PDA

Bekijk Volledige Versie : Firewall keuze



hostlogic.nl
29/10/07, 09:16
Momenteel maken wij gebruik van software firewalls op alle servers. Om het beheer te centraliseren en ook als extra dienstverlening naar onze dedicated/colocated klanten zijn wij op zoek naar een dedicated firewall.

Het volgende verwachten te nodig te hebben:
* dataverkeer tot ca. 50Mbit
* zowel inkomend als uitgaand verkeer filteren
* minimaal 4 interne interfaces
* VPN functionaliteit
* HA functionaliteit (dus later uitbreiden met een tweede standby firewall)

Als ik verder nog punten, die belangrijk zijn bij het maken van een keuze, vergeten ben, dan hoor ik het graag.

Met welke firewalls die kunnen voldoen aan het bovenstaande hebben jullie ervaring? Mocht iemand iets in de aanbieding hebben dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Wido
29/10/07, 11:44
Wij maken hiervoor gebruik van Cisco ASA firewalls. Voor jou zou de 5510 of 5520 met Security Plus license voldoen.

De 5510 heeft 4x 100Mbit en de 5520 4x 1Gbit

Met de juiste licentie kan je ook meerdere virtuele firewalls (Security Contexts) op de firewall draaien, zo kan je mooi de firewalling voor je klanten scheiden.

Je kan er ook nog eventueel een extra security module in plaatsen om zo nog beter te kunnen filteren.

MartijnRouwen
10/11/07, 23:47
Sonicwall 3060 of een 4100 will do the trick

INEXPro
12/11/07, 22:05
Hier ook goede ervaringen met Cisco ASA, ik zag niet al te lang geleden de prijzen hiervan dalen (serie 5100).
-> Zorg ervoor dat je de kennis in huis hebt, of dit uitbesteed aan een bedrijf/persoon met de kennis over deze hardware. Je configuratie is het meeste werk.