PDA

Bekijk Volledige Versie : Dedicated Servers



rochtus
04/11/07, 12:48
Beste mensen hier,

Ik kan bijna mijn hostingbedrijf oprichten... Mijn website is bijna af...
Nu ben ik net gestart met opzoek gaan nr een server voor de websites op te plaatsen! Ik kreeg 2 bedrijven om een server bij te huren opt oog namelijk:
kdiss.com en
worldstream.nl

Heeft iemand hier goede/slechte ervaringen mee?
Ik zoek vooral prijs / kwaliteit hosting...

Kent iemand betere bedrijven?

En dan nog een tweede vraag, momenteel staat mijn site op de server van een hostingbedrijf, zodat ik die daarop kon ontwikkelen... Nu zou ik graag willen dat die site komt te staan op mijn eigen server vanaf dat ik die huur...Hoe kan ik dit aanvragen? En is dit moeiliijk??

thanks!

Nielsvk
04/11/07, 12:51
Worldstream is een goede ISP, neem er indirect ook diensten af. KDISS geen ervaring mee. Je kan gewoon aan je hostingprovider een backup vragen van je account (als je DirectAdmin gebruikt) en die bij je eigen weer terug zetten.

rochtus
04/11/07, 13:02
Mja ik ben net intensef aant rondneuzen, maar 150Gb dataverkeer, das niet enorm veel... Eén zware website ... En Kdiss vind ik dat die mooie offers hebben... maar ik vind er amper commentaar over, zo vreemd?
Over die backup had ik inderdaad de kennis dat het zo moest... maar hoe gebeurt de overdracht van de domeinnaam... want die moet ook gelinkt worden aan een nieuw IP...?
Iemand nog suggesties voor goede resellers (liefst sites, dan kank is goed bekijke! )
tks!

pierce
04/11/07, 13:27
Je kan niet verwachten dat de gebruikers van dit forum je zullen verwijzen naar hun concullega's...
Dit forum is namelijk voor en door webhosters ;)

Wel zou je om een aanbieding kunnen vragen in het aanvragen forum (http://www.webhostingtalk.nl/shared-colocated-dedicated-reseller-registratie-aanvragen/), de verschillende hosters die hier rondlopen kunnen je dan een aanbieding doen.

Indien je toch nog naar ervaringen op zoek bent kan je even kijken op bijvb de www.ispgids.com of www.webhosters.nl

rochtus
04/11/07, 13:33
iemand ervaring met www.leaseweb.com??
Ik wil gwn wat ervaringen hier horen...

pierce
04/11/07, 13:41
iemand ervaring met www.leaseweb.com??
Ik wil gwn wat ervaringen hier horen...



Indien je toch nog naar ervaringen op zoek bent kan je even kijken op bijvb de www.ispgids.com of www.webhosters.nl


Dat zeg ik, Gamma!

24x7group
04/11/07, 14:28
Ervaringen over andere hosts kan je ook altijd terugvinden op www.hostingvisie.nl

Phu
04/11/07, 21:02
Mja ik ben net intensef aant rondneuzen, maar 150Gb dataverkeer, das niet enorm veel... Eén zware website ... En Kdiss vind ik dat die mooie offers hebben... maar ik vind er amper commentaar over, zo vreemd?
Over die backup had ik inderdaad de kennis dat het zo moest... maar hoe gebeurt de overdracht van de domeinnaam... want die moet ook gelinkt worden aan een nieuw IP...?
Iemand nog suggesties voor goede resellers (liefst sites, dan kank is goed bekijke! )
tks!

snap niet waarom jij 150 GB weinig vind als je een beginnende hoster bent
je moet klein beginnen
als je niet alle kennis in huis heb waarom dan gelijk alles naar een andere server toe mikken ?
wij hosten op dit moment meerdere grote sites tot 250.000 bezoekers maandelijks
en een aantal die trekken bij lange na niet eens de 50 GB maandelijks
of ben je van plan allemaal download bestandjes erop te zetten ?

Stewie
04/11/07, 21:21
Hoe kan ik dit aanvragen? En is dit moeiliijk??
Helemaal niet moeilijk, op WHT ben je aan het juiste adres. Open een nieuw topic in dit subforum: http://www.webhostingtalk.nl/shared-colocated-dedicated-reseller-registratie-aanvragen/

Let op dat je jouw specifieke eisen vermeld: wat voor hardware, dataverkeer, budget en software je nodig hebt. Succes! :)

Ahmed
04/11/07, 22:53
Is het ook niet handig dat je weet hoe je een domein verhuist als je een webhostingbedrijf gaat beginnen?

cyberbootje
09/11/07, 02:20
En dan nog een tweede vraag, momenteel staat mijn site op de server van een hostingbedrijf, zodat ik die daarop kon ontwikkelen... Nu zou ik graag willen dat die site komt te staan op mijn eigen server vanaf dat ik die huur...Hoe kan ik dit aanvragen? En is dit moeiliijk??

thanks!

Zoals "Ahmed" al eigenlijk zei, zou je al niet iets meer moeten weten voordat je aan een "eigen" server begint? (qua technische dingen)
No hard feelings verder hoor...

Magus
09/11/07, 10:27
Beste mensen hier,

Ik kan bijna mijn hostingbedrijf oprichten... Mijn website is bijna af...
Nu ben ik net gestart met opzoek gaan nr een server voor de websites op te plaatsen!

Is die website het enige waar je tot nu toe over hebt nagedacht? Het is een beetje omgekeerde wereld als ik dit zo lees. Normaal denk je eerst na over rechtsvormen (kvk), belastingen (btw nummer etc), boekhouding, investeringsplan, buisinessmodellen, aqcuisitie, technische middelen en beheer daarvan etc etc. Pas als allerlaatste op dat lijstje komt imho een website ontwikkelen (dat is immers de gemakkelijkste stap, indien de rest op orde is!)

op deze site kun je een aanvraag voor een dedicated machine of een vps in het daartoe bestemde deel plaatsen met al je wensen en eisen. Je krijgt dan vanzelf een berg aanbiedingen. op www.ispgids.com kun je ook even rondneuzen naar ervaringen en allerlei gegevens van heel veel providers vinden.

crispy78
24/12/07, 14:18
Wij gaan binnenkort over naar Strato, 2000 GB dataverkeer sprak ons wel aan.
Er is wel een lag van 2 ms - 5 ms in vergelijking met een DDS die bij TransIP staat maar daar storen wij ons niet zo aan.

X-Hosted
24/12/07, 18:53
Strato... leuk :) IP-adres (inclusief): Ja

Maar liefst 1 ip inclusief.. daar wil je toch geen serieuze hosting op gaan draaien he?;)

AlfaHosting
25/12/07, 11:04
Je kan niet verwachten dat de gebruikers van dit forum je zullen verwijzen naar hun concullega's...
Dit forum is namelijk voor en door webhosters ;)


Ik zou er geen probleem mee hebben om door te verwijzen naar een collega als het goede commentaar is. Maar in het tegenovergestelde geval is het moeilijk hier een slechte ervaring te gaan plaatsen.

Martijn Koot
27/12/07, 18:32
Mijn vraag is doe je er wel gelijk goed aan om een dedicated bak af te nemen. (Ik weet niet hoeveel klanten je hebt en dergelijke) Een dedi kost bij leaseweb (budget provider) toch al 40 -50 euro per maand. Kan je dan niet eerst eens beginnen met een grote reseller of VPS. Ook omdat je bij een dedicated toch al behoorlijk wat ervaring moet hebben als je geen SLA afneemt.

Greetz Martijn

AlexanderOnline
27/12/07, 19:38
Aangezien we zelf geen dedi/colo doen geef ik wel even mijn ervaringen. Draai aantal jaar bij KDISS. Gemengde ervaringen. Ze zijn goedkoop en het netwerk ok, het doet het allemaal gewoon. Er zijn echter een aantal incidenten geweest (gebruik de search hier) waarbij de downtime hoog was, de communicatie slecht en rare gang van zaken. Support wisselend, vaak wel goed maar ook paar keer dat het weer vreemd/niet werd geregeld (afspraken over upgrade, verhelping van hitteprob etc).
Dus, niet 100% top, voor de rest prima, je betaald er ook niet veel voor.

chriske
28/12/07, 13:17
<knip>
Headout edit:

Niet de bedoeling!

beetle
29/12/07, 13:20
tja zou idd eerst wat meer kennis opdoen, staat toch een beetje stuntelig als je toekomstige klant een vraag heeft over het verhuizen van zijn site naar jouw toe, dat je daar niet eens een antwoord op kan geven...... en dan idd beginnen met een vps of reseller