PDA

Bekijk Volledige Versie : Dell poweredge 1750 en RAC



popking
17/10/07, 23:53
Mensen,

Heb onlangs een Dell PowerEdge 1750 gekocht (2e hands). Prachtig ding....

De machine heeft 3 lan-poorten. 2 onboard.

Er zit volgens mij een RAC (embedded remote access control) op.
Zie bijgevoegde foto's.

Ik krijg echter dat zwarte beschermplaatje er niet af om te zien wat eronder zit :huh:

Heb vanalles geprobeerd. Er zitten van die witte klipjes, maar die kan ik niet 'wegklikken'.

Daarnaast zou ik niet weten hoe ik zo RAC ding aan de praat krijg. Moet ik daar aparte software voor installeren? Ik draai nu OpenSuse 10.3.
Kan ik in Linux ergens controleren of deze hardware werkt/aanwezig is?

Heeft iemand hier verstand van??

popking
18/10/07, 14:43
Niemand?

CyberNBD
18/10/07, 17:30
Wat jij daar op de eerste foto's laat zien is volgens mij sowieso de ERA kaart niet maar de ROMB (raid) kaart. De ROMB kaart zit linksachter in de server langs de voedingen. ERA zit vooraan in het midden achter je backplane.

Of de ERA kaart aanwezig is vrij makkelijk te controleren bij het opstarten van je server, na detectie van je raid kaarten etc moet er een melding van de ERA verschijnen. Hier kan je t ding ook instellen.

Kijk anders ff op de DELL site, bij support kan je de handleidingen downloaden waar alles in uitgelegd staat.

popking
18/10/07, 20:19
Hé CyberNBD,
Dank voor je reactie. Dat zwarte kaartje is inderdaad de ROMB kaart. Maar daaronder zit een extra kaartje (ook een printjplaatje, kan ik netaan zien). En dat kaartje is niet het moederbord, maar hangt er net boven. Op de eerste foto is dat een beetje te zien.

Maar goed, die ROMB kaart krijg ik niet weg (ben bang dat ik 'm breek).

Ik zal bij het opstarten eens goed opletten.