PDA

Bekijk Volledige Versie : Bestel en klantsysteem (draadje nr zoveel)



flikit
30/10/07, 19:55
Heren en dames van het forum goedeavond!

Mijn naam is Vincent en ik heb een klein bedrijf welke zich toespitst op ICT dienstverlening. Hierbij valt te denken aan netwerk en systeembeheer bij MKB klanten en particulieren.
Ik verkoop o.a. ADSL-abonnement en ontvang hiervoor provisie.
Voor enkele klanten verkoop ik ook internethostingpakketen en .NL domeinen hier aangekoppeld.
Erg kleinschalig, maar wel met de opzet om hier groter in te worden en hier meer winst uit te halen.

Om dit te doen wil een website maken met hierin een bestelsysteem waarin klanten rechtstreeks een .nl domein kunnen registreren en een hostingpakket kunnen aanmaken.
Vervolgens dient er automatisch een factuur aangemaakt te worden en deze dient te worden verzonden.

Nu heb ik middels de zoekfunctie meerdere pakketen gevonden, en diverse website's bezocht. Veelbesproken hier op de forum is Wefact pro.
Echter is dit niet een totaal oplossing in vorm van een frontend.
Het is een stukje frontend welke in een website kan worden geplaatst.
Is er iemand hier die een totaalpakket weet waarmee ik een website heb en een bestelsysteem in 1?

Alvast bedankt voor de genomen moeite om te reageren.
Met vriendelijke groet,
Vincent Flik

Geert-Jan
30/10/07, 21:10
http://www.awbs.com/demo.php

flikit
31/10/07, 09:39
Bedankt voor de tip! Maar zo ver ik kon zien doen .nl namen het hier niet bij.
Nu las ik op dit forum dat er diverse scripts geschreven kunnen worden, echter kan ik dit niet.

Simple IT-boer, met een beetje hostingkennis.
D.w.z. ik kan een account aanmaken en een factuurtje sturen.
Iemand nog iets in de aanbieding?

BsHosting
31/10/07, 09:50
wefactpro.

Dat kan wat jij vraagt.

flikit
31/10/07, 10:26
Ik heb telefonisch contact gehad met Wefact.
Er blijkt echter geen volledige site te worden aangeboden met frontend en template erin.
Alleen een 'stukje' wat ik kan invoegen in de eigen website.
En ik ben op zoek naar een totaal oplossing.

dreamhost_nl
31/10/07, 11:46
Als je dat zelf niet kunt scripten, kun je dit toch laten bouwen?
Lijkt me niet zo echt heel veel werk...

royen99
31/10/07, 12:58
Alsnog AWBS, .nl domeinen zijn ook ondersteund, afhankelijk waar je die registreerd (.nl via Key-Systems bv gaat gewoon goed).

Dotdns
31/10/07, 13:32
In Nederlands of andere talen
http://www.whmcs.com/
Ideal , paypal, bank,
Automatische factuur.
Herinneringen
Late fee

Domein registratie.
Account aanmaken op uw server
Bij niet betaling suspend

Enz

Zeer uitgebreid.

ensermo
31/10/07, 14:24
Beste flikit,

We hebben een soortgelijke situatie (naast hosting andere diensten) en maken gebruik van AWBS. Nu geef ik toe dat het (zoals meeste nieuwe software) een leercurve heeft maar het is wel een totaalpakket. Custom producten en diensten kunnen toegevoegd worden.

Mag ik vragen hoe je je .nl domeinnamen registreert? Er is namelijk wel support voor alle extensies maar niet allemaal worden automatisch geregistreerd. (hangt ook van je registrant af).

flikit
31/10/07, 20:06
Mag ik vragen hoe je je .nl domeinnamen registreert? Er is namelijk wel support voor alle extensies maar niet allemaal worden automatisch geregistreerd. (hangt ook van je registrant af).

Nu doe ik dat handmatig via opendomainregistry.net, maar ik wissel net zo makkelijk van provider als van kleren :)

Ik ga genoemde pakketten nog eens beter bestuderen.

ensermo
31/10/07, 20:34
Als je handmatig (in verband met niet zoveel registraties) .nl registreet dan is AWBS een goed systeem. De domeinnamen die niet "automatisch" worden geregistreerd kunnen in een "queue" waardbij jij dan de registratie handmatig uitvoert en het systeem zegt "ok done".
Het stuurt dan alle info naar de klant.

flikit
31/10/07, 20:36
Wanneer ik op jouw midens site kijk merk ik op dat vrije domeinen niet beschikbaar zijn.
Ligt dit nu aan je pakket of een storing tijdelijk ergens?

Ben nu de trial van whmcs aan het uploaden, ik hou u op de hoogte allen en hou mij aanbevolen voor verdere tips.

Zover alvast bedankt!

redwood
31/10/07, 22:50
Zou gewoon gaan voor Wefact, zelf geen ervaring met AWBS, wel met Modernbill en Clientexec. Sinds kort zijn wij ook overgestapt op Wefact pro.
Zit alles in wat wij nodig hebben, terugkerende abbonnementen, zowel adsl als voip diensten. Alle produkten te "Customizen". Automatisch verzenden van herinneringen.
Plus onze boekhouder is ERG blij met het btw overzicht wat Wefact genereerd

pro's (in ons opzicht)
*Volledig Nederlands
*Werkend met iDeal
*Rechtstreeks SIDN registraties
*Duidelijke in/verkoop & btw overzichten.
*Makkelijk
*Bijna compleet boekhoudpakket
*PDF invoices&offertes

Con's
*Bijna compleet boekhoudpakket, een paar opties meer en je zou ook zonder extern boekhoud pakket kunnen. Zaken zoals Grootboekrekeningen, kasboekingen en personeel registratie zouden toegevoegd kunnen worden
*Werking bestelsysteeml, allemaal wat magertjes.
*Onoverzichtelijke whois check. domein.nl invoeren, en check. Bezet of niet. Waarom niet alternatieven bieden als .com etc.

Het is een eitje te "integreren" in een website, je zou desnoods een standaard Joomla of CSS template kunnen gebruiken en dmv. iFrames alles werkend te krijgen.

Heb je geen kennis van webdesign laat dit doen. Evt. zou ik je zo een aanbieding kunnen doen?

Dotdns
01/11/07, 00:03
Ben nu de trial van whmcs aan het uploaden, ik hou u op de hoogte allen en hou mij aanbevolen voor verdere tips.

Zover alvast bedankt!

Als je hierbij hulp nodig hebt , geef een Gil ;)

Met deze software , kan je alleen maar tevreden zijn

flikit
01/11/07, 07:33
Het is een eitje te "integreren" in een website, je zou desnoods een standaard Joomla of CSS template kunnen gebruiken en dmv. iFrames alles werkend te krijgen.

Heb je geen kennis van webdesign laat dit doen. Evt. zou ik je zo een aanbieding kunnen doen?

Wil je mij een PM sturen of een mail naar info@flik-it.nl ?

Heb de trial van WHMCS geinstalleerd op www dot flik-it dot nl/whmcs/

Maar hoe krijg ik nou een fatsoenlijke website?
Dit werkt zo toch niet? Geen klant die hier een bestelling gaat plaatsen.

Heb net een mail terug gekregen van ABWS dat er een trial van hun pakket ook te downloaden is. Moet die zo maar eens proberen.
Zij geven echter aan dat .nl namen niet ondersteund worden ?
Welke nederlands bedrijf werkt correct samen met .nl domeinen? (Voel er niets voor om mijn domeinen door een buitenlandse firma te laten registreren)

INEXPro
01/11/07, 11:22
Ik heb er misschien overheen gelezen in een aantal post van jullie, maar weFact(Pro) is geen 'opensource' code die je krijgt. Je kunt het frontend (klanten) wel naar eigen thema aanpassen, maar het backend kan naar mijn weten niet worden aangepast.
Daarbuiten is het wel een ideaal programma waar veel mogelijkheden in aanwezig zijn voor het optimaal beheren van jou klantendatabase.

Arie.
28/12/07, 22:26
Diverse pakketen bekeken, er zijn veel oplossingen, maar het ideale pakket bestaat dus nog niet, ik vind trouwens webhostpanel wel leuk, alleen kan ik de output naar de website niet goed zien, ook jammer dat de licentie per jaar is en niet life-time.

ju5t
28/12/07, 22:42
Wij maken gebruik van een aangepaste versie van Modernbill. Wel uit de 4.x reeks.
Werkt in onze situatie uitstekend en is ook gemakkelijk aan te passen.

Moet ik wel bij zeggen dat onze versie in sommige gevallen nog maar weinig lijkt op de originele versie.