PDA

Bekijk Volledige Versie : VPS geen virtual memory?



FreddyB
01/11/07, 18:35
Hallo,

Een website van mij draait op een VPS van Webstekker. Hier draait Apache/MySQL, FTP (van IIS) en MailEnable op. De server knalt er echter elke keer uit wanneer er even meer geheugen wordt gevraagd dan het maximum van 286MB. Na wat rondspitten (Win2K3) zag ik dat het virtueel geheugen op 0 stond. Aangezet, gereboot, maar nog steeds op 0. Helpdesk gemailed en ik krijg het volgende antwoord:


We hebben uw VPS even geherstart. Swsoft ondersteunt dit niet om virtueel gehuegen toe te kennen aan een VPS. U kunt voor een kortere periode gebruik maken van iets meer geheugen dan uw beschikt. Daarna stopt deze. Mocht u meer geheugen nodig hebben kunt u de machine upgraden.

Nu heb ik geen verstand van concurrent VPS aanbieders, maar ik vind het een beetje apart dat ik de zelfde webserver setup probleemloos op een virtueel accountje kan draaien, maar dat ik via een duurdere VPS moet gaan "upgraden". Heb alle services die ik niet nodig heb in Win2K3 al gestopt om zo veel mogelijk geheugen te krijgen, maar het is aardig moeilijk om met 286MB te werken merk ik..

Heb ik nu te hoge verwachtingen van een zogenaamde "tussenstap tussen virtual en colo/dedicated", of is er iets anders aan de hand? Vind het sowieso raar dat de server crashed en een piek niet kan opvangen.

De remote admin tool om de VPS server te herstarten werkt trouwens ook niet, omdat die als service draait onder.. jawel mijn VPS. Moet dus elke keer de helpdesk mailen voor een herstart.

Hollanda
01/11/07, 20:48
286mb is zowieso te weinig om windows te draaien...

Wynand
01/11/07, 21:23
Nee, enkel wanneer er naast die 286mb geen virtueel geheugen beschikbaar is.
Het zou niet goed draaien, maar het zou in elk geval wel draaien.

Merlijn
01/11/07, 23:45
Dit is helemaal correct. Zie ook http://kb.swsoft.com/en/1296

Martijn Koot
08/11/07, 14:23
Wij bieden ook XEN VPS producten aan maar dan met virtualisatiesoftware van XEN inplaats van Virtuozzo. Bij Virtuozzo wordt de vps ten alle tijden geovercommit terwijl bij XEN altijd geheugen wrodt vrij gehouden voor zware processen. Hier is het probleem van TS aan te wijten. Aangezien TS windows nodig heeft moet hij daarom wil een VPS hebben met XENsource aangezien XEN Express dit niet ondersteunt.

Groeten Martijn