PDA

Bekijk Volledige Versie : Realtime of toch maar niet?



Xikeon
05/11/07, 21:41
Beste WHTers,

Ik en een vriend openen binnekort een webhosting site. Alleen weten wij niet wat wij het beste kunnen doen met domein registratie.

Realtime is handig en trekt mensen aan omdat hun domein snel online is, maar als iemand dan iets fout heeft gedaan hebben wij alsnog voor het domein betaald.

Niet realtime is dan dus de oplossing, maar dan worden klanten minder snel afgehandelt.

Wat vinden jullie dat we moeten doen?

Bij voorbaat dank.

Groeten,
Mike.

JMB
05/11/07, 21:43
Een veel gebruikt systeem is dat je het eerst goed moet keuren. Als je dit meerdere keren per dag doet is dat IMO geen enkel probleem.

Xikeon
05/11/07, 21:46
Dat voorkomt dan inderdaad het probleem met de typo's enz. (als ze optijd erachter komen).

Dus dan zouden we bijvoorbeeld gewoon elke avond om 9 uur alle emails lezen, en als er geen fouten tussen zitten keuren we ze.

-----

Edit:
En als iemand het even leuk vind om 10 domeinen te bestellen onder proxy en andere naam. Is daar iets tegen te doen?

VinceSTM
05/11/07, 22:08
- vantevoren betalen
- contract laten tekenen met kopie legitimatie
- prepaid (dus een 'pot') waaruit ze kunnen bestellen

Xikeon
05/11/07, 22:12
- vantevoren betalen
- contract laten tekenen met kopie legitimatie
- prepaid (dus een 'pot') waaruit ze kunnen bestellen
Oke,
maar eerlijk gezegt heb ik zelf ook een hekel aan contracten en vantevoren betalen. Ik heb liever altijd het domein up en payen, en waarschijnlijk denken meeste klanten zo ;)

Ik bestel bijv nooit meer een .nl domein bij Lycos omdat ze een contract opsturen waardoor mijn domein pas een week later online is.

Dotdns
05/11/07, 22:26
- vantevoren betalen
- contract laten tekenen met kopie legitimatie
- prepaid (dus een 'pot') waaruit ze kunnen bestellen

Hiermee bedoeld hij dat je klanten een ssort spaarpot hebben.
Als ze een domein realtime willen reggen, kunnen ze hun sparpot gebruiken om het domein onmiddelijk betalen

Contracten, kan je nu al praktische online laten genereren.
zodat alles goed blijkt.
En indien nodig kunnen ze achteraf dan alsnog een origineel contract opsturen.

Succes.

Xikeon
05/11/07, 22:28
Dus met die spaarpot bedoel je dat ze geld betalen en dat dan op hun account zien. En met dat geld kunnen ze dan realtime registreren?

Dat is opzicht niet eens zo een heel slecht idee.

Groovy
05/11/07, 22:33
Automatische incasso kan ook, krijg je ook altijd je geld. Transip doet het ook en het is ongelofelijk makkelijk

Xikeon
05/11/07, 22:35
Automatische incasso kan ook, krijg je ook altijd je geld. Transip doet het ook en het is ongelofelijk makkelijk

Dat is een hele slimme. Die was ik helemaal vergeten. :)

Stewie
05/11/07, 22:45
Automatische incasso kan ook, krijg je ook altijd je geld.
En wat dan als Pietje een fout nummer invoert, of het nummer van zijn buurman? Of het nummer + naam van iemand anders? Hoe krijg je dan je geld? :)

Automatische incasso is zeer fraude gevoelig bij Nederlandse jeugd.

INEXPro
05/11/07, 22:52
Ik zou zeker een eigen check op je registraties houden, zeker wanneer iemand met kwade doeleinden jou systeem gebruikt om 10tallen, of misschien wel meer, domeinnamen te registreren en te gebruiken om spam te versturen.

Meen me te herrinneren dat er iets is/was waarbij je een domeinnaam kon testen ergens in een land buiten europa, dit veroorzaakte veel spam uit zogenaamde 'test' adressen.

royen99
05/11/07, 22:59
Wij registreren énkel zodra er daadwerkelijk betaald is. Doet de klant dit via PayPal of zijn 'spaarpotje' (credits), dan is het nagenoeg realtime (cronjob die om de 5 minuten loopt).
Kiest de klant voor overschrijving via bank/giro, dan zal deze toch even 1 of 2 dagen moeten wachten op zijn domeintje.

Freakingme
05/11/07, 23:05
Maar wat nou als een andere registrar in die vijf minuten die domeinnaam registreert?

Dotdns
05/11/07, 23:08
als paypal op spaarpot is, kan het toch volledig realtime aan ...

Phu
05/11/07, 23:55
Automatische incasso kan ook, krijg je ook altijd je geld. Transip doet het ook en het is ongelofelijk makkelijk

automatische incasso is wel leuk ....

alleen nadeel is de gebruiker / klant kan binnen 12 maanden "het recht heeft" het bedrag terug boeken vraag me niet waarom het mogelijk is nederlands wet ofzo.
beter ga je voor eenmalige machtiging dan kan de klant niet meer terug storneren.
nadeel is je MOET een copy legimatie hebben en een getekend overeenkomst
(mag ook digitaal zijn)

heb nu bij een klant tot 3x toe voor totaal 750 euro geld misgelopen.
omdat hij zijn dedicated server offline heeft gezet via de APC
en domeinen opeens ergens anders heen heeft verhuisd
nooit opgezegd en zegt ik host niet bij jullie de incasso ongedaan gemaakt cq gestorneerd.
is ie naar een andere toko gegaan hier op het forum down geweest
en komen aankakken ben helft van de tijd offline geweest ik betaal niet :)


weet je dat ook weer wat er mogelijk is met dit soort grappamakers hierdoor lopen we inkomsten mis en moeten we een gerechtsdeurwaarder inschakelen
doen we ook wel meneer wilt graag een spelletje spelen.

dus beter ga je voor prepaid of binnen 14 dagen laten overmaken na ontvangst van factuur

royen99
05/11/07, 23:56
Maar wat nou als een andere registrar in die vijf minuten die domeinnaam registreert?

Tegen de tijd dat je je naam, adresgegevens, domain-contact info (bij nieuwe klanten), eventuele custom nameservers etc etc, heb ingevoerd is de gemiddelde gebruiker ook al 2 tot 3 minuten bezig. Dan nog bij paypal je login gegevens, en betalen.. ook weer een klein minuutje.
Daarbij is het maximaal 5 minuten, als alles net 1 seconde na de voorlaatste cronjob liep volledig klaar is :)

Xikeon
06/11/07, 08:36
Oke, bedankt voor alle reacties.

Ik houd het dan bij een keur-systeem en een paypal-spaarpot denk ik. En dan zal ik ook wel een cronjob runnen die dan kijkt welke realtime zijn en die dan even registreerd. :)

TotallyHosted
06/11/07, 11:26
Raar dat nog niemand het over iDeal heeft gemaakt. M.i. toch de meest praktische oplossing voor dit soort gevallen.
Werkt helaas alleen met Nederlandse (internet-)rekeningen maar werkt uitermate goed!

Henky!
06/11/07, 12:14
Niet met zakelijke rekeningen geloof ik (?). Ik wilde laatst een vliegticket betalen met Ideal vanaf een zakelijke rekening maar dit bleek onmogelijk. Ik heb me er verder niet in verdiept dus het kan zijn dat ik me vergis......

Str@nger
06/11/07, 12:15
Raar dat nog niemand het over iDeal heeft gemaakt. M.i. toch de meest praktische oplossing voor dit soort gevallen.
Werkt helaas alleen met Nederlandse (internet-)rekeningen maar werkt uitermate goed!

Werkt maar met een aantal Nederlandse rekeningen...de rekening die ik heb bijv. niet...

RayManZ
06/11/07, 12:20
Raar dat nog niemand het over iDeal heeft gemaakt. M.i. toch de meest praktische oplossing voor dit soort gevallen.
Werkt helaas alleen met Nederlandse (internet-)rekeningen maar werkt uitermate goed!

Ik las net ook pagina 1 en ik zag nergens iDeal staan. Ik dacht even dat ik nog iets kon toevoegen, maar helaas... het mocht niet zo zijn.

Wij werken ook middels ideal. Het is echt een perfecte oplossing. Je maakt het geld over en de ontvanger ontvangt ook direct bericht dat het is overgemaakt. Je krijgt dus altijd je geld. Briljant.

Ook maken steeds meer mensen hier gebruik van omdat het gewoon een werkdag scheelt. Soms zelfs twee.

BsHosting
06/11/07, 14:52
Ik heb met postbank zakelijk daar geen probleem mee betaal regelmatig via ideal daarmee.
Dus als je een andere bank hebt lijkt het me het probleem van de betreffende bank.


Niet met zakelijke rekeningen geloof ik (?). Ik wilde laatst een vliegticket betalen met Ideal vanaf een zakelijke rekening maar dit bleek onmogelijk. Ik heb me er verder niet in verdiept dus het kan zijn dat ik me vergis......

Xikeon
06/11/07, 17:54
Oke, aangezien ik zelf ook Postbank heb zal ik ook naar iDeal kijken. :)

VerhoevenDavy
26/12/07, 14:29
idd, Idea of Paypal l en laten bevestigen dat gegevens correct zijn van notificatie mail.