PDA

Bekijk Volledige Versie : welk moederbord in een chieftec



popking
28/10/07, 00:20
Mensen,

Ik heb een Chieftec UNC-110S-W (1u), maar wil er een nieuw moederbord inzetten.

In principe past er een ATX moederbord in.

De behuizing is echter aan de lage kant.

Weet iemand welk moederbord hier goed inpast?
(liefst socket 775 met 2x lan).

Lite-On
28/10/07, 01:11
Gaat je voorkeur uit naar Desktop of Server moederbord?

In het geval van een server moederbord zou ik kiezen voor Supermicro of Asus.
Perfecte moederborden, en passen prima in 1U :)

popking
28/10/07, 01:19
"Mijn budget" gaat uit naar een desktop moederbord....
(alhoewel ik de recentelijke discussie hierover met interesse volg).

Server00
28/10/07, 02:14
Je kan een P5VD2 mobo proberen das budget of de P5BV beide van Asus en compitable met linux CentOS en Debian. Alleen nadeel is met desktop board dat er 1 LAN aansluiting onboard zit. Op te lossen met risercard / extra lan kaartje.

popking
28/10/07, 02:28
"Je kan een P5VD2 mobo proberen"

Ik ben niet zo van het 'proberen'.
Kun je alles weer terugsturen als het toch niet lukt....

Maar ik denk dat er een probleem bestaat met de P5VD2.
De drie geluidsconnectoren (net naast de usb en lan ingang), steken er net een klein stukje bovenuit. (Nog even los van dat koelblok daarachter) En dat past dan net niet.

De Chieftec UNC-110S-W is toch een standaard 1u model. Er zijn toch wel meer mensen die een dergelijk machine hebben?

Niemand een tip voor een desktop mobo die zeker past?
En als er echt niets past graag een tip voor een server mobo (liefst met typenummer, etc.).

Randy
28/10/07, 02:47
De geluidsconnector kun je netjes lossolderen (je hebt debielen die ze afzagen).
Maar een servermoederbord is niet veel duurder. Je krijgt namelijk problemen met de airflow bij desktopmoederborden omdat je geheugen de airflow blokkeerd. Nu moet je in de Chieftek's toch al actieve koeling gebruiken...
Bekijk de prijs van een serverbordje eens. Je hebt dan meteen 2x Gbit netwerkkaarten, goede airflow en betere condensators. Iets dat ontworpen is voor 24/7/365 gebruik! Dat lijkt mij de 100 euro wel waard. En je hebt leuke uitbereidingopties, bijvoorbeeld een IMPI kaartje die je later (8 tientjes) op een Supermicro bord kunt prikken. Zo kun je remote toch nog bij de bios omdat je dan een 'onboard' KVM console hebt.

popking
28/10/07, 02:57
Mijn budget is ongeveer 150 euro voor het (server)moederbord.
Randy, weet je een goede mobo voor de chieftec? (merk/type)?

Server00
28/10/07, 02:59
Nee hoor die Asus past gewoon. Ik hem getest in die chieftec die je hebt en in de 512L-260B. Ik heb hier ongeveer 5 mobo's liggen die inderdaad te hoog zijn maar dat is deze asus niet. Dus vandaar dat ik een mooi / standaard setje hebt voor S775 en AM2.

Daarnaast is het de P5VD2-VM SE. Die andere past ook wel maar bij 512L-260B kasten zit je voedingskabel zeer strak. Voor chieftec maakt het niet uit.

popking
28/10/07, 13:26
Okey, dank Server00
De Asus P5VD2 past dus in een Chieftec 1u.

Weet iemand nog een goedkoop server-moederbordje dat erin past.
Of passen in principe alle (niet e-)ATX server moederborden erin?

Wynand
28/10/07, 13:48
In de UNC-110S-B past een P5S-MX SE en een P5M2-M/C i3000 (aanrader!) al zeker, hoe hard de -B en -W van elkaar verschillen weet ik niet.

popking
28/10/07, 15:29
Dank voor de tips...
De P5M2-M/C i3000 lijkt me perfect. Met 160 euro net in m'n budget.