PDA

Bekijk Volledige Versie : 100 mbit levering regio Eindhoven



ttbviper
31/10/07, 16:33
Rond nano 2008 is bijna geheel eindhoven voorzien van glasvezel.
Dit wilt zeggen dat het mogenlijk is om 100mbit af te nemen tegen een vaste en lage prijs.
Wat denken jullie hier van als WHTers?
Gaan nu veel particulieren mensen weg uit datacentra's en toch thuis hun systemen draaien of hoe denken jullie hier over?

Apoc
31/10/07, 16:37
Verplaatst naar Lounge. Geen idee waarom je dit in het storingen forum plaatst..

Ik denk dat uitsluitend hobbyisten misschien vanuit huis zullen gaan draaien. Een datacenter draait niet alleen om bandbreedte maar vooral ook om betrouwbaarheid (redundantie, koeling, beveiliging, etc).

pierce
31/10/07, 16:42
Verplaatst naar Lounge. Geen idee waarom je dit in het storingen forum plaatst..

Ik denk dat uitsluitend hobbyisten misschien vanuit huis zullen gaan draaien. Een datacenter draait niet alleen om bandbreedte maar vooral ook om betrouwbaarheid (redundantie, koeling, beveiliging, etc).

Daarbij komt dat je in een datacenter een 1:1 verbinding kan krijgen, thuis deel je je verbinding met meerdere mensen.

WebXtra
31/10/07, 16:45
Een datacenter is ook brandveiliger en minder brandbare materialen gebruikt dan in een thuis/kantoor situatie.

De verbinding is inderdaad 100 mbit maar waarschijnlijk met een overboeking van 1:20.
Dit kan je in de drukke internet uren heel veel snelheid kosten.

SF-Jeroen
31/10/07, 16:51
hangt ervanaf, als jij zorgt dat je 2 verschillende internetlijntjes hebt, en een nette serverkast neerzet, met daarin een APC. En een airco ophangt in de ruimte, moet het best werken voor een servertje of 10

t.bloo
31/10/07, 16:51
Ik woonde op 500 meter van het "netwerkcenter" bij het spoor en had zo'n glasvezelaansluiting, maar er was kei veel packet loss. Uiteindelijk voor gewoon internet thuis overgestapt op ADSL...

ttbviper
31/10/07, 16:54
ok dus eigenlijk wat hun aanbieden kunnen ze nog niet eens waar maken.
Ik vroeg het me namelijk af want is wel veel vraag naar namelijk naar de 100mbit lijntjes.

WebXtra
31/10/07, 16:57
Als iedereen in jou gebied de internet lijn heeft uitgezet, dan kun je van de volledige 100 mbit gebruik maken.
Maar hoe maar mensen de internet lijn gebruiken hoe trager hij zal worden.
Je kunt wel een 1 op 1 verbinding krijgen hoor, alleen vermeenvullig het maand bedrag maar met minstens 10.

ttbviper
31/10/07, 17:02
ja daar dacht ik namelijk ook aan.
Ik weet namelijk wel dat de studenten huizen in Eindhoven en scholen hier gebruik van maken.
Maar als particulier 100mbit en dan voor dat bedrag van 40 euro al ?
Voor 40 euro heb je bij vele providers nog niet eens 10 mbit laat staan dan 100mbit.
Hoe kunnen hun die A zo goeie koop aan bieden en B denk dat dan vele providers wat klanten kwijt raakt in eindhoven en regio.

Arjen @ ARKOis
31/10/07, 17:02
Hier heb ik ook eens over gedacht, maar zoals men al zegt het zal de kwaliteid van een DC niet halen. Wel denk ik dat er hierdoor nog meer kleine vakantie hosters worden opgezet, welke vaak na de vakantie weer sluiten en of verkocht worden.

Ook denk ik dat er meer bedrijven en particulieren zullen zijn die zelf gaan hosten, maar dit zullen naar mijn idee alleen de kleine klanten van nu zijn.

Grotere klanten gaan vaak meer voor kwaliteit en service, van mij mogen de kleine klanten wel zelf voor hoster gaan spelen.


Misschien dat dan eindelijk iedereen eens netjes op tijd betaald!

SDIS
31/10/07, 19:59
maar hoe zit dat dan met die duure glasvezel van 350 euro per maand voor een 1 Gbit verbinding.

die zijn wel 1:1 overboeking dus daar zou je toch redelijk goed een server op kunnen hosten. als je in je bedrijf een goede serverruimte hebt die voorzien is van koeling goede beveiliging branddetectie UPS/NSA.

das is toch wel geschikte glasvezel voor hosting of VPN naar een server op deze verbinding???

swedendedicated
01/11/07, 00:00
Ik ben hier groot tegenstander van, vooral omdat elke gek nu een hostingbedrijf kan starten waardoor de consument echt niet meer kan kiezen. De providers hebben zichzelf er allemaal maar mee (op den duur). Uiteraard kies je bij een dc voor betrouwbaarheid/zekerheid wat je niet thuis hebt.

Technotop
01/11/07, 03:42
Er is geen enkele reden om bang te zijn dat servers nu thuis worden gehost, een datacenter is meer dan enkel een snelle internet verbinding, grote bedrijven hebben op locaties zat glasvezel liggen, maar kiezen juist voor een datacenter door de beveiliging.

Dat elke gek een webhostingbedrijf kan starten is nu ook, voor 25 euro kan je al dedicatedservers huren of een server colocaten.

Apoc
01/11/07, 10:25
maar hoe zit dat dan met die duure glasvezel van 350 euro per maand voor een 1 Gbit verbinding.

die zijn wel 1:1 overboeking dus daar zou je toch redelijk goed een server op kunnen hosten. als je in je bedrijf een goede serverruimte hebt die voorzien is van koeling goede beveiliging branddetectie UPS/NSA.

das is toch wel geschikte glasvezel voor hosting of VPN naar een server op deze verbinding???

350 euro per maand voor een gigabit verbinding met 1:1 overboeking (ofwel geen overboekning)? Dat is onmogelijk.

cyberbootje
09/11/07, 14:39
Zelf denk ik toch zeer zeker dat de meeste hobbyisten vertrekken zodra zo'n lijntje goedkoper is. Die betalen namelijk liever minder voor meer, zo hoeven ze niet eens een rackserver te kopen...

Dan kan je nog wel is webhosters krijgen die (ik noem maar iets) voor 5 euro 20 gig space verhuren en adverteren met de tekst: unlimited dataverkeer.

MMaI
09/11/07, 14:46
de zorgen van de commerciele hosters uit dit topic is zoals ik lees enkel en alleen uit vrees voor de vulling van de eigen portemonee
denken jullie niet dat dit een prima idee is geweest om gebruikers tegen een vast bedrag snel internet aan te bieden? ook wordt er vak niet alleen internet geboden maar gaan er ook 2 HD video kanalen overheen (totaal 155Mbit vaak) als je dan alle kosten bij elkaar optelt kom je in de projectgebieden van onsnet uit op ongeveer 65 euro/maand inclusief tv etc

zorgen maken over jullie hosting zal alleen opgaan voor de hobby klanten en de kleine gameserver huurders, voor echt grote toepassingen vermoed ik dat ivm koeling, uptime en ook constante snelheidgarantie toch vrijwel altijd gekozen zal worden voor een datacenter, aan jullie dus de taak om hier goed mee om te gaan

Groovy
10/11/07, 18:04
Hoe wil je thuis gaan hosten met een dynamic IP (1 ip), poort 25 dicht en 1:20 overboeking?

Ik zou eerder mijn eigen servers naar gbit gaan upgraden als steeds meer mensen 20+mbit verbindingen krijgen...

Thafusion
10/11/07, 18:50
Hoe wil je thuis gaan hosten met een dynamic IP (1 ip), poort 25 dicht en 1:20 overboeking?

Ik zou eerder mijn eigen servers naar gbit gaan upgraden als steeds meer mensen 20+mbit verbindingen krijgen...

Je kan voor een meerprijs 1 tot 20 vaste ip's krijgen.

cyberbootje
10/11/07, 21:24
Hoe wil je thuis gaan hosten met een dynamic IP (1 ip), poort 25 dicht en 1:20 overboeking?

Ik zou eerder mijn eigen servers naar gbit gaan upgraden als steeds meer mensen 20+mbit verbindingen krijgen...

Een thuisverbinding wil niet zeggen dat je ip om de haverklap veranderd hoor.
De mijne is al 2 jaar hetzelfde...
Voor de rest klopt het inderdaad.

t.bloo
10/11/07, 22:48
Bij deze provider kun je voor 25 euro ofzo extra een vast IP en open poorten krijgen.

Serve-xs
11/11/07, 19:25
Ik woonde op 500 meter van het "netwerkcenter" bij het spoor en had zo'n glasvezelaansluiting, maar er was kei veel packet loss. Uiteindelijk voor gewoon internet thuis overgestapt op ADSL...

Is dat dat gekke huisje met allemaal die stickers op de deuren enzo? richting woensel en psv stadion aan daar?

Die 100 mbit connectie is voor ons wel interessant op kantoor (FlightForum) bij Eindhoven Airport.

ttbviper
11/11/07, 19:51
Glasvezel is in eindhoven alleen mogenlijk in bepaalde wijken.
Ik vind dit wel jammer :(

MMaI
11/11/07, 20:49
ik ook, ik zit op kamers in Eindhoven en bij mij komt het net niet :(, in de wijk achter mij is het namelijk wel, grr

Serve-xs, op FlightForum is gewoon fiber beschikbaar hoor, het kost alleen wat meer dan via onsnet :p

Triloxigen
13/11/07, 14:28
Hier komt het ook, het gaat er zeker wel komen maar de servers blijven lekker in het DC.
Een dc bied eenmaal wat meer faciliteiten en een beter stabiliteit (over het algemeen)