PDA

Bekijk Volledige Versie : Peiling voor DC in Utrecht



Swiftway-UK
25/10/07, 14:45
Beste mede-WHTers

Hierbij een peiling of er concreet interesse zou zijn bij WHTers voor een datacentrum in Utrecht.

Het DC zou beschikken over de volgende faciliteiten:

1- VESDA
2- Argon brandblus installatie
3- N+1 koeling
4- N+1 noodstroomvoorziening via generatoren
5- een UPS per cabinet in het cabinet zelf
6- 2 x 10 gigabit connecties naar SARA en NIKHEF. (40 gigabit totaal)
7- 24x7 personeel aanwezig
8- CCTV systeem
9- 24x7 toegang mogelijk

op SARA en NIKHEF kan er zelf gekozen worden voor een netwerk, carrier of zelfs AMS-IX connectie. Een VLAN van Utrecht naar Amsterdam met 100 mbit capaciteit kost Euro 350,- per maand.

Er zullen ook drie netwerken direct beschikbaar zijn in het Utrecht DC (waaronder ons netwerk).

Cijfers:

Rackprijs ligt rond 275 - 300 euro per maand met A+B feed
Stroom en koelcapaciteit 20A per rack
Stroom kost 0,18 euro per KWH
Eigen 20m2 suite mogelijk vanaf 6 racks
2000 m2 beschikbare ruimte
Eigen parkeergelegenheid.
Mbit prijs ongeveer 30 euro / mbit 95%

Wie zou er concreet interesse hebben om racks of zelfs een suite af te nemen in zo een DC?

Paulewk
25/10/07, 14:48
graag eerst even foto's swiftway dc / parkeergarage a'dam.

GetHosted
25/10/07, 14:50
Hoge kWh prijs, mag toch niet aan verdiend worden?!

Paulewk
25/10/07, 14:53
GetHosted die prijs is 1cent onder de KWH uur prijs afaik.

Verder.. hoe krijg je 20A stroom + koeling voor 300E in 1 rack? <knip>

Swiftway-UK
25/10/07, 14:56
Hoge kWh prijs, mag toch niet aan verdiend worden?!

Op de KWH prijs zit alleen een marge voor koeling. KWH prijzen in DCs in Nederland liggen nu tussen de 0,12 en 0,22 euro per KWH. Dit is geen hoge prijs maar een marktconforme prijs.

GetHosted
25/10/07, 14:58
GetHosted die prijs is 1cent onder de KWH uur prijs afaik.

Verder.. hoe krijg je 20A stroom + koeling voor 300E in 1 rack? <knip>

Energieprijs p/kWh € 0,0868


Op de KWH prijs zit alleen een marge voor koeling. KWH prijzen in DCs in Nederland liggen nu tussen de 0,12 en 0,22 euro per KWH. Dit is geen hoge prijs maar een marktconforme prijs.

Dat kan inderdaad wel zo zijn, maar toch met een prijs van € 30,06 (artificieel) aan de hoge kant.

Paulewk
25/10/07, 15:01
Dan vergis ik me daarin, 19ct is laatste wat ik vernomen had.

SF-Jeroen
25/10/07, 15:04
Waar ik behoefte aan zou hebben is een heel goedkoop DC in regio Utrecht. Waar je bijvoorbeeld zelf kunt kiezen of je een UPS in je rack hangt of niet.

Apoc
25/10/07, 15:07
Energieprijs p/kWh € 0,0868

Je moet ook wel rekening houden met overige kosten zoals UPS, aggegraten en airconditioning. Elke kWh die je erin stopt moet ook weer gekoeld worden. 30 euro per Amp is in principe marktconform, maar wel iets meer dan de meeste DC's rekenen.

HostingTotaal
25/10/07, 15:15
Ligt aan je doelgroep

flashbanger
25/10/07, 15:20
Waar ik behoefte aan zou hebben is een heel goedkoop DC in regio Utrecht. Waar je bijvoorbeeld zelf kunt kiezen of je een UPS in je rack hangt of niet.

Het datacenter heeft voor de eigen voorzieningen ook UPS nodig, denk aan koeling en netwerk hardware. Die prijzen worden ook meegerekend in het totaal.

Sander-
25/10/07, 16:52
Hier zeker interesse, maar wel afhankelijk van het antwoord op een aantal vragen:
- Op wat voor termijn kun je dit realiseren?
- Wat voor DC, bestaand/nieuwbouw
- Locatie binnen utrecht
- Dedicated DC of verzameld pand
- welke 3 netwerken
- gaat er ook NL-IX die kant op komen?

MediaServe
25/10/07, 17:03
Beste mede-WHTers

5- een UPS per cabinet in het cabinet zelf
[...]
Stroom en koelcapaciteit 20A per rack

Je beseft dat je hier zeker een 6 kVA UPS voor nodig hebt? (of 3 kVA per feed)
Voor 1 Ampère verbruik heb je ongeveer 300 VA capaciteit nodig.

Verder is hier eventueel wel interesse.
Enig idee naar de setupkosten per rack?

Glenn
25/10/07, 17:23
@Remon: ben je serieus aan het peilen, of is dit meer 'voor de leuk'?

Savvas
25/10/07, 23:36
graag eerst even foto's swiftway dc / parkeergarage a'dam.

same here, van Rijswijk ook welkom...

Swiftway-UK
26/10/07, 11:32
Wij bieden geen colocatie aan in andere ruimtes dan Easynet en Versatel, dus ik zie geen noodzaak om fotomateriaal vrij te geven van ruimtes die bijvoorbeeld gehuurd worden door een (1) klant (rijswijk) of een ruimte waar alleen dedicated servers hangen (ruimte in Amsterdam).

Utrecht zou een colocatie ruimte kunnen worden, met alle faciliteiten eromheen. Indien er geen vraag is naar colocatie, dan maken wij er ook geen shared colocatie ruimte of geen kleine suites voor klanten die een (kleine) suite willen huren.

Vandaar deze peiling. Graag ontopic blijven dus: zijn er partijen die interesse hebben in colocatie in Utrecht ?

- Op wat voor termijn kun je dit realiseren?

16 tot 20 weken

- Wat voor DC, bestaand/nieuwbouw

Bestaand gebouw

- Dedicated DC of verzameld pand

Verzamelpand, er zijn ook kantoren in het pand.

- welke 3 netwerken

In ieder geval ons netwerk. Andere twee netwerken wil ik nu nog niet noemen (NDA) maar in principe kun je elk netwerk erheen halen dat een POP locatie heeft in SARA of NIKHEF.

- gaat er ook NL-IX die kant op komen?

"in principe kun je elk netwerk erheen halen dat een POP locatie heeft in SARA of NIKHEF." Wij leveren een switchpoort en vlan in SARA of NIKHEF, voor de rest kun je connectie en bekabeling binnen Nikhef gewoon zelf regelen.

Geert-Jan
26/10/07, 12:50
Niet echt een nuttige bijdrage, denk je niet? (wonko-edit)

WI-Hosting
26/10/07, 15:33
<knip> ontopic

Paulewk
26/10/07, 15:36
Wij bieden geen colocatie aan in andere ruimtes dan Easynet en Versatel, dus ik zie geen noodzaak om fotomateriaal vrij te geven van ruimtes die bijvoorbeeld gehuurd worden door een (1) klant (rijswijk) of een ruimte waar alleen dedicated servers hangen (ruimte in Amsterdam).


Met andere woorden, ze zijn er niet.

Je moet toch echt eens wat aan je geloofwaardigheid gaan doen, anders zal je zeker met het zoveelste 'ik ga hier een DC bouwen' topic nooit serieus genomen worden.

Swiftway-UK
26/10/07, 15:43
Met andere woorden, ze zijn er niet.


Onzin, offtopic en niet relevant voor een peiling voor een mogelijk datacentrum in Utrecht.
Ik ga niet in op gemekker van concurrenten op het forum (of van degene die denken het allemaal wel te weten). Ik peil de mogelijke interesse in colocatie ruimte in Utrecht, niets meer of minder.

In het topic staat ook geheel niet of WIJ die gaan bouwen of WIE het DC gaat bouwen of beheren, ik vraag of er interesse zou zijn in colocatie in Utrecht en geef daarbij wat relevante informatie.

Ber|Art
26/10/07, 15:50
Ontopic nu anders worden er threadbans uitgedeeld...

Glenn
26/10/07, 15:52
Als je ook wilt weten als er geen interesse is: vanuit hier niet. Wij zitten zelf in Zaanstad en Amsterdam is hooguit 5 - 15 minuten rijden. Utrecht is wat ons betreft, ook qua files, niet aantrekkelijk.

Swiftway-UK
26/10/07, 16:21
Als je ook wilt weten als er geen interesse is: vanuit hier niet. Wij zitten zelf in Zaanstad en Amsterdam is hooguit 5 - 15 minuten rijden. Utrecht is wat ons betreft, ook qua files, niet aantrekkelijk.

Het is alleen belangrijk om te weten of er interesse is op WHT. Het DC komt er omdat het bedrijf dat het gaat bouwen, het voor eigen gebruik nodig heeft. De vraag is alleen of wij in het deel dat wij in gebruik gaan nemen, een aparte shared colocatie laten bouwen.

Een aantal van onze klanten zou graag een eigen suite willen (vanaf 20m2), wij peilen hier of er interesse is voor meerdere suites of ruimte op een shared colocatie vloer.

Shared colocatie vloeren of meerdere kleine suites stellen andere eisen aan access beleid, storage en CCTV systemen.

Aessence
27/10/07, 18:34
Ik vindt het een groot gemis dat er geen 'public' DC in Utrecht is; voor ons een ideale locatie.

Concreet ben ik wel geinteresseerd in een rack.

George/

Ijsbox
28/10/07, 14:54
ben misschien geinteresseerd in een rack, afhankelijk van waar in Utrecht het is.

snaaps
30/10/07, 08:25
Wij zijn ook wel geintreseerd in 1 of 2 racks op de ring van utrecht.
Datacentrum moet dus aan de ring liggen, niet al te ver van de snelweg.

INEXPro
03/11/07, 22:52
Net als een aantal andere WTH'ers ben ik erg benieuwd waar dit datacentrum in utrecht komt. Utrecht als provincie is al groot, maar als stad kan het voor mij ook nog 15 minuten met de auto naar de andere kant zijn.

Intresse vooral voor losse rack's in een shared ruimte.

Sorcer
03/11/07, 23:00
Hier ook interesse in losse rack's. Ben benieuwd waar het DC komen gaat. :)

UDIS
18/11/07, 21:49
Hier ook interesse als gebouw maar niet het centrum ligt ;) Dan kan ik nog steeds beter naar Capelle (Grafix) of Amsterdam (Global) Een pand aan de Ring of rand centrum zou zeker wel interessant zijn, vanaf hier dan (zonder file) +- 10/15 mins rijden..