PDA

Bekijk Volledige Versie : hoe domein overplaatsen?



joeoj
25/10/07, 13:15
ik weet op het gebied van webhosting nog niet echt veel, maar ik heb een website op de servers van Hosting2go staan maar ik wil mijn domein naar een andere webhost overplaatsen. kan iemand mij vertellen hoe je dat kan doen?

alvast bedankt

BsHosting
25/10/07, 13:19
verhuizing aanvragen bij de webhoster van je keuze.
daarna bij de oude provider opzeggen.

maak van je website een backup en upload hem daarna bij je nieuwe hostingprovider.

Luke B
25/10/07, 13:20
Neem contact op met je nieuwe hoster. Indien het om een .nl gaat zul je een formulier in moeten vullen, gaat het om een .com, .net, .org, .biz of .info dan zul je bij je huidige provider (Hosting2go) de authenticatie code aan moeten vragen. Gewoon even contact opnemen met je nieuwe hoster, die weten wel hoe en wat (mits het een beetje fatsoenlijke partij is ;))

joeoj
28/10/07, 20:37
ok hé heel erg bedankt hier kan ik zker iets mee.

dankjullie wel !!

dreamhost_nl
28/10/07, 22:52
Tip : Neem eerst het Web hosting pakket af, upload alles naar de nieuwe server, en laat daarna pas je domeinnaam verhuizen. Op die manier hebben je bezoekers absoluut geen last van de overstap en is er ook geen downtime voor je web site.

V v Zuydewijn
29/10/07, 12:57
een beetje host levert dat standaard (verhuizen zonder downtime) zodat je erzelf niet voor hoeft te zorgen...

crazycoder
29/10/07, 14:55
een beetje host levert dat standaard (verhuizen zonder downtime) zodat je erzelf niet voor hoeft te zorgen...
En hoe denk jij dan dat die aan de database of php bestanden komt?

dreamhost_nl
29/10/07, 15:01
een beetje host levert dat standaard (verhuizen zonder downtime) zodat je erzelf niet voor hoeft te zorgen...

"Een beetje host" kon ik niet vinden op internet. Vreemd... :p

studiosamsa
31/10/07, 20:39
...upload alles naar de nieuwe server...
Is dat gewoon een kwestie van alle bestanden knippen en plakken? of is het niet zo eenvoudig?

Wynand
31/10/07, 21:01
Niet als er ook een database bij zit, of bestanden waarin database waarden in gedefinierd zijn.

snaaps
01/11/07, 09:28
-knip Janneman-
tikkie doorzichtig

dreamhost_nl
01/11/07, 12:18
Is dat gewoon een kwestie van alle bestanden knippen en plakken? of is het niet zo eenvoudig?

Op basis van je web site zou ik positief antwoorden.

Het is echter wel slim om ook een backup van je web site lokaal (op je eigen PC) te houden en niet alles van server naar server te verplaatsen.

snaaps
01/11/07, 12:56
pff, sorry hoor dat er een link in mijn vorige bericht stond...

volgens mij kan je nieuwe hoster hier wel bij helpen.

account aanvragen.
Bestanden downloaden van huidige host
Bestanden uploaden nieuwe host
Eventuele databases kopieren naar nieuwe host.
mail adressen opnieuw aanmaken op nieuwe host.
website controleren op IP basis.
domeinnaam verhuizen.

Raadpleeg je nieuwe provider voor de juiste stappenplan.
Als je niet weet hoe je bestanden moet downloaden of uploaden raadpleeg ik je eerst een cursus website maken aan of neem een beheerder in dienst.

Google: how to use FTP, hoe gebruik ik FTP, hoe upload ik een website.
of www.websitemaken.be,

MortyDot
06/11/07, 14:24
Ik weet niet of je gebruik maakt van een beheers systeem zoals DirectAdmin of Plesk, maar deze hebben vaak wel een backup/restore functie waardoor overzetten van file en database gegevens simpel en meestal probleemloos verloopt. ;-)

Erna is alleen nog maar een domein verheuzing waar je om vroeg nodig