PDA

Bekijk Volledige Versie : Accu laptop stuk?



-Kevin
17/10/07, 22:15
Beste whters,


Sinds 2/3 dagen laad de acu van mijn laptop niet meer op.. Ik heb hem net een week (XXoDD). Het lampje van het opladen brand wel ook als laptop uitstaat maar die gaat naar 2 minuten knipperen?? En als ik in mijn acu status kijk (vista) staat er acu word opgeladen maar blijft op 0% hangen, ja ik heb al geprobeert of het aan vista licht en gewoon zonder netstroom. Maar dan blijft die uit.. Knopje omzetten of iets dergelijks ? Heb hem thuis 1 x opgeladen en dat ging gewoon goed.

Of licht het aan de spanning hier? Zit hier in een hotel in turkei. Maar dat lijkt mij sterk...


- Mailtje naar fabrikant is ook al verstuurt -

Bedankt alvast,

Kevin

BsHosting
17/10/07, 22:43
het is heel goed mogelijk dat daar een andere spanning op het stopcontact staat dan hier.

en dat je daardoor je accu hebt opgeblazen.

24x7group
17/10/07, 22:55
Foutje.. :D

Marin
17/10/07, 22:57
Tja, de accu kan stuk zijn maar XXODD heeft goede service hoor. Volgens internet komt er in Turkije gewoon 220V uit de muur. En al zaou het iets zwakker zijn, de accu moet dat wel kunnen hebben.

Accu opblazen lijkt me sterk, als er al iets opgeblazen kan worden is het de voeding.


Gaat het hierbij om een Acer? Zo ja hebben hier veel meer mensen last van gewoon even mailen krijg je een nieuwe accu.

Serverboost, lees het bericht nog eens goed.

BsHosting
17/10/07, 22:57
Gaat het hierbij om een Acer? Zo ja hebben hier veel meer mensen last van gewoon even mailen krijg je een nieuwe accu.

FF lezen een (XXoDD). is geen acer durf het er niet eens mee te vergelijken

Str@nger
17/10/07, 23:01
Nou, ik denk een XXoDD.
En in Turkije hebben ze exact dezelfde stroom als in Nederland (230 volt, 50hz; in de volksmond 220 volt, maar officieel 230 :)).

Enige probleem dat ik kan bedenken:
in Turkije valt vaker de stroom uit of geeft pieken. Hierdoor kan je batterij ook zijn opgeblazen.

-Kevin
17/10/07, 23:05
Gaat het hierbij om een Acer? Zo ja hebben hier veel meer mensen last van gewoon even mailen krijg je een nieuwe accu.

Als u mijn text had door gelezen had u kunnen lezen dat het om een laptop van XXoDD ging.. Om precies te de XXODD XNi8252d

EHS-Jerre
18/10/07, 00:02
mijn ervaring vertelt me dat de spanning in turkije afhangt van de plaats hoor

-Kevin
18/10/07, 08:44
jah er komt gewoon 220 uit de muur, staat ook een labeltje op ..
Maar hij laat gewoon niet op.

Ik wacht ook nog even op het andwoord van xxodd zelf

bvankuik
18/10/07, 18:29
Het zou wel heel achterlijk zijn, maar werkt dat stopcontact wel? Ik moet wel eens reizen voor m'n werk en heb hetzelfde wel eens meegemaakt.

Wynand
18/10/07, 19:19
Enige probleem dat ik kan bedenken:
in Turkije valt vaker de stroom uit of geeft pieken. Hierdoor kan je batterij ook zijn opgeblazen.Voordat je je batterij 'opblaast' door een slecht stopcontact..
Zo erg denk ik niet dat het is in turkije. Of vliegt de multimeter constand van 100 naar 230 volt? Als er geen wietplantage in een van de hotelkamers is, lijkt me de kans érg klein.

Pieken worden normaal opgevangen door de adapter.

-Kevin
18/10/07, 20:26
Het zou wel heel achterlijk zijn, maar werkt dat stopcontact wel? Ik moet wel eens reizen voor m'n werk en heb hetzelfde wel eens meegemaakt.

Lijkt me wel, anders kon ik nu dit bericht niet posten..

Nog geen bericht treug van de fabrikant :X

Str@nger
19/10/07, 00:55
Voordat je je batterij 'opblaast' door een slecht stopcontact..
Zo erg denk ik niet dat het is in turkije. Of vliegt de multimeter constand van 100 naar 230 volt? Als er geen wietplantage in een van de hotelkamers is, lijkt me de kans érg klein.

Pieken worden normaal opgevangen door de adapter.

Je wilt niet weten hoeveel modems (als vergelijking) er gemiddeld stuk gaan óf inactief worden (zelfbeveiliging) door spanningsverschillen in Nederland al...
En Turkije staat erom bekend dat het daar nogal kan wegvallen (vooral in drukkere periodes) of pieken kan geven... En het ligt aan de adapter inderdaad hoe deze ermee omgaat.

Wynand
19/10/07, 08:46
Ik hoop dat je zelf het verschil tussen een modem en een accu ziet?
Ik zeg niet dat het niet kan, ik zeg dat de kans gewoon ontzettend klein is dat een batterij daar kaduuk van gaat.
Als er bv. continu 19V, 20A geleverd moet worden door die adapter, terwijl die maar 15A kan leveren, kan dat wel problemen geven bij het opladen, maar zo erg denk ik niet dat het is.

Str@nger
19/10/07, 09:59
Ik zei niet voor niets als vergelijking; uiteraard zit er verschil in, maar het was bedoeld om aan te geven dat zelfs de minimale pieken die het Nederlandse elektriciteitsnet kent, zorgt voor problemen.

Ik zeg ook niet dat de kans groot is, maar áls er wordt gekeken naar de stroomtoevoer in Turkije als bron (zie begin van het topic), is dit (vrijwel) de enige reden dat de accu stuk is gegaan erdoor.

xabin
19/10/07, 10:03
in Turkije hebben ze gewoon dezelfde spanning als wat wij hier in Nederland hebben. Het uitvallen van stroom valt de laatste jaren ook hartstikke mee. Of je moet in Alanya zitten waar iedereen tegelijk zijn airco opstart en heel Alanya weg valt :D

-Kevin
19/10/07, 17:21
in Turkije hebben ze gewoon dezelfde spanning als wat wij hier in Nederland hebben. Het uitvallen van stroom valt de laatste jaren ook hartstikke mee. Of je moet in Alanya zitten waar iedereen tegelijk zijn airco opstart en heel Alanya weg valt :D


25 KM ervandaan..

-Kevin
21/10/07, 18:03
Ik ben weer thuis, En de acu werkt weer..
Hoe kan ik dit voorkomen voortaan zijn hier speciale adapters voor?

TiMMiEJ
29/10/07, 17:32
Volgens mij zijn er geen aparte adapters die een overspanningsbeveiliging erin hebben zitten. Lijkt me het meest logisch dat je laptop adapter dit zelf regelt.

Je zou de volgende keer zo'n apart stopkontakt mee kunnen nemen waar een zekering inzit. Kun je bij iedere DHZ halen.