PDA

Bekijk Volledige Versie : Email adressen aan 3den geven?!?

Genesisfm
12/11/07, 15:24
Beste,

Ik zit met een vraag mbt het doorverkopen / weggeven van email adressen.
Is het in Nederland toegestaan om je database met email's door te verkopen aan 3den? Ook als de site niet voorzien is van een TOS of andere beschreven voorwaarden.

Zo ja of nee zou ik ook graag willen weten waar deze informatie terug te vinden is.

Thx

Ramon Fincken
12/11/07, 15:32
hebben die mensen er mee ingestaan destijds ?
Nee, dan is dat een no-go.

offtopic: kun je je BTW nummers van NL en BE aanpassen? 1tm9+0 is wat misleidend

Genesisfm
12/11/07, 16:33
Het punt is dat er bepaalde websites benaderd worden door instanties die graag het email bestand willen hebben in ruil voor ..... vul maar in...
Nu heb ik een via een betreffende website al een mail van die organisatie gekregen (reclame).
Daarom de vraag.

/Offtopic het fake kvk nummer staat er al jaren in en is ludiek bedoeld.. Verder vind ik het niet misleidend.

Ramon Fincken
12/11/07, 16:46
hmm laten we het erop houden dat onze definities van humor/ludiek niet gelijk zijn :)

anyway, als bij een opt-in niet duidelijk is aangegeven en accoord gegaan met doorverkoop van het emailadres aan andere bedrijven + de reden en gebruik daarvan het zowiso al niet door kan gaan.

Voor de rest zou je bv eens bij een jurist kunnen vragen hoe en wat?

DiedX
12/11/07, 18:24
De WBP is daar heel duidelijk in: Nee.

Zelfs als je het wel zou mogen, juridisch gezien, ligt het moeilijk: je zal je dan aan moeten melden bij de WBP, en die gaat het beoordelen. Niet makkelijk dus :)