PDA

Bekijk Volledige Versie : Monitoren sql performance



no1san
07/11/07, 23:54
Ik hoop dat dit de juiste categorie is.

Ik heb ondertussen wel wat diensten die kunnen monitoren of mijn website (en dus mijn dedicated server) up and running is.

echter in het geval dat mijn sql database iets niet goed gaat krijg je nog steeds een pagina met foutmeldingen en is de site up en running.

Ik zoek dus een dienst (ectern) die mijn sql database (connectie) in de gaten kan houden.

Kan dat en is dat er?
Of moet het aan de serverkant regelen?

bvd

SF-Jeroen
07/11/07, 23:57
Je kant toch gewoon de mysql poort pingen?

no1san
08/11/07, 00:09
Je kant toch gewoon de mysql poort pingen?
Ja net als op mijn site kijken.

De logfile is nog een beetje lastig voor me maar ik wil per dag weten wat er is gebeurt. Liefts in een gebruiksvriendelijk formaat...

Ramon Fincken
08/11/07, 01:17
kun je scripting fouten uitrulen of serverside settings? ( bv max connections en dergelijke )

MMaI
08/11/07, 01:19
een externe cacti monitoring instellen voor mysql lijkt me voldoende, en anders bieden bijvoorbeeld hyperspin etc hiervoor prima monitoring tools

DutchTSE
08/11/07, 06:47
http monitoring waarbij je kan instellen dat hij moet kijken of een bepaalde string op de site voorkomt, en die string moet dan uit de mysql db komen.

crazycoder
08/11/07, 07:56
Simpel script met cronjob zou dit prima op de server kunnen doen.

Voer een simpele query uit en kijk wat er terug komt.

no1san
09/11/07, 00:09
Dank dank. ik ga googlen met de antwoorden van jullie.
Vrees dat ik deze oplossingen niet zo 123 snap...
Heeft iemand een linkje met tutorial?

Meteen ook vraag 2:
stel dat dan toch de sql database eruit ligt, is het mogelijk om dan een nette foutpagina te tonen ipv al die sql foutmeldingen?

Freakingme
09/11/07, 00:38
$mysqli = new mysqli("localhost", "my_user", "my_password", "world");

/* check connection */
if (mysqli_connect_errno()) {
printf("nette foutpagine tonen ipv al die foutmeldingen');
exit();
}

Google is your friend ;)

no1san
09/11/07, 01:22
hey thanks.

Google is your friend

euh ja zeker. ( voor mijn bezoekers :-) )

Maar waar heb je op gezocht?

bvd

Freakingme
09/11/07, 02:44
Uhm, tjah. Hoe ik er op kwam, door rechtstreeks in te typen http://nl3.php.net/mysqli_connect

Waar je precies op had moeten zoeken weet ik niet. Hoewel de php site natuurlijk vaak een goed beginpunt is bij php projecten ;)