PDA

Bekijk Volledige Versie : KDISS aanhoudende problemen



WH-Tim
13/11/07, 10:52
Beste mensen,

Als eerste: ik zou niet weten waar dit topic thuishoort.
Ik zit zelf nu al heel wat jaartjes bij KDISS en ben altijd erg tevreden geweest. De afgelopen 2 a 3 maanden lijkt het wel alsof er meer netwerk downtime is dan uptime, en mijn klanten zijn bijna niet meer tevreden te praten. Erg begrijpelijk ook.

Nu is mijn vraag, hebben jullie hier ook allemaal last van of zit ik gewoon opgescheept met een brakke server?

®on
13/11/07, 11:09
Je vermeld twee verschillende zaken: netwerk downtime, en een brakke server. Heb je KDISS zelf al eens om uitleg gevraagd?

WH-Tim
13/11/07, 11:13
Ze kunnen het probleem niet vinden, maar werkt iedere keer opeens weer. Dat hoor ik maar al te vaak. Controleer je logfiles, en daar staat dan helemaal niks in. Momenteel hoor ik dat de server goed blijkt te werken, en de switch ook, maar niet weten waarom ik niet online ben. Erg frustrerend.

Sorcer
13/11/07, 11:15
Volgens mij bedoelt hij het anders: In zijn ogen is het netwerk achteruit gegaan, en vraagt dus om er meerdere mensen hier last van hebben. Vervolgens als het hier niet aan kan liggen, moet het wel zijn eigen server zijn?

Ik vraag me overigens wel af; Waarom heb je geen onderzoek verricht naar je server om dat gedeelte uit te sluiten? En inderdaad, contact opnemen met je eigen Provider zal meer resultaten opleveren dan het vragen aan derden :)

Edit: Je was me net voor met de antwoorden :)!

Kijk misschien naar:
- Corrupte Netwerkkaart
- Corrupte netwerkkabels
- Etc.

WH-Tim
13/11/07, 11:17
Het is een dedicated server, fout weet ik, maar het was mijn eerste server destijds en het is erg lastig een volle server om te switchen :)

ichosting
13/11/07, 11:19
Wij moeten helaas ook bekennen dat het de laatste tijd niet goed ging bij KDISS. Wij zijn met onze hele hebben en houden moeten vertrekken omdat wij geen downtimes konden gebruiken in verband met streaming etc.

Het is altijd goed geweest tot na de verhuizing naar EUNetworks. Vanaf daar is het helaas mis gegaan. Erg jammer.

Probleem schijnt hem overigens in de routers van Kdiss te zitten.

Sorcer
13/11/07, 11:19
Daar is niets fouts aan. Ook een Dedicated Server zou gewoon naar behoren moeten werken. Ik denk toch echt dat indien het software matig is uitgesloten, je de desbetreffende partij moet contacteren om ze toch een onderzoek te laten uitvoeren op hardware matige problemen.

Overigens over het overzetten; Ik denk dat daar voortaan goede technieken voor zijn om dit te verwezenlijken! Iniedergeval zorg voor goede backups indien je dit gaat realiseren.

®on
13/11/07, 11:20
het is erg lastig een volle server om te switchen :)
Als je lang genoeg wacht, heb je geen volle server meer ;) Maw. doe onderzoek; laat een objectief iemand eens meekijken. Indien de resultaten jouw inziens te wijten zijn aan de dienstverlenende partij: leg ze dit voor, en geef ze de kans dit op te lossen. Geen goede oplossing in jouw ogen? Verhuizen, volle server of niet.

//edit: typo.

Sorcer
13/11/07, 11:22
Als je lang genoeg wacht, heb je geen volle server meer ;) Maw. doe onderzoek; laat een objectief iemand eens meekijken. Indien de resultaten jouw inziens te wijten zijn aan de dienstverlenende partij: leg ze dit voor, en geef ze de kand dit op te lossen. Geen goede oplossing in jouw ogen? Verhuizen, volle server of niet.

Duidelijk en krachtig. Voldoet een partij meer aan je wensen, verkassen en zorgen dat iniedergeval je eigen klanten zo min mogelijk hinder hierdoor oplopen. Beter verhuizen en een aantal dagen later in een goed geregelde situatie zitten, dan blijven aanjakkeren en je eigen klanten verliezen en met het probleem blijven zitten.

nzyme
13/11/07, 21:11
waarom vraag je ze gewoon niet om op een nieuwe server gezet te worden? en sinds er een week of 2 terug weer een nieuwe router is geplaatst is het netwerk "perfect":
http://www.pro-noc.nl/smokeping.cgi?target=ISP_smokestats.KDIS
en idd, sinds euN was het een paar maand een hel...

nu het toch over kdiss gaat, al mensen met foto's van de cold-corridor die ze vorige week geplaatst hadde :p