base van CentOS 5 32bit. Het is een exacte kopie van de DVD en zowel via het web bereikbaar als via NFS.

Als ik probeer CentOS 5 te installeren via de template en de NFS folder opgeef, kan hij deze niet vinden. Via HTTP meldt hij dat hij /images/minstg2 niet kan vinden, terwijl deze gewoon aanwezig is.

Mijn vermoeden is dat het netwerk gerelateerd is. Windows VM's wilde ook niet. Daar bleek dat de netwerk NIC's die ik aangaf bij de installatie vanuit de template heel leuk verwisseld werden. Erg lastig als één van de NIC's naar buiten gaat en de rest via interne switches loopt.

Ik heb geen idee wat ik fout doe, en ik kan er ook heel weinig over vinden op het net.

Het support forum van XenSource/Citrix is helaas zéér traag, dus hoop ik dat iemand hier mij wat verder kan helpen.