PDA

Bekijk Volledige Versie : APC Switched Rack PDU's



dotnetjunkie
01/11/07, 04:19
Is hier een APC-kenner die exact de verschillen kan uitleggen tussen deze 3 modellen:

AP7951
AP7952
AP7954

Alledrie zijn ze 16A en hebben ze 21x C13 en 3x C19 switched aansluitingen.

Dat de inputstekker verschillend is bij de 7952 weet ik, maar wat zijn de wezenlijke verschillen tussen de units zelf?? (er is in ieder geval een aanzienlijk prijsverschil...)

Hartelijk dank voor jullie reacties!

Savvas
01/11/07, 09:55
Naar mijn weten verschillende de aansluitingen en amperages ook, geloof dat je bij de ene weer met meer c19 aansluitingen werkt dan bij de ander.

Exact durf ik het niet te zeggen, heb zelf de 1U versies nog draaien.

ensermo
01/11/07, 10:04
In het eerste opzicht lijken ze weinig te verschillen.
Maar zoals bij elk groot merk is "extra" functionaliteit al een reden voor extra prijs.

Ten eerste de kabels. Lijkt niet belangrijk maar bij het plaatsen van meerder APC's naast elkaar is het hinderlijk als je een korte kabel heb zoals bij de AP7951 (ongeveer 1 meter lang). De anderen hebben kabels van ongeveer 3 meter. (plaatsen in meerder kasten naast elkaar "cascading")

De ingangsaansluiting verschilt ook per APC. (Wist je al). De AP7952 heeft een "rare aansluting" :)

De AP7951 is eingelijk de basis APC. Je kunt het zien als een "Standalone" versie (hoeft niet natuurlijk).

De AP7954 is de "meerder APC's achter elkaar verbonden" versie. ;)
Grote bedrijven kopen de AP7954 en sluiten daarachter meerder AP7952's

De AP7952 is eingelijk de "uitbreiding" van de AP7954 in het opzicht dat je eerst een AP7954 koopt en daarna "uitbreid" met een AP7952 waarbij je met 1 software console beide beheert. Je kunt beide samen als 1 systeem zien.

Bij het toevoegen van meerdere AP7952 achter elkaar kun je ze blijven "cascaden" en beheren vanuit één systeem.

Extra aandachtspuntje. De AP7952 heeft geen overspannings beveiliging uit zichzelf.
(De AP7954 moet herkennen dat er overspanning is en dan de AP7952 afsluiten namelijk.)

Prijsverschil tussen de AP7952 en de anderen?
Tja. Die verkoopt niet zoveel (minder markt?) dus dat maakt het ongeveer 100 euro duurder dan de 7951 en de 7954 (die meer als standalone verkocht worden).

De AP7954 is trouwens robuuster wat betreft ingangsspanning in vergelijking met de AP7951. (Wel handig als je in een land zit met fluctuerende spanningsniveaus).

Er is ook (of was?) een AP7953 versie. Die had de mogelijkheid om met 32AMP ipv 16AMP belast te worden.

Dit is uit mijn hoofd wat de verschillen zijn tussen de APC's. Er is ook wat verschil met APC Masterswitches en de combinatie met ander APC spullen (UPS, managementsoftware e.d.).
Die "kleine" verschillen bepalen de prijs.

dotnetjunkie
01/11/07, 23:07
Bedankt voor de uitleg, ensermo!
Er is inderdaad ook nog steeds een AP7953, en die is zelfs goedkoper dan de AP7952... dus ook al is je rack-aansluiting slechts 16A misschien wel een interessante keuze?

dreamhost_nl
02/11/07, 10:41
Is er bij al deze APCs de mogelijkheid om per poort de hoeveelheid A of kWh te meten die er door heen gaat? Of moet dat dan toch echt via een aparte meter?

jeffrey
02/11/07, 17:37
Bij mijn weten is dat niet mogelijk, maar Ahead-IT heeft een oplossing in de toekomst vermoed ik:

http://www.webhostingtalk.nl/te-koop-gevraagd-te-koop-aangeboden/126397-interesse-rack-pdu-8-poort-met-stroommeter-per-poort.html

dreamhost_nl
02/11/07, 18:51
Ja, ik ken die PDU's ook, maar we hebben meer ervaring met - zij het met de wat oudere types - APCs. De IngraSys iPoMan 8000 en 12000 worden overigens geïmporteerd door een (ander) Belgisch bedrijf voor Europa; Allion als ik het goed heb.

Phu
03/11/07, 02:19
enige nadeel van de zero u apc barren is dat ze niet echt goeie ophangbeugels hebben

ok gamma doet wonderen maar ben bij evoswitch easynet en globalvoice geweest
maar nog niet echt goeie ophangbeugels gezien ze waren vaak zelfbouw dingen

bij hebben sliders doorgezaagd en een degelijke bevestiging ervan gemaakt
maarja zou beter zijn als er standaard beugels ervoor zijn

ensermo
03/11/07, 16:42
Bedankt voor de uitleg, ensermo!
Er is inderdaad ook nog steeds een AP7953, en die is zelfs goedkoper dan de AP7952... dus ook al is je rack-aansluiting slechts 16A misschien wel een interessante keuze?

De AP7953 heeft een "grote" stroomaansluiting (ben de naam vergeten maar voor 32AMPS). Maar die aansluitingen kom je zelden tegen in de huidige datacenters. Dus ik zou het niet aanraden. Of je moet een koppestuk kopen. Via APC slechts rond de 50-75 euro :D (En nee Gamma heeft ze niet!)

Ik denk dat APC wel weet dat er behoefte is aan "per poort" meting. In mijn ogen zou een "firmware" update volgens mij kunnen werken maar de huidige firmware kan geen metingen "per poort" doen.