PDA

Bekijk Volledige Versie : webhosting aanvragen voor phising doeleinden



snaaps
29/10/07, 20:50
Sinds de laatste weken worden wij overspoelt door valse klanten welke de accounts misbruiken om een phising site te plaatsen.

De N.A.W gegvens komen allen uit het buitenland en maken gebruik van o.a yahoo, hotmail, aol en andere mail adressen.

De facturen worden netjes betaalt via paypal en/of creditcard, echter zullen dit waarschijnlijk gestolen creditcard en paypal gegevens zijn.

tevens zijn deze criminelen ook nog zo brutaal om support aan te vragen via onze website, ticketsysteem en mail.

Ik vraag me af of meerdere aanbieders hier nu last van hebben, en wat je er het best tegen kan doen.

EDIT: zal alvast enkele hondereden euro's apart zetten om terug te betalen aan o.a paypal en dergelijke..

Erik
29/10/07, 21:22
Dat is het gevaar van automatiseren van bestellingen. Ik zou altijd voor menselijke tussenkomst zorgen en uiteraard hotmail en yahoo in combinatie met een buitenlander de hosting weigeren. Heb dit eenmalig gehad. Je wilt niet weten wat een stress het geeft als je de politie op je dak krijgt vanwege dit soort zaken.

crazycoder
29/10/07, 22:14
https://www.paypal.com/us/cgi-bin/webscr?cmd=xpt/cps/bizui/BusinessSecurity-outside

Denk ook aan controle van adres en ip.

snaaps
30/10/07, 08:19
Wij hebben aan de beheerder gevraagd de bestelprocedure aan te passen zodat wij zelf @domein.com adressen kunnen negeren, en buitenlandse bestellingen niet meer automatisch laten door voeren.

betreft de veiligheid tips van paypal moet ik nog aannemen.

en tja politie, ben er al aan gewend dat politie met een soort van inbeslagname brief voor onze deur staat.
Echter denk ik niet dat ik in dit geval bezoek mag ontvangen, deze internet criminelen komen duidelijk niet uit europa.

Ik heb paypal inmiddels een mail gestuurd met de transactie data's

Martijn Koot
21/11/07, 10:12
Toevallig hebben wij van de week op een van onze labels ook een aantal keer een fishing site moeten verwijderen had te maken met een oude versie van Joomla. Uiteindelijk IP geblokkeerd en vervolgens updates voor klant uitgevoerd nu geen last meer.

Groeten Martijn

flashbanger
21/11/07, 12:02
Gister zijn we gebeld door een engels sprekende dame die per telefoon creditcard gegevens wilde doorgeven om een bestelling te doen. Deze heb ik verwezen naar onze website en mogelijkheid tot e-mail bestelling, niets meer van gehoord.

Markuz
21/11/07, 12:43
Wij hebben hier vorig jaar ook een tijdje mee te maken gehad... Waren allemaal .com domeinnamen. Contracten werden netjes gefaxt en ondertekend. Ging zelfs zo ver dat er rekeningnummers van andere webhosting bedrijven werden opgegeven voor automatisch incasso (yourhosting bijv). Dat was niet zo tof. Helaas weinig aan te doen, bestellingen beter screenen maarja, hoe ver wil je daar in gaan.. :)

chielsen
21/11/07, 14:41
Heb het ook een tijdje gehad. Het vervelendste is dat je paypal een fee moet betalen vanwege het storneren. Vind ik toch wel raar / vervelend, ik kan er niks aan doen dat zij mij geld sturen (vaak ging het om bizar grote bestellingen die niet eens gebruikt werden).

CharlieRoot
21/11/07, 15:29
Gelukkig doen wij niets automatisch. Alles gaat bij ons nog met persoonlijke controle, ook facturen en betalingen.

aviestar
23/11/07, 12:25
Bij ons idem, wij zorgen dat er altijd menselijke controle en contacten nodig zijn voor de bestellingen ook hebben wij geen automatische betalingen zoals paypal om zulke problemen standaard te weren uit ons systeem.

Tot op heden hebben wij geen last gehad van deze praktijken :)

snaaps
23/11/07, 19:26
Wij zullen over een tijdje de optie account direct online ook afschaffen.
Echter tot op heden houden wij dit nog ff aan.

Laatste weken overgens geen aanvragen meer gekregen..