PDA

Bekijk Volledige Versie : Wanneer eigen SIDN?



Maxhost
08/11/07, 08:09
Hallo wht'ers,

Ik vraag me af bij hoeveel domeinen een eigen SIDN account uit kan. Zoals wel bekend moet je bij SIDN een lidmaatschap betalen, maar ben je voor domeinen wel goedkoper uit. Mijn vraag is dus: bij hoeveel .nl domeinen is een eigen sidn verstandig? Momenteel zit ik nog bij Transip...

crazycoder
08/11/07, 08:13
Zodra het bedrag wat je bij transip kwijt bent hoger is dan wat je bij sidn betaal.

Dat rekensommetje is heel eenvoudig:
4 x kwartaalbijdrage
x kosten domeinnaam
x kosten registratie
x kosten verhuizing

Exacte bedragen kan je op de site van sidn vinden.

Een groot voordeel van zelf deelnemer zijn is dat je niet afhankelijk bent van derden.

Ik weet niet wat je buiten de actieperiode bij transip betaal, maar je vaste bijdrage als deelnemer is al eur 600 per jaar.

Geert-Jan
08/11/07, 08:28
Als je bij TransIP of welke andere reseller zit, na 1 domeinnaam al...., maar dat is mijn mening.
Het gaat niet alleen om de kosten die je moet berekenen, maar ook om de service die je kunt bieden en nu dus mist.
// Lees de ervaringen over de overige resellers....

Bij Trans moet je niet alleen naar de domeinnaam kosten kijken, ook de extra kosten die ze overal voor rekenen, zoals white label, of een Admin-c / houder- wijziging of dergelijke. Die maken het eigen idmaatschap nou zo intressant...

//Just my 2 cents.

BsHosting
08/11/07, 08:52
admin c wijziging etc kost bij transip niks alleen de houderwijziging wel.

AlfaHosting
08/11/07, 09:01
Ik kan alleen maar bevestigen dat je niet enkel moet kijken naar de netto kost. Het feit dat je onafhankelijk bent van een derde partij is stukken belangrijker.

xserve
08/11/07, 09:07
Inderdaad. De meerwaarde zit er (voor ons in ieder geval) vooral in de service die je kunt aanbieden naar de klant. Als er iets mis gaat met een verhuizing is het gewoon handig dat je direct met de SIDN kunt bellen en dat je niet een mail hoeft te sturen naar je reseller, die na een tijdje het mailtje doorstuurt naar de SIDN.

Inmiddels zijn er resellers die maar heel weinig meer rekenen dan de domeinkosten van de SIDN. Dus als je enkel naar de directe kosten kijkt heb je best veel domeinen nodig dat het goedkoper is om het zelf te doen.

dreamhost_nl
08/11/07, 09:46
Ik kan alleen maar bevestigen dat je niet enkel moet kijken naar de netto kost. Het feit dat je onafhankelijk bent van een derde partij is stukken belangrijker.

In de periode '04/'05 namen we .nl domeinnamen af via ResellerSRS (zoek maar op als je dit verhaal niet kent). Op een gegeven moment was deze niet meer in staat om de rekeningen van de SIDN te betalen en kreeg iedere registrant die via ResellerSRS een domeinnaam had geregistreerd een brief waarin stond dat "hun deelnemer niet meer aan de betalingsverplichtingen kon voldoen".
Als je niet wist dat wij via ResellerSRS .nl domeinnamen afnamen, nam je al gauw aan dat wij in de problemen zaten. Zoiets voorkom je met een eigen SIDN-lidmaatschap; scheelt een hele hoop extra tijd (om alles weer te kunnen rechtzetten) en zweetdruppeltjes.
Ik weet niet hoeveel domeinnamen je nu onder je hebt, maar die € 600 per jaar aan lidmaatschapkosten wegen echt niet op tegen die onzekerheid. Daarnaast hou je alles in eigen hand. Gaat er zoiets als een verhuizing niet goed, dan kun je direct zien waar dit aan ligt en hoef je dit niet via-via te achterhalen.

almar
08/11/07, 12:53
Ik kan alleen maar bevestigen dat je niet enkel moet kijken naar de netto kost. Het feit dat je onafhankelijk bent van een derde partij is stukken belangrijker.

pcies, geen gezeur achteraf als je al je domeinnamen moet gaan verhuizen naar een je eigen SIDN account. Mijn antwoord: zo snel mogelijk.

Phu
08/11/07, 13:42
wij hadden besloten een eigen sidn account te nemen omdat je dan niet
allemaal papierwerk naar andere partijen hoeft te sturen

en alles direct zelf kan regelen.
de kosten hadden we er na 1 jaar al uit 60x17.5=1050 bij reseller
tegen over 900 euro 1e jaar bij sidn

dreamhost_nl
08/11/07, 17:30
Oké, maar er zijn natuurlijk niet alleen aanbieders die €17,50 rekenen voor een domeinnaam. Er zijn genoeg voordeligere alternatieven, waarbij TS waarschijnlijk ook al afneemt.
Maar zoals al gezegd, laat zeker niet alleen de prijs meespelen... Als je leverancier problemen ondervindt, zit jij (als diens reseller) zeker ook met problemen!!

Maxhost
08/11/07, 17:59
En wat houd Deelnemercategorie II in? je hebt I en II is er duidelijk verschil? want het prijsverschil is wel enorm groot:O

dennis0162
08/11/07, 18:01
En wat houd Deelnemercategorie II in? je hebt I en II is er duidelijk verschil? want het prijsverschil is wel enorm groot:O

Categorie twee is bijwonen van deelnemer vergaderingen
en een is domeinnamen registreren en bijwonen van vergadereringen

Zo was het toch of vergis ik me nu:)?

dreamhost_nl
09/11/07, 12:01
Klopt inderdaad, Dennis0162. Deelnemer Cat. II kun je zien als donateur. Deelnemer Cat. I is alleen interessant voor TS.