PDA

Bekijk Volledige Versie : Hardware spam filter



StarInternet
19/10/07, 20:36
We hebben wat lopen zoeken op internet en webhostingtalk maar hebben nog niet echt antwoorden op de volgende vragen.

We zijn bezig met het verbeteren van onze netwerk. We hebben nu drie e-mail servers draaien maar de laatste tijd zijn ze meer bezig met reclame filteren dan met andere taken en gebeurt er soms dat de server geen connecties meer acceppteert, dit hebben we nu opgelost alleen zijn we opzoek naar betere oplossing.

We zijn opzoek naar een 'hardware matige' spam filter.
We zijn er van bewust dat hier ook gewoon een OS op zit alleen zal deze server alleen bezig houden met spam filteren en niet met webmail taken, pop3 en andere dingen.

We hadden volgende producten gevonden

* HotBrick HSS 4000
* Barracuda Spam Firewall 600

De prijzen verschillen heel erg van 4000 tot 14000.
Maar we zoeken een betrouwbare oplossing voor ons probleem. We willen er voor zorgen dat de hardware matige spam filter de meeste reclame verwijderd en er voor zorgt dat de e-mail servers meer aan hun echte werk toe komen ipv hele dag scannen.

Mijn vraag is wat zijn jullie bevindingen en zijn er ook andere producten die dit kunnen? en wat zijn jullie ervaringen?

B3rt
19/10/07, 23:43
Ik kan je de software van vircon adviseren, zij bieden barricademx aan, eventueel met deffendermx software.
Deze software werkt zeer goed, je kan alleen de filtering nemen maar ook de software dat je dan op je eigen hardware installeert.

Een echte aanrader!

StarInternet
19/10/07, 23:56
Bedankt, heb net even offerte aangevraagt voor Defender MX 500.

Nog meer tips?

DeziWeb
19/10/07, 23:57
Zelf geen ervaring, maar hoor wel altijd hele goede verhalen over Baracuda in de anti-spam branche. Met name op GOT lees je er heel veel goede dingen over!

crazycoder
20/10/07, 00:10
Doosje(s) met spamd ervoor zetten :)

Filteren van spam moet je trouwens zoveel mogelijk doen voordat je server de e-mail heeft geaccepteerd..

Randy
20/10/07, 00:40
Doosje(s) met spamd ervoor zetten :)

Filteren van spam moet je trouwens zoveel mogelijk doen voordat je server de e-mail heeft geaccepteerd..

Draaien we standaard al op alle domeinen. Dit houdt ~90% tegen mits je de boel actief bijhoudt. Voor alle zakelijke gebruikers hebben we Cleanport dat voor 99,99% werkt. Een managed oplossing is wel lekker zodat we zelf kunnen doen waar we goed in zijn. En dat is niet 24/7 je mail volgen.
De Barracuda hebben we ook bekeken, maar om deze redundant uit te voeren en met de hoeveelheid mail die we verwerken werd het te duur. De DefenderMX oplossing ken ik zelf niet, deze kwam later.

wannahost
23/07/08, 16:08
Even een oud draadje, maar ik ben zeer geintresserd in deze techniek, echter op het forum kom ik niet zoveel tegen. Werkt defenderMX nu het beste of baracuda. Met google wordt ik ook niet echt vele wijzer.

Ben eigenlijk opzoek naar een hosted oplossing, waar ik zelf niet naar om hoef te kijken, is er iemand die dit aanbied

Vircon
23/07/08, 16:09
Het is wellicht verstandig om bij diverse partijen informatie op te vragen en eventueel een testaccount - <knip>...tuurlijk, bij wie niet?

sdetroch
23/07/08, 22:56
Wij hadden een jaar geleden hetzelfde probleem. 5 linux dozen voor de mailservers neergezet en optimaal geconfigureerd. Deze konden qua simultane connecties nog niet volgen.

Gans het boeltje afgezet en Barracuda gekocht (type 600 toestellen in ons geval) en die gebruikt ongeveer 5 à 9% van zijn capaciteit. Zeer goede toestellen, zeer goede software, zeer goede support. Wel relatief duur (maar anderzijds, in onze situatie moesten we minstens 7 linuxdozen zetten om spam te filteren, dat kost natuurlijk ook iets).

Als je meer info wenst over dergelijke oplossing mag je me altijd een mailtje sturen.
Als je mij een raming geeft over het aantal mails per dag, dan kan ik je wel een model aanraden en een indicatieve prijs, heb alle listprijzen liggen op kantoor. Prijzen starten aan een 3K en lopen tot 25K ongeveer voor het zwaarste model.

Vergeet niet dat er ook nog een instant replacement (vervanging binnen de 24u / optioneel) en een energizer (updates) contract (verplicht) moet afgesloten worden, kost ook nog een duit.
Tip: Wanneer je een cluster zet, dan kan je meestal besparen op het instant replacement contract, op voorwaarde dat 1 node de volle load kan trekken gedurende enkele dagen.

Als dergelijke bedragen te hoog zijn, dan kijk je best uit naar een hosted oplossing. Wij bieden die ook aan om net die zware investering te spreiden over verschillende klanten. Zie ook het aanbiedingen forum indien interesse, onze dienst staat daar beschreven in een posting van een drietal weken geleden.

Dreas
24/07/08, 10:32
Er zijn veel verschillende antispam aanbieders. Je moet opletten dat als je een appliance koopt dat je bij veel aanbieders wel beperkt bent tot de capaciteit van de appliance. Andere diensten leveren weer alleen software waardoor je zelf je hardware kan kiezen. Het is handig als de software de je leverancier wordt bijgewerkt en je dus niet steeds zelf met updates en security zit. Ook is het belangrijk dat je een product gebruikt dat realtime toegang heeft tot de laatste antispam informatie.

De meningen over de verschillende producten zijn verdeeld en alles heeft zijn voor en nadeel :) Als je in het aanbiedingen forum een topic opent dan kun je wellicht wat quotes krijgen. Er zit veel verschil in prijs en kwaliteit tussen de verschillende diensten.