PDA

Bekijk Volledige Versie : Counter Strike



skto
07/11/07, 18:22
Hi,

Ben nieuw op het forum heb al veel gelezen maar heb toch nog 1 belangrijke vraag.
Wat is nu het beste voor counter strike 1.6 server en mischien ventrilo server op te draaien windows of linux??
En wat kan er ongeveer op deze server draaien qua Counter Strike 1.6 server en ventrilo

Intel Pentium 4
2.66 GHz
1.024 MB
80GB 7200rpm
2000GB data traffic

(En wat is het belangrijkste in een gameserver meer ram of betere cpu??)

Stewie
07/11/07, 18:25
Dat is een zeer oude CPU, met traag RAM en sowieso is 1 GB niet altijd voldoende :)

EHS-Jerre
07/11/07, 18:38
1 gb RAM is wel voldoende als je 1 cs server draait :)

skto
07/11/07, 19:43
Was juist wat aan het surfen en vondt dit

Pentium 3.0 D
2048 ddr2 geheugen
160 Gb hardeschijf
1000gb dataverkeer

90euro p/m

dit lijkt er al beter op maar heb geen idee hoeveel servers hierop kunnen draaien iemand wel?

Windows of linux welke regt het beste?

EHS-Jerre
07/11/07, 20:11
// deels offtopic:
mocht je een aanbieding wensen voor dezelfde/gelijkaardige configuratie, kan je dat doen in een ander onderdeel van dit forum

skto
07/11/07, 20:29
// deels offtopic:
mocht je een aanbieding wensen voor dezelfde/gelijkaardige configuratie, kan je dat doen in een ander onderdeel van dit forum


Danku voor het aanbod zal ik zeker doen

Sorcer
07/11/07, 22:58
Was juist wat aan het surfen en vondt dit

Pentium 3.0 D
2048 ddr2 geheugen
160 Gb hardeschijf
1000gb dataverkeer

90euro p/m

dit lijkt er al beter op maar heb geen idee hoeveel servers hierop kunnen draaien iemand wel?

Windows of linux welke regt het beste?

Volgens mij zit daar geen verschil in! (Correct me if im wrong). Je zult denk ik zelf moeten kijken waar je het beste mee overweg kunt en welk besturingssysteem je ook goed onder handen kunt nemen qua instellingen/configureren.

Ik heb nog geen problemen ondervonden met het hosten van Gameservers op CentOS (Linux). Alles draait perfect. Keuze ligt bij jou :)

EHS-Jerre
08/11/07, 01:23
Wel in het algemeen wordt gezegd dat cs servers stabieler zouden draaien op windows

ustoopia
14/12/07, 02:53
Ik heb hier toevallig de laatste tijd over zitten googlen want ik draai dus ook een aantal cs servers. Mij is het nog nooit gelukt om een cs server net zo soepel te laten lopen op een linux systeem als op een windows systeem. Dus ik zeg windows. Maar in beide gevallen komt er best wel wat bij kijken dan gewoon een standaard server installatie. Er is een heleboel te tweaken om een server écht goed te laten draaien. Mij tip: google! your best friend