PDA

Bekijk Volledige Versie : Eigen Gamehost Bedrijf



scAe
23/10/07, 21:26
ey iedereen

Wat moet ik allemaal doen om mijn eigen gamehost bedrijf te stichten
- wat heb ik allemaal nodig
- hoeveel zal het mij kosten
- wat moet ik doen

greets scAe
:lovewht:

royen99
23/10/07, 21:46
- wat moet ik doen


Als je die vraag niet eens weet zou ik als eerste zegen... voorlopig geen 'gamebedrijfje' beginnen.. maar ok..

Wat heb je nodig (ook als je het maar een klein beetje goed wilt aanpakken).
- Een aantal U's ruimte in een datacenter, apc poortjes, netwerk aansluitingen en paar mbit traffic (pak em beet 100 euro p/maand als je voor goedkoop gaat).
- Een server of 2 om mee te beginnen á 1000 euro.
- Een goed controle paneel om aan je gebruikers te bieden (bv tcadmin, zo'n 16 us$/maand).
- Windows 2003 SPLA licenties als je voor het Windows OS gaat (15/20 euro/maand).
- Minimaal parttime 1 systeem beheerder.

Freakingme
23/10/07, 21:46
Welkom op dit forum!

Ik zal de antwoorden geven in willekeurige volgorde:
- Zorg ervoor dat je voldoende ervaring opdoet.
- Ga eens met de kvk praten.
- Gebruik de zoekfunctie van dit forum eens, dit soort vragen zijn al een (spreekwoordelijke) miljoen keer gesteld.

Succes!

p.s. Zucht, ben ik nou de enige die hier zo moe van wordt?

Cyberdevil
23/10/07, 21:47
Wat moet ik allemaal doen om mijn eigen gamehost bedrijf te stichten
- wat heb ik allemaal nodig

Een server en de kennis.


- hoeveel zal het mij kosten

Hangt van jezelf af.


- wat moet ik doen

Veel lezen en zoeken op internet.

3j3ct
23/10/07, 22:10
Een dosis motivatie om zelf dingen uit te zoeken zou genoeg moeten zijn....

Luke B
23/10/07, 22:20
En ook belangrijk: niet doen om snel geld te willen verdienen (dat doe je in het begin écht niet, tenzij het je heel erg mee zit) maar doen omdat je het écht leuk vind, want dan heb je pas inzet en motivatie en kun je pas een bedrijf starten.

EHS-Jerre
23/10/07, 22:44
- veel geduld :D
- naast kvk best ook btw nummer
- kennis over opzetten gameservers (dus ook de files zelf reeds verzamelen)
- administratiesysteem, hoe sneller dat je ermee begint, hoe meer plezier je ervan hebt
- 1 raad: doe het niet alleen, zorg dat je met 1 of 2 werkt, vaak weken 2 meer dan 1, en kan je werk beetje verdelen

- veel succes (en geluk?)

Lite-On
23/10/07, 23:45
Misschien heb je hier wat aan:
http://www.webhostingtalk.nl/het-runnen-van-een-web-hosting-bedrijf/
en
http://www.webhostingtalk.nl/het-runnen-van-een-web-hosting-bedrijf/54975-interessante-topics.html
;)


Kennis op het gebied van gamehosting & servers heb je 100% zeker nodig ;) (en niet te vergeten een KvK nummer ^^)

frvge
24/10/07, 00:53
Ik ben dit jaar pas begonnen en het is echt een moeilijke markt met irritante kleine kindertjes.

Server00
24/10/07, 01:35
Ik ben dit jaar pas begonnen en het is echt een moeilijke markt met irritante kleine kindertjes.

Dan doe je het niet goed. Als je daar al tegen op moeten boxen :eek:.

@ scAe

Niet beginnen zo te zien heb je nog totaal niks van gebakken. Naast dat je gewoon goede hardware nodig hebt en dergelijke moet je ook vast vooruit denken aan problemen die je zal gaan tegenkomen.

Heb je ook ruim budget hiervoor uitgetrokken of denk je dat je voor 15 euro per maand een compelte gamehosting business kan opzetten? :). ( 15 euro is globaal gepakt maar de meeste begrijppen wel wat ik bedoel )

daveww
24/10/07, 03:30
- wat heb ik allemaal nodig
Ten eerste heb je (véél) kennis nodig, servers, ip(s), flink wat traffic ter beschikking, een OS om te gebruiken (linux of windows based), ruimte om ze te plaatsen


- hoeveel zal het mij kosten
Dat ligt eraan wat je wilt hebben, je kunt kiezen voor goedkoop, en niet het beste spul, of een flink bedrag voor wat A-merken te kopen waarbij je meer garantie hebt.


- wat moet ik doen
Als eerste eens even langs je leermeester Google (http://www.google.nl) of op dit forum de zoekfunctie (http://www.webhostingtalk.nl/search.php) gebruiken om wat diverse (simpele) dingen te leren over het hosten/beginnen van een gamehosting bedrijf. Ook eens even de regels lezen waar je aan moet voldoen als je een bedrijf wil starten.


* GRATIS TIP *: Zet eerst thuis ff een pc/servertje in elkaar, en ga eerst daar even experimenteren want ik denk als jij nu al servers gaat aanschaffen e.d. dat je binnen een korte tijd al met één of meerdere problemen zit..


Succes..:huh:

Julian
24/10/07, 09:16
Ik ben dit jaar pas begonnen en het is echt een moeilijke markt met irritante kleine kindertjes.

Is een geautomatiseerd systeem iets om dat uit de weg te houden :O

dreamhost_nl
24/10/07, 16:19
Waarom allemaal zo moeilijk denken? TS kan ook reseller worden van een al actieve gamehost en zo wat bij verdienen...

Killzone@NL
12/11/07, 18:31
Als je het goed wilt doen ga naar de KvK registreer je bedrijf schrijf een ultra goed bedrijfsplan ga naar de bank en vraag om een lening en nu kun je heel groot beginnen :D

VanderToorn
13/11/07, 20:38
Als je het goed wilt doen ga naar de KvK registreer je bedrijf schrijf een ultra goed bedrijfsplan ga naar de bank en vraag om een lening en nu kun je heel groot beginnen :D


Juist en dan maar gewoon 10 servers plaatsen en wachten tot de games er vanzelf opkomen?
Was het maar zo makkelijk ( of misschien maar beter van niet hahaha denk aan de zomervakanties:X )

Lezen,leren en vragen zijn de keywords.
Alles wat je wil en moet weten over games en installeren van games is terug te vinden op google en of de handleiding van het spel ( want je moet natuurlijk wel de orginele games hebben)
Denk verder aan de veiligheid van je servers dmv updates en critical patches.


zoals al meerdere zeiden in dit topic is de zoekfunctie heel handig :)

{xx} ??

:lovewht:

Serve-xs
13/11/07, 20:55
ga uit van 50.000 euro per maand

Wynand
13/11/07, 21:06
Dan doe je het niet goed. Als je daar al tegen op moeten boxen :eek:.Ik denk dat hij kleine kindertjes met sponsoraanvragen en belachelijke supportvragen bedoeld. ;)

Dutch-IS
30/11/07, 15:11
ga uit van 50.000 euro per maand

50.000 euro per maand als beginnend gamehosting bedrijf???:eek::eek:

Ik weet niet wat jij wel niet allemaal voor je ziet, maar de topic starter moet goed gaan na denken wat hij wilt, wil hij inderdaad reseller worden en goedkopen gameservers afnemen en hier 5 a 10,- per maand opdoen en dat vervolgens weer verhuren?

Of wil hij helemaal van de bodem beginnen en zig opbouwen? Het lijkt me in geen van bijde gevallen handig om ervan uit te gaan dat je 50.000euro per maand kwijt bent of zie ik dat dan helemaal verkeerd?

pierce
30/11/07, 15:32
Het lijkt me in geen van bijde gevallen handig om ervan uit te gaan dat je 50.000euro per maand kwijt bent of zie ik dat dan helemaal verkeerd?

Ja, je ziet het sarcasme niet.

Stewie
30/11/07, 15:37
zoals al meerdere zeiden in dit topic is de zoekfunctie heel handig :)

{xx} ??

:lovewht:
Pfft, inderdaad. Kom op topicstarter. Zaken doen is ondernemen. Ondernemen is zelfstandig stappen nemen, risico lopen.