PDA

Bekijk Volledige Versie : mail gateway ubuntu



JanSmit
10/11/07, 22:56
Hoi allemaal,

Ik ben bezig linux onder de knie te krijgen en ben wat aan het experimenteren met ubuntu server op een oude pc thuis. Nu heb ik een idee om mijn ubuntu server ook te gebruiken om alle pop3 mailtjes die ik normaal met Outlook binnen haal, te scannen op spam (waar ik heeeeeeeeeel veel van binnen krijg) en virussen. Zelf al wat rond gegoogled, maar kan niet echt iets vinden.

Iemand een idee?

ALvast bedankt

Jan

wonko
11/11/07, 09:26
fetchmail om je pop-boxen leeg te halen, en dan gewoon een opstelling met postfix + je gewenste scanners (mailscanner, amavis-ng, spamassassin, dspam,... meer dan genoeg mogelijkheden).

Erik
11/11/07, 12:28
Inderdaad even zoeken naar fetchmail. Die haalt je mail op van andere servers en zet de mail in je lokale mailbox. Dan kun je op je linux server exim en spamassassin installeren, clamav, etc. Als je dan nog zoekt naar een goede pop/imap server dan zou ik even kijken naar dovecot.

QBell
11/11/07, 14:59
http://www.howtoforge.com/postfix_antispam_mailscanner_clamav_ubuntu

Is wel voor dapper, maar opvolgende versies is weinig veranderd.

JanSmit
12/11/07, 09:11
thanks guys,

Zoiets zocht ik inderdaad. Kan ik weer wat aanprutsen :) en bijleren

ps gebruik de dapper versie dus zal geen probleem zijn (hoop ik)

gr

Jan

Costeijn
12/11/07, 11:06
Ik gebruik zelf ook fetchmail. Ik laat fetchmail mijn email ophalen vanaf mijn pop3 account op de webserver. Deze laat ik scannen op spam en virussen en daarna stuurt postfix het door naar mijn mailbox en ik deze dmv Roundcube kan uitlezen.

Heeft iemand een handleiding hoe je dit voor elkaar krijgt met exchange?

mediakings
17/11/07, 11:49
Zoek in Google op exchange calendar dump. Dan vind je een script op macnugget org wat je op weg zou moeten helpen.