PDA

Bekijk Volledige Versie : XenCenter Console performance



FransVanNispen
13/11/07, 15:52
Ik heb eindelijk na ruim 2 maanden stofhappen, mijn nieuwe Dell servers online met XenEnterprise. Echter loop ik wel tegen wat problemen aan.

Een eerste probleem is de performance van XenCenter consoles.

Ik heb een 15Mbit down/1.5Mbit up DSL verbinding van Casema/Wanadoo/Orange. Dit draait prima. Maar als ik via XenCenter verbinding maak met de console, en het maakt niet uit of dit een host console of VM console is, text of grafisch, is de performance dramatisch.

De refresh rate van de console hapert en stottert en komt lijkt het niet boven de 1 frame per seconde. Bij het snel doortypen mis ik geen texkt, alleen verschijnt deze pas rijkelijk laat op het console scherm.

Met Windows grafische console is het zó dramatisch dat ik niet op een normale manier met de muis de diverse widgets kan klikken zonder te hyperventileren van stress.

Is dit een normale situatie voor XenCenter? Of is dit op te lossen?

Randy
13/11/07, 15:56
Frans,

moet je geen extra tools in je OS installeren zoals bijvoorbeeld bij VMWare?

FransVanNispen
13/11/07, 16:26
Ja, er zijn ParaVirtualized drivers voor het netwerk, maar die maken slechts de performance van de drivers sneller. Zonder deze drivers werkt een normale Remote Desktop verbinding perect, terwijl de XenCenter console bovenstaande problemen vertoont.

gjtje
14/11/07, 13:25
De vmware console wordt ongeveer 2 miljoen keer sneller als je SSL uitzet, misschien dat je hier deze optie ook hebt?

hrodenburg
14/11/07, 22:14
Ik heb een tijdje geleden eens de xen express versie geinstalleerd, maar kan deze problemen niet herinneren. En dat moet mij opgevallen zijn. Het is natuurlijk niet de enterprise versie, maar deze functionaliteit lijkt me in essentie natuurlijk hetzelfde. Is het niet zo dat je gewoon support hebt op de enterprise versie?

mxcreep
16/11/07, 12:29
Ik gebruik die consoles eigenlijk nooit vanuit Xencenter, maar heb laatst een training gehad voor XenEnterprise 4.01 en daar gebruikten we de console naar servers die in Palo Alto stonden en dat werkte gewoon prima...

Zoals hrodenburg al aangeeft heb je gewoon support op XE4, zowieso kun je deze vraag denk ik beter stellen op het forum van Xensource dan hier.

Jesperw
21/11/07, 12:58
Bij ons is die console niet zo snel als SSH, maar wel snel genoeg om goed op te werken. Bij windows vertraagd de muis een beetje, maar de 1 frame per seconde zie je noemt herken ik niet. Ik kan redelijk vloeiend 'muizen'.

Ook Xen enterprise. Misschien Xen center even reinstallen? Of inderdaad gewoon je support gebruiken.