PDA

Bekijk Volledige Versie : Strato host opzetten



Bram VD
12/11/07, 14:51
Beste,

Ik heb onlangs van een vriend een strato server gekregen, echter snap ik er nog niet veel van.
Ik ben redelijk bekend in de hosting wereld, maar ik ben niet anders gewend dan Direct Admin.
Bij strato heb ik het standaart strato controle paneel en root login voor plesk.
Ik kan in plesk hosting accounts aanmaken, maar via welk domein zijn deze nu bereikbaar?
En hoe wijzig ik de pagina die nu verschijnt op mijn ip?


If you see this page it means:
1. hosting for this domain is not configured
or
2. there's no such domain registered in Plesk

What you can do:

* Using Plesk, you can create domains with web hosting on a single physical server.

Ik heb reeds het halve internet (inclusief dit forum) afgezocht, maar niks relevants kunnen vinden.
En uit de Strato FAQ wordt ik ook niet veel wijzer.

Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,
Bram van Dijk

Ramon Fincken
12/11/07, 15:15
1) heb je apache gerestart nadat je een domein hebt aangemaakt?

2) of bedoel je de standaard pagina als het domain al actief is en je voor het eerst op de pagina komt?
zie dan:
http://www.webhostingtalk.nl/plesk/126917-domme-vraag-placeholder.html

crazycoder
12/11/07, 15:40
Ik heb reeds het halve internet (inclusief dit forum) afgezocht, maar niks relevants kunnen vinden.
En uit de Strato FAQ wordt ik ook niet veel wijzer.

Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,
Bram van Dijk
De eerste plaats om naar antwoorden te kijken is bij de helpdesk van het desbetreffende bedrijf. Zij zouden je snel van de juiste antwoorden moeten kunnen voorzien.

Erik
12/11/07, 20:11
Waarschijnlijk moet je gewoon nog de DNS e.d. regelen van de domeinen die je toevoegd?

FlexZa
22/11/07, 16:11
Ik heb zelf ook een vps bij strato. De pagina die je krijgt is de default page van Plesk. Deze krijg je enerzijds als er geen domeinen geconfigureerd hebt in Plesk, of anderzijds als je de standaard index via ftp ngo niet vervangen hebt.

Wat je dus moet doen: Inloggen op plesk, dit is je ip/domein:8443, en daar het domein wat bij de server hoort, deze staat er waarschijnlijk al in, bewerken of eventueel toevoegen.

Hierna kun je inloggen op FTP en je website uploaden.

Succes ermee alvast :rolleyes:

crispy78
24/12/07, 15:49
Plesk werkt bijzonder gemakkelijk.
Wanneer je je domein hebt ingesteld kom je vaak inderdaad op een standaard index pagina waarin staat de de boel nog niet goed is ingesteld.
Je kunt via FTP zelf je index.html etc vervangen als je zo'n domein hebt opgezet.

Een leuker iets is nog dat je de hele directory structuur kunt wijzigen, door zelf een skelet te maken, te zippen en in Server -> Skelet in te geven. Mocht je gaan resellen dan krijgen de klanten niet dat Plesk scherm te zien maar jouw eigen pagina's als je voor hen een domein hebt ingesteld.

Ronald Boer
30/12/07, 15:35
Zelf ben ik niet zo'n fan van strato. VInd ze niet altijd even klantvriendelijk en zijn heel erg commercieel ingesteld

ErikKosters
30/12/07, 17:04
Zelf ben ik niet zo'n fan van strato. VInd ze niet altijd even klantvriendelijk en zijn heel erg commercieel ingesteld

die mening wordt toch niet gevraagd is het wel?

sweety
26/04/08, 22:55
the FAQ is inderdaad niet zo duidelijk. en jij weet al 't een en ander. laat staan als je net begint. nou dan kom je er helemaal niet uit.
Ik heb geen antwoord voor je. maar wilde wel het volgende even kwijt.
erg klantvriendelijk zijn ze inderdaad niet. en ja dat heeft er wel mee te maken, als je in zee gaat met een bedrijf dan wil je toch goed geholpen worden. als je vragen en problemen hebt. en als je niet goed geholpen wordt... tja daar moet je toch ook rekening mee houden.

BasTijs
09/05/08, 18:41
Je moet via plesk inloggeneen client aanmaken, daarna voeg je een domain toe voor die client en kan je hosting opties selecteren voor dat domein. Daar kan je ook ftp access toevoegen voor het domain waardoor je dus kan ftp-en naar je domein.

X-Hosted
09/05/08, 18:54
ander kick je even een topic uit 2007 ;)

Erik H.
09/05/08, 19:40
Ja dat is tegenwoordig een nieuwe trend hier op WHT. Nieuwe members die oude topics kicken.....

®on
09/05/08, 19:51
Ja dat is tegenwoordig een nieuwe trend hier op WHT. Nieuwe members die oude topics kicken.....
En oude members die daar vervolgens op door blijven gaan ->|