PDA

Bekijk Volledige Versie : Barbone vs Chassis



kali
18/10/07, 15:16
Ik ben op dit moment op zoek naar een server maar zit met een korte vraag.

Supermicro biedt zowel chassis met losse moederborden als barbones. Maar de prijs van een barbone (bijv. 6025B-TR+) is rond de €200 duurder dan een losse chassis(SC825TQ-R700LPV) en moederbord(X7DBE+).

Als ik kijk naar het totaal aan geleverde componenten op de site van supermicro, zie ik als enig verschil een tweetal heatsinks a €20 per stuk.

Mis ik iets of betaal ik enkel een paar honder euro omdat de barebone completer is?

shuyg
18/10/07, 16:11
Ik weet niet of je meer betaald voor alleen de barbone.

Het is wel zo dat de barbone natuurlijk netjes afgewerkt is en speciaal afgestemd is op de componenten die er in zitten (denk aan de lengte van de kabeltjes, positie van eventuele uitbreidingskaarten of de airflow).
Een ander punt wat je niet 123 ziet is dat de bios waarschijnlijk goed samenwerkt met de kast. Dan gaat het om de aansturing van de fans en bijvoorbeeld en alarm op de kast. En het aantsturen van de fans kan weer een stroombesparing opleveren.

Ik haal mijn barebones niet bij Supermicro, maar de barebones die ik gebruik hebben wel een speciale firmware voor de barebone. Juist om de fans aan te sturen.

Magus
24/10/07, 17:11
is een chassis+componenten of een barebone+componenten veel goedkoper dan een complete sm server? Die dingen zijn al verkrijgbaar rond de 700 euro, compleet met 160gb raid1. Dat kost een barebone met componenten ook ongeveer, en voor 100 euro kun je zelf niet gaan zitten schroeven :)

jeffrey
24/10/07, 18:26
Er zit wel degelijk iets verschil in, maar ervaring wijst meestal uit dat je beter iets meer kunt uitgeven aan een barebone dan zelfbouw te gebruiken (bij ons tenminste).

Ik vind het wel dat het verschil bij Supermicro erg groot is, zoals je hierboven noemt.
Heb je ook naar andere merken gekeken of puur Supermicro?

Kijk bijvoorbeeld ook eens naar: Dell en Asus

Apoc
25/10/07, 19:36
Bij de barebones van SuperMicro zit meestal ook een standaard cd-rom ingebouwd, moederbord is al geplaatst en de kabeltjes zijn al netjes op op het moederbord aangesloten en weggewerkt. Er is bijvoorbeeld ook een riser card inbegrepen, etc.

Afhankelijk van hoeveel je eigen tijd waard is, kan een barebone goedkoper zijn. In de meeste gevallen zal zelf bouwen goedkoper zijn (dat hangt er dan vooral van af of je de cdrom speler en riser card nodig hebt).

crazycoder
25/10/07, 20:03
Barebone wordt meestal vooraf getest.. losse onderdelen niet. Zou niet de eerste keer zijn dat een moederbord doa is. Meestal als je er geen tijd voor hebt :(

Serve-xs
26/10/07, 02:50
In een woord: Barabone. Denk dat de meeste het hier toch wel over eens zullen zijn?

Technotop
26/10/07, 11:25
Hier ook enkel barebones. Wij gebruiken de Asus-RS120-E4 series.

Magus
26/10/07, 12:38
RS120 E4's zijn super! Voor ons zijn alle nieuwe servers ook op RS120 gebasseerd naar een tip een tijdje terug van Robbert (waarvoor dank!) SM servers zijn voor ons wel de keus als het een kant-en-klaar server moet zijn, bijvoorbeeld als er zeer snel geleverd moet worden