PDA

Bekijk Volledige Versie : Unieke veiling voor Nederlandstalige topdomeinen



Sedo GmbH
06/11/07, 15:44
Sedo GmbH, wereldwijd grootste handelsplatform voor domeinnamen en marktleider in het aanbieden van het parkeerprogramma, geeft eigenaren van topdomeinen in de Benelux de kans op deelname aan een unieke veiling. Start van de veiling zal zijn op vrijdag 23 november, 18.00 uur Europese tijd, voor de duur van 7 dagen.

Voorwaarden voor een plek in de veiling (er zijn 25 vrije plekken beschikbaar) zijn de volgende:
- enkel topdomeinen maken een kans (generiek, kort en krachtig, affiniteit met het internet)
- het domein is Nederlandstalig
- enkel de .nl, .lu en .be TLD´s komen in aanmerking voor een plek in de veiling
- het domein is commercieel interessant voor exploitatie en
- het minimum bedrag gaat in overleg

De veiling zal te volgen zijn via de website van Sedo (www.sedo.nl) en domeinen kunnen tot woensdag 21 november (met prijsvoorstelling) per E-mail worden gestuurd aan info@sedo.nl.

Bovenstaande is een gedeelte van het persbericht.

Hartelijke groet,
Marieke

Sedo GmbH
20/11/07, 17:00
De complete lijst is te vinden via deze link: http://www.sedo.nl/search/searchresult.php4?auctionevent=nl&partnerid=36052&language=nl

Triloxigen
21/11/07, 09:32
Als ik de namen zo zie is de veiling dus geen succes geworden?

leom
21/11/07, 10:19
Als ik de namen zo zie is de veiling dus geen succes geworden?


Waar heb je het over? De veiling moet nog beginnen.

Triloxigen
21/11/07, 11:53
Waar heb je het over? De veiling moet nog beginnen.

Maar aanmeldingen kunnen niet meer en die op de website staan zijn de domeinnamen die het geworden zijn.
En als je kijkt gaat het niet echt om allemaal top domeinnamen waaruit ik opmaak dt er niet genog animo was dat er enkel topdomeinen in konden staan.

demz
21/11/07, 11:58
inderdaad!

"enkel topdomeinen maken een kans (generiek, kort en krachtig, affiniteit met het internet"

Wat heeft vaderdag.nl met internet te maken dan?
(behalve dat het een domein is; dan kan elk domein in aanmerking komen)

Triloxigen
21/11/07, 12:32
Nouja, ik doelde dan eerder op emballage.lu.
Is nou niet echt een topdomein hoor...

cridea
22/11/07, 16:18
Wat doen mensen zoal met vaderdag?
Kado-s geven is big business. En bovendien business die je uitstekend via internet kunt vermarkten.

Domenico
22/11/07, 16:49
Wat heeft vaderdag.nl met internet te maken dan?
(behalve dat het een domein is; dan kan elk domein in aanmerking komen)

@Demz, je maakt een grapje hoop ik?

demz
22/11/07, 16:50
Ik vind dat redelijk onzin aangezien dan 90% van alle domeinnamen in aanmerking zou komen, omdat het of visitekaartjes/business zou zijn waar je geld mee kan verdienen..

Topdomeinen voor internet zouden zijn:

- www.servers.nl
- www.computers.nl
- www.security.nl
- www.webhosting.nl

dat soort domeinen horen in dat rijtje naar mijn mening.

(nee niet echt een grapje, welk domein heeft als je vaderdag goed vind nu geen affiniteit met internet, behalve snoepwinkels; hahahaha, en nee niet te serieus nemen! )

cridea
22/11/07, 17:00
Ik durf inderdaad de stelling wel aan dat 90% van de generieke domeinen met de naam van een product goed geld mee te verdienen is. Verdiep je bijv. eens in het fenomeen type-ins. Niet voor niets zijn al die domeinen al geregistreerd.

Tik eens een 10 willekeurige product woorden in in Google. Ik zou niet verbaasd zijn als voor 9 van die woorden advertenties verschijnen. Al die producten zijn kennelijk goed via internet te verhandelen.

Domenico
22/11/07, 17:10
Sorry Demz maar door deze opmerkingen kan ik je niet meer serieus nemen wat betreft domeinnamen. Het zijn juist deze generieke namen die veel geld opbrengen. Heel veel geld. :)

demz
22/11/07, 17:10
dan zijn we het toch met elkaar eens? whehehe

Maar of ze affiniteit met internet hebben als topdomein.. dat is een tweede..
Zoals ik al zei met de voorbeeld domeinen, is spyware.nl uit de lijst een super domein in verhouding tot vaderdag.nl als je het over affiniteit met internet hebt.

Tuurlijk, je hoort mij ook niet zeggen dat het weinig opbrengende domeinen zijn, inderdaad generieke domeinen zijn veel geld waard.. maar ik ben van mening dat het niet in dit rijtje thuis hoort als zijnde affiniteit met internet.

cridea
22/11/07, 17:27
Duidelijk, excuus voor het langs je heen praten ;)

Sedo GmbH
04/12/07, 12:25
Misschien nog leuk om te laten zien waarop het is geeindigd:

Veiling.nl € 46,000
Gezondheidszorg.nl € 16,500
Dames.nl € 10,000 (na de veiling)
Heren.nl € 10,000 (na de veiling)
Luik.be € 3,500
Kerstdagen.nl € 3,250
Hotelgids.be € 2,250
Bruidskleding.be € 2,200
Veemarkt.nl € 1,800
Zeilles.nl € 1,000
mmv.nl € 600
Imh.be € 360

Groet,
Marieke

jam
04/12/07, 12:29
niet echt schokkend marieke, maar veiling.nl is wel een topper, die had ik graag willen kunnen betalen. komt er binnenkort weer een nieuwe veiling van nederlandse domeinen? dan houd ik me aanbevolen om een aantal aardig domeinen te posten

Sotexis
04/12/07, 17:45
Als ik inlog op sedo.com can ik de uitslag niet vinden.

Triloxigen
29/12/07, 13:40
Er komt nu een soortgelijke veiling, echter vraag ik me af hoe de domeinnamen nu aangemeld moeten worden?

in2games
11/01/08, 10:10
Er komt nu een soortgelijke veiling, echter vraag ik me af hoe de domeinnamen nu aangemeld moeten worden?


Dat vraag ik me ook af, heb MB.nu nog liggen die ik daar wel tussen wil drukken :)

demz
11/01/08, 12:09
Hmmz sedo is een mooie website en veel veilingen.

Maar ik weet niet of het aan mij ligt of dat ik een vuiltje in mijn ogen heb :huh::huh: Ik zie steeds nieuwe veilingen .co.uk .mobi en dat soort zaken.

Maar nergens een link oid waar je jezelf kan aanmelden daarvoor of ergens iets waar upcoming veilingen staan aangegeven zodat je je kan inschrijven ervoor.

Maybe kan de dame van sedo.nl daar duidelijkheid in geven :D

:lovewht:

royen99
11/01/08, 12:12
In je "Domain management" domeinje aanvinken en (onderaan) "...apply for premium auction" doen.

demz
11/01/08, 13:13
Ja, je zegt het al, premium auctions.. greatdomains.com dingen (.com/.net)
Dat ken ik zelf ook nog wel vinden, dat is dus niet wat ik bedoel..

Ik bedoel de exclusieve veilingen zoals laatst de .nl of de recente .co.uk en .mobi...

Nergens een agenda of application te vinden dus..
Voor de .nl veiling was de enige aankondiging hier op het forum, nergens te vinden op hun website.