PDA

Bekijk Volledige Versie : Prijsverschil Nederland - Slovenie ?



Sloveen
01/11/07, 17:21
Goeiemiddag!

hier in Slovenie willen we een streaming video service opzetten en ik vraag mij af of het hosting gedeelte wellicht goedkoper kan in Nederland. We willen beginnen met 3 servers.

Hier betaal ik voor:
* 19" rack,
* 100Mbit "best effort" ethernet connectie naar internet,
* unlimited traffic,
* 8 IP adressen(meerdere mogekelijk),
* geen contractuele tijdslimiet,
* 24/7 toegang tot severs.
89 EUR ex BTW

Kan dit goedkoper in Nederland? Ben benieuwd naar jullie reacties.

pierce
01/11/07, 17:25
Met 19" rack bedoel je 1U neem ik aan?
En unlimited bestaat niet, zelfs niet in Slovenie.

Sloveen
01/11/07, 17:31
1u klopt ja.

Na 12 jaar hier gewoond en gewerkt te hebben geloof ik wel een juiste vertaling te kunnen maken van het Sloveense 'neomejen mesecni promet' (d.w.z. unlimited monthly traffic), dus het is wel degelijk mogelijk!

Glenn
01/11/07, 17:35
Het is dan altijd nog beperkt op 100mbit, waarmee ze dus bedoelen dat je een flatfee verbinding krijgt.

Ik denk sowieso niet dat je het hier goedkoop gaat krijgen, aangezien je traffic naar Sloveniƫ moet. Dat moet dan over dure transits, wil je het een beetje stabiel en snel daar krijgen. Maar evengoed veel succes!

WilloW
01/11/07, 17:35
1u klopt ja.

Na 12 jaar hier gewoond en gewerkt te hebben geloof ik wel een juiste vertaling te kunnen maken van het Sloveense 'neomejen mesecni promet' (d.w.z. unlimited monthly traffic), dus het is wel degelijk mogelijk!


Hoeveel 'neomejen mesecni promet' halen jullie uit 100mbit?

dreamhost_nl
01/11/07, 17:39
* 100Mbit "best effort" ethernet connectie naar internet,
* unlimited traffic,


Voor die prijs zou ik maar 'ns navragen of die 100Mbs verbinding een dedicated of een shared verbinding is. Als die nl. met een heel rack (of zelfs meer) gedeeld moet worden, hou je niet veel over natuurlijk...

Sloveen
01/11/07, 17:46
Hoeveel 'neomejen mesecni promet' halen jullie uit 100mbit?

geen idee, we zijn nog niet begonnen, maar ik heb inmiddels al veel info van dit forum gekregen.

De verbinding is in ieder geval niet shared, het gebouw zelf heeft een Giga aansluiting(optic), en ze hebben ook verbindingen met lokale ISP's en het Metro netwerk. Het bedrijf zelf is geen 1dagsvlieg.

Bedankt voor jullie reacties.

Wynand
01/11/07, 17:48
Dan informeer je best eens naar de FUP van deze provider, 90 euro per maand is namelijk niet bijster veel. :-)

Tijmen
01/11/07, 17:49
Heb je al meer ervaring met websites starten in Slovenie?
Zo ja, dan heb ik misschien nog wel een interessant voorstel.

Sloveen
01/11/07, 17:55
Heb je al meer ervaring met websites starten in Slovenie?
Zo ja, dan heb ik misschien nog wel een interessant voorstel.
Ja, ik heb hier met 2 partners in 1995 de eerste commerciele ISP opgericht maar daar ben ik uitgestapt omdat er teveel tegenwind van de Sloveense Telekom was. Afgezien van de tegenwind, was het wel een redelijk succes.
Op dit moment ben ik reseller voor een paar bedrijven uit NL en D en nu dus bezig met dit project waar de klanten op ons staan te wachten. Vertel maar..

SF-Jeroen
01/11/07, 18:01
Wel meestal is unlimited iets van 1000GB en wordt daarna de verbinding op 10Mbit afgeknepen. Daarnaast zeg je het datacentre heeft een gigabit verbinding?

Kijk eens hoeveel Gigabit ze hebben, en hoeveel servers er ongeveer staan..

Sloveen
01/11/07, 18:06
'k zal er morgen eens langsgaan en checken of alles klopt, mochten er veranderingen zijn dan meld ik dat hier wel.

Swiftway-UK
02/11/07, 10:56
Mbit prijs in Slovenie en landen eromheen (zoals Polen) ligt veel hoger dan in Nederland. De prijs dan dus niet kloppen tenzij:

- De provider servers wederverkoopt van een andere (bijvoorbeeld Duitse) partij.
- De provider de poorten enorm overboekt.

De mbit prijs voor symetrische bandbreedte (hosting) eindgebruikers in Slovenie (maar ook in Polen) ligt ongeveer tussen de 100 en 125 euro per megabit 95%.

Sloveen
02/11/07, 15:18
Slovenie ligt behoorlijk ver van Polen, wellicht bedoel je Slowakije? Aanstaande maandag heb ik een officiele offerte van dit hostingbedrijf (met eigen datacenter), die zal ik hier wel posten. Prettig weekend

Swiftway-UK
02/11/07, 15:27
Slovenie ligt behoorlijk ver van Polen, wellicht bedoel je Slowakije? Aanstaande maandag heb ik een officiele offerte van dit hostingbedrijf (met eigen datacenter), die zal ik hier wel posten. Prettig weekend

Ja ik bedoel idd Slowakije :)

MMaI
02/11/07, 16:32
dat krijg je met vertalen van slovakia ;)

de genoemde Best Effort is een Qos aanduiding voor een totaal ongegarandeerde verbinding, BE is namelijk de allerlaagste class van Qos
Mochten ze ook EF (expedity forwaring) aanbieden voor niet heel veel meer is dit mijnsinziens een beter idee als je veel bandbreedte gaat verbruiken, 100mbit unmetered (ipv unlimited) is namelijk vaak stevig overselled, zeker als er een beperkt aantal gbit uplinks zijn vanuit dit datacenter

Sloveen
02/11/07, 18:42
Dat is een bruikbaar advies, bedankt. Ik ben niet meer geheel up-to-date maar hard bezig met een inhaal. A.s. maandag ga ik met dit bedrijf praten, mocht er nog iemand een verstandig advies(c.q. vraag) hebben dan houd ik mij aanbevolen

Killzone@NL
12/11/07, 18:32
is niet zo gek veel ;)