PDA

Bekijk Volledige Versie : Windows 2k3 usermanagement



WF WebHosting
31/10/07, 14:56
Na lange tijd toch maar besloten om ook win2k3 servers in te zetten voor games.

Maar hoe behandelen jullie de usermangement vwb acces/restart/stop/fileupload?

Via game controle panels zoals het hier op het forum staat of gebruiken de gamehosters vps/xen toepassingen?

Rob

ttbviper
31/10/07, 15:01
Beste,
Veel hosting bedrijven maken gebruik van een gamepanel.
Dit is vaak handiger voor de klanten en ook voor de hosters zelf.
Vaak verschilt het wel per hoster wat ze gebruiken, het is vaak een mod bijv. bij direct-admin of webmin of een eigen gemaakte.

Het is ook mogenlijk om alles te doen via een panel.
Dit kost je wel meer tijd en inzet.

EHS-Jerre
31/10/07, 15:14
http://www.gccontrol.com/
http://www.tcadmin.com/
http://www.gamehostpanel.com/
...

WF WebHosting
31/10/07, 15:41
hmmm linux gamepanels zijn geen optie daar dit een win2k3 server word.
gccontrol ziet er wel goed uit maar doen alle gamehosters via gamepanels hun users aanmaken?

EHS-Jerre
31/10/07, 15:54
jah :)
is eenvoudig, vaak veel opties, klanten hebben het ook liever hierdoor.
Ook hebben veel gamepanels de mogelijkheid een server met 1 druk van de knop te installeren, ...

WF WebHosting
31/10/07, 16:08
Dat is toch gemaakt door Oceaneyes, het is alleen jammer dat hun forum zo beklad is met allerlei rommel en dat de demo er niet van werkt.

Ocean Eyes
01/11/07, 18:07
Dat is toch gemaakt door Oceaneyes, het is alleen jammer dat hun forum zo beklad is met allerlei rommel en dat de demo er niet van werkt.

Hey,

Ik zag even dat er een topic aan de gang was over ons panel. Ons forum wordt inderdaad de laatste tijd bestookt door veel troep. Helaas kunnen we daar niet zoveel aan doen. Het enige wat ik me nog kan inbeelden is om het tijdelijk uit te schakelen.

Vanaf de volgende versie zal er een demo account ingewerkt worden waardoor het mogelijk is om ons panel ook online te testen. Die zal ergens eind november uitgebracht worden.

Je kan ondertussen altijd vrijblijvend een testlicentie aanvragen om ons panel te testen.

WF WebHosting
03/11/07, 12:48
Voor je forum kan je dat gemakkelijk tegenhouden, via je admin interface gewoon authenticate by admin instellen.

./ontopic
Hoe zit dat dan met de master en clients license daar ik linux servers heb en binnenkort win2k3?

WF WebHosting
05/11/07, 00:18
Wat ik mij ook afvraagt is welke versie van windows servers de meesten gebruikt.
Er zijn zoveel verschillende windows versies: web edition win2k win2k3.

De bedoeling is dat deze windows server van de juiste versie te voorzien en niet dat ik strax web edition aanschaft en later er achter komt dat ik win2k3 nodig heb.

Blade

Stewie
05/11/07, 11:54
Windows 2003 web edition is de beste licentie voor gamehosting. Je hebt sowieso SPLA nodig, waarom zou je dan kiezen voor iets als Windows XP? Windows 2003 Standaard of Enterprise zijn alleen maar duurder en bieden features aan die je nooit zal gebruiken op een gameserver server.
Windows 2000 is oud, waarom dat gebruiken als je Windows 2003 Web Edition kan gebruiken?

WF WebHosting
06/11/07, 14:41
Na informatie trachten te krijgen van Insight (ze moeten nog steeds terug bellen :S) had ik nog een vraag.

Windows web edition is alleen te verkrijgen via de spla resellers of kan ik voldoen met een oem versie?
Natuurlijk wordt ie dan geinstalleerd door mijn hardware leverancier (bij de nieuwe server)

Bij de topic van I3D omtrent licentievormen van MS staat dat het niet raadzaam is om een oem versie te installeren.

Rob

Ocean Eyes
07/11/07, 13:08
Hoe zit dat dan met de master en clients license daar ik linux servers heb en binnenkort win2k3?
Blade

Onze licentiecodes zijn onafhankelijk van het operating systeem. Dit is dus geen enkel probleem. Je kan gewoon dezelfde key gebruiken voor windows als linux. Op voorwaarde dat het IP adres van de server behouden blijft.

WF WebHosting
11/11/07, 18:51
Ondersteund jullie GP ook de nieuwe games?
CoD4 Mohaa Airborne enzo?

Blade

Sorcer
11/11/07, 20:12
Ondersteund jullie GP ook de nieuwe games?
CoD4 Mohaa Airborne enzo?

Blade

Volgens hen wel, zojuist geupdated in een ander topic hier :)