PDA

Bekijk Volledige Versie : Opteron of Xeon



dotnetjunkie
06/11/07, 01:40
Wat is momenteel de beste keuze?

In deze vergelijking komt AMD er beter uit:

http://www.worlds-fastest.com/d.pdf/wfw991.pdf

Interessant om eens de ervaringen van anderen hier te horen, of links naar andere reviews enz...

Phu
06/11/07, 02:22
normaal gesproken gaan we hier voor xeons puur omdat ons gehele platform op
allemaal intels draait zonder problemen.

maar we hebben net een rack met een aantal dual opterons overgenomen
welke best cheap waren, de nieuwwaarde volgens de originele factuur verschilt tot 1000 euro per stuk tegen over de xeon die we zelfde periode hadden gekocht

qua prestaties merk ik er eerlijk gezegd niet veel van (doe wat websites hosten)
en verder niet veel cpu vretende dingen.

Stewie
06/11/07, 12:05
Wat is momenteel de beste keuze?

In deze vergelijking komt AMD er beter uit:

http://www.worlds-fastest.com/d.pdf/wfw991.pdf

Interessant om eens de ervaringen van anderen hier te horen, of links naar andere reviews enz...
Zet het uit tegen kosten/cpu kracht en dan is de quadcore Intel nog steeds de beste keuze in servers.
Wilt overigens niet zeggen dat Intel altijd de beste keuze is. In de game branche heb je harde cpu power nodig, bij webhosting en de verschillende varianten daarbinnen kan de nadruk heel ergens anders liggen.

ttbviper
06/11/07, 12:40
ik zou voor de AMD's kiezen.
Dit omdat je daar tegenwoordig vaker stabieler gameservers op kan draaien en alle andere gewenste systemen.
Ik heb zelf allemaal X2 systemen draaien en ben er heel te vreden over.
Het stroom verbruik van de AMD's zijn ook een stuk minder dan de Intels en dus vaak ook wel handiger voor veel hosters.

Stewie
06/11/07, 12:56
ik zou voor de AMD's kiezen.
Dit omdat je daar tegenwoordig vaker stabieler gameservers op kan draaien en alle andere gewenste systemen.

Fabeltje :p


Het stroom verbruik van de AMD's zijn ook een stuk minder dan de Intels en dus vaak ook wel handiger voor veel hosters.
Wat is zuiniger: een dual quadcore xeon server of twee dual dualcore opteron servers? Laat AMD eerst maar eens goede quadcores bouwen ;)

Solid
06/11/07, 13:07
die zijn al lang uitgegeven aka barcelona

MortyDot
06/11/07, 13:15
Ik zou voor de AMD gaan:

-Goedkoper (Mainboard+ CPU)
-Goede prestaties tegen prijs
-Stabiel
-Quadcore van AMD lijkt veelbelovend ;-)

Jesperw
06/11/07, 13:29
Fabeltje :p

Wat is zuiniger: een dual quadcore xeon server of twee dual dualcore opteron servers? Laat AMD eerst maar eens goede quadcores bouwen ;)
Zoals hier boven al staat; de Barcelona.

Daarmee staat Intel op dat gebied weer even een stapje achter AMD en komen er in onze nieuwe Xen nodes denk ik weer AMD's.

In de huidige hebben we Intel Quadcores gestopt, want de levering van die AMD's kwam een beetje traag op gang.

Wido
06/11/07, 13:53
die zijn al lang uitgegeven aka barcelonaInderdaad.

Laat Intel eens een fatsoenlijke geheugen controller bouwen voor elke core apart, in plaats van alle geheugen banken aan te spreken via 1 controller :)

Stewie
06/11/07, 14:06
die zijn al lang uitgegeven aka barcelona
En die presteert hoe ..? En wanneer komen de modellen met voldoende ghz uit? Hun quadcore instap model is totaal niet bruikbaar omdat het niet eens een volle BF2142 server kan draaien op een enkele core zonder de CPU te maxen.

Daarnaast is AMD ook nog eens duurder in de Opteron serie tov Xeons. Ik zeg niet voor niets een "goede quadcore".


Inderdaad.



Laat Intel eens een fatsoenlijke geheugen controller bouwen voor elke core apart, in plaats van alle geheugen banken aan te spreken via 1 controller

Theoretisch een beperking, in de praktijk een kostenvoordeel.

De invloed op de prestaties zie ik niet: http://tweakers.net/nieuws/49269/amd-barcelona-update-prijzen-benchmarks-en-geruchten.html

Killzone@NL
12/11/07, 19:33
Xeon zou ik nemen

Swiftway-UK
12/11/07, 19:38
Xeon zou ik nemen

Waarom zou jij dan gaan voor een Xeon?