PDA

Bekijk Volledige Versie : server ophangen bij leaseweb



supervos
26/10/07, 21:52
Hoi,

Ik ga een server ophangen bij leaseweb (eerste keer dat ik dit doe, tot nu toe alles dedicated gedaan). Nu vroeg ik me af wat voor rails ik moet hebben. Ik zit op alternate te kijken en daar staan zoals bijv Slider 29" Slider 24" etc ik vroeg me af of iemand hier weet welke ik moet hebben.

alvast bedankt

groet
Supervos

SF-Jeroen
26/10/07, 22:09
Hangt ook van je kast af he :)

machit
26/10/07, 22:18
Ik zou even informeren bij het bedrijf waar je de server gekocht hebt, deze kunnen vaak bijpassende sliders leveren of igg de bijpassende model en typenummers verschaffen.

Misschien mag je hem tijdelijk op een andere server leggen of een plankje, zodat leaseweb je eventueel advies kan geven.

Phu
27/10/07, 01:11
ik zou voor de Slider 29"= (74 cm volgens mij ?)
de standaard maat zoals racks worden afgeleverd is tussen de 70 en 80 cm (100/120x60)

de 24" zijn voor de wat minder gebruikte telco racks (80x60cm)

ik weet niet welke rails je neemt maar supermicro heeft standaard 1u reponi rails
deze passen in vrijwel alle kasten en paar gaten extra boren kan je ze op bijna alle 1u kasten monteren (als je beetje handige doe het zelver bent)

Lite-On
27/10/07, 08:52
Als je een supermicro, procase, chieftec of antec behuizing hebt, dan kun je vrijwel altijd de rails van verschillende merken gebruiken (die hierboven zijn opgenoemt).
Ik heb nog nooit meegemaakt dat het niet past :)


En anders zoals hierboven al gezegd is, gewoon vragen of je hem tijdelijk op een andere server mag leggen, totdat je passende rails hebt gevonden :)

MartinM
27/10/07, 10:11
Ik zal wel een mieren##ker zijn, maar ik heb zelf ook mijn eigen hardware in colo hangen bij Leaseweb en zou toch echt niet blij zijn als de topicstater langskomt en zijn server op mijn hardware legt.....

Als je nu eerst eens met Leaseweb belt, exact aangeeft welke hardware je hebt, dan kunnen zij je adviseren over de geschikte oplossing voor je.
En respecteer je medegebruikers van het datacentrum en los eerst je probleem op voordat je je server gaat plaatsen.

Just my two cents.

Wynand
27/10/07, 11:22
Een legplankje kunnen ze in het slechtste geval wel voor een paar dagen missen lijkt me. ;)

host3000
27/10/07, 12:00
Ik heb nog nooit plankjes bij Leaseweb gezien. Als je geen passende rails hebt, zal je waarschijnlijk hoekijzers van hun kunnen kopen. Ik denk ook niet dat Leaseweb servers zonder rails gaat stapelen.

timmeh
27/10/07, 14:42
Het is bij Leaseweb verplicht rails te gebruiken, desnoods verkoopt Leaseweb hoeksteunen a 79EUR per set.

Phu
28/10/07, 02:46
aleto verkocht volgens mij nog hoeksteunen
zie topic

http://www.webhostingtalk.nl/te-koop-gevraagd-te-koop-aangeboden/124419-tk-1u-universele-slide-rails.html

ietsjes goedkoper :)

parmaweb
28/10/07, 16:12
zelf vind ik rails ook geen overbodige luxe.
En als het echt niet kan gebruik dan hoekijzens

Erik
28/10/07, 17:54
Gewoon even leaseweb bellen. Kleine moeite.

supervos
01/11/07, 14:24
Ik zal wel een mieren##ker zijn, maar ik heb zelf ook mijn eigen hardware in colo hangen bij Leaseweb en zou toch echt niet blij zijn als de topicstater langskomt en zijn server op mijn hardware legt.....

Als je nu eerst eens met Leaseweb belt, exact aangeeft welke hardware je hebt, dan kunnen zij je adviseren over de geschikte oplossing voor je.
En respecteer je medegebruikers van het datacentrum en los eerst je probleem op voordat je je server gaat plaatsen.

Just my two cents.

Je server op die van een ander leggen is in mij ogen geen optie natuurlijk, elke zelfrespecteren colo boer wil dat ook ABSOLUUT niet hebben.

Bedankt voor alle reply's ik heb inmiddels rails via leaseweb geregeld, beetje duurder dan normaal maar goed dat boeit niet.

Niekoesj
01/11/07, 15:44
Inderdaad!
Ik heb in het verleden een (boven op mijn liggende) server laten donderen omdat de eigenaar van die server niet de moeite heeft genomen deze met rails of hoekbeugels op te hangen.

Hoe kan ik ruiken dat die server boven op de mijne ligt :P gewoon trekken!

Wynand
01/11/07, 15:47
Enkele maanden geleden was er iemand die dreigde dat te doen (servers die op zijn server/rails rustte gewoon te laten vallen), per direct werd zijn toegang tot het DC ontnomen. ;)
Waar is die topic ook al weer..

dreamhost_nl
01/11/07, 17:42
Heb ik ook gelezen indd... maar ja... je moet dat je (colo) klanten ook gewoon niet gaan toestaan. Hoef je ook niet zulke sancties op te leggen.

Niekoesj
01/11/07, 18:45
Enkele maanden geleden was er iemand die dreigde dat te doen (servers die op zijn server/rails rustte gewoon te laten vallen), per direct werd zijn toegang tot het DC ontnomen. ;)
Waar is die topic ook al weer..

Oke dan moet je eigen server natuurlijk geen 4u zijn... maar ik was gewoon kwaad omdat het mij verplicht werdt rails of ophanghoeken te gebruiken (die mij overigens dikke 80 euro heeft gekost). :rolleyes:

Magoed deze topic loopt fraai uit :lovewht:

Wynand
01/11/07, 18:49
Wat is er vreemt aan dat ze je verplichten rails of hoeken te gebruiken? Een legplank was waarschijnlijk ook goed geweest.
Colo server spult moet bij meestal gewoon rackmount 19" zijn, je mag hem vast ook ophangen zonder rails, maar dat is alles behalve aan te raden, ik vrees dat je chasis het niet al te lang zou uithouden.

Ik zou als coloprovider zelf ook niets anders toelaten hoor. :)