PDA

Bekijk Volledige Versie : Hulp bij keuze server voor 1000 eur



FreddyB
10/11/07, 17:27
Het bedrijf waar ik werk als programmeur bood me aan om een server te plaatsen in hun rack. Aangezien ik nu een VPS gebruik moet ik eerst een server kopen die genoeg waar voor mijn geld biedt. Ik wil niet teveel ampere wegslurpen (geen dubbele voeding dus) en heb ongeveer 1000 euro budget. De server gaat de "standaard" taken doen: mailenable, apache, mysql op win2k3. Prive bouw ik altijd zelf mijn PCs, maar aangezien ik geen verstand heb van serverhardware lijkt zelfbouw me geen goed idee. Vandaar dat ik aan het kijken ben naar Dell en SuperMicro. Heb twee dingen kunnen vinden

Ahead-IT.nl

SuperMicro SCS210

Supermicro PDSMi+ Server Moederbord
Rackmount Supermicro SC512L-260
Raid Controller Intel ICH7R, 4 x SATA RAID 0/1/5/10 ondersteuning
Server Beheer Supermicro IPMI 2.0 E
Geheugen 2xKingston 1024MB DDR-2 667Mhz
Harde Schijf Western Digital 160GB, SATA II, 8MB, 7200rpm

Processor Intel Xeon X3210, 2.13Ghz Quad Core, FSB1066, 8MB, 105W
of:
Processor Intel Xeon 3040, 1.86Ghz Dual Core, FSB1066, 2MB, 65W (-€ 54)

Prijs excl. BTW: €811,19
Prijs incl. BTW: € 981,54



en


Dell.nl
Dell PowerEdge 860

PROCESSOR Quad-Core Intel® Xeon® processor X3220, 2x4MB Cache, 2.4GHz, 1066MHz FSB
ONDERSTEUNINGS - SERVICES Upgrade naar 3 jaar Basic Premier Enterprise Support op de volgende werkdag bewerken
MEMORY 2GB DDR2 SDRAM 667MHz (2x1GB dual ranked DIMMs)
RAID CONNECTIVITY C2 - Motherboard SATA, 2 Hard Drives connected to onboard SATA controller
1ST HARD DRIVE 160 GB 3,5-inch SATA harde schijf (7.200 rpm)
RACK MOUNTING RAILS Rapid Rails for Dell and other 4 post square hole racks
OPTICAL DRIVE 24X CDRW/DVD Combo Drive, IDE, Half Height
ADDITIONAL NETWORK CARD Broadcom® NetXtreme 5721 Single Port Gigabit Ethernet NIC, Cu, PCIe x1

€ 809,00 ex BTW