PDA

Bekijk Volledige Versie : Datacentrum Utrecht



caligula
17/10/07, 15:21
Ik zoek een datacentrum in Utrecht om op korte termijn enkele servers te plaatsen en binnen een jaar een 19" rack te huren, maar ik kan geen professionele partijen vinden.

Randvoorwaarden:
* Professionele ondersteuning, goede communicatie bij storingen
* Goede entree voorzieningen (24/7 beveiligde toegang)
* Betrouwbaar, bijv. een overzicht van alle stroom-, netwerk- en koelingsstoringen van het afgelopen jaar
* Mogelijkheden voor uitbreiding op middellange termijn (2-5 jaar)

Met deze randvoorwaarden in mijn achterhoofd vallen alle omgebouwde schoolgebouwen en datacentrum-kelders af ;-)

Mijn budget voor een 19" kast, +/- 20A en overdags gemiddeld 20mbps (vnl peering) verkeer is 1250 euro/maand.

Ik zit nu met 2 kasten bij Xs4all (RAI) en ben daar over het algemeen tevreden over, maar ze hebben geen stroom meer in Amsterdam. Daarnaast wil ik graag wat spreiden over Amsterdam - Utrecht.

Wie heeft er tips?

Wido
17/10/07, 15:32
Welke partijen heb je al gehad?

Randy
17/10/07, 15:40
Ede een optie (BIT2)?

HostingTotaal
17/10/07, 15:57
Waarom ga je niet voor Globalswitch? die hebben stroom + ruimte vrij.

WebXtra
17/10/07, 16:01
Misschien Hilversum?
Mediapark?

Marin
17/10/07, 18:39
Ik denk dat je het in Utrecht wel kan vergeten. (behalve dan die omgebouwde schoolgebouwen) Ik weet niet waar in Utrecht je zit maar ik denk dat je misschien nog sneller aan de rand van A'dam zit dan in Hilversum.

En misschien het nieuwe datacenter van XS4ALL, Diemen dacht ik(oke, het is wel geen utrecht maar als je tevrden bent over Xs4ALL)? Heb je daar toevallig al geinformeerd?(ik weet eigenlijk niet of dat al open is)

djalken
17/10/07, 18:47
Als je op zoek bent naar genoeg stroom is bit in ede zeer aantrekkelijk, als je serieuse interesse hebt neem dan eens contact met me op, miss kunnen we iets voor elkaar betekenen

Glenn
17/10/07, 18:52
Ik meen dat Tiscali een DC in Utrecht heeft.

jeffrey
17/10/07, 20:13
Utrecht -> Amsterdag zuid-oost is 20 minuten (zonder file).
Moet het perse in Utrecht zijn?

ivs
17/10/07, 20:31
Datacentrum in Utrecht is al moeilijk maar "(24/7 beveiligde toegang)" bestaat al helemaal niet in Utrecht naar mijn weten.

djalken
17/10/07, 20:32
Het gaat denk ik vooral om de stroomprijs, die liggen in datacentra buiten Amsterdam vaak gewoon lager met daarnaast het voordeel dat een aantal DC's beter bereikbaar zijn in de spits dan Amsterdam is.

caligula
18/10/07, 16:09
Hartelijk dank voor de reacties.

Ik wil graag in Utrecht zitten omdat een paar van mijn medewerkers daar wonen, maar ik begrijp dat er weinig mogelijkheden zijn.

Tiscali @Lage Weide heb ik ooit (anno 2000) eens wat servers geplaatst, maar de netwerk uptime was beroerd (uitzendkrachten die de cisco's moesten configureren etc).

Amsterdam wil ik liever niet zitten, om onafhankelijkheid te creeren. De kans dat er een (stroom/kabel) storing in heel Amsterdam plaatsvindt lijkt mij groter dan dat dat in Amsterdam + willekeurige andere stad gebeurt.

Daarnaast is een groot nadeel aan Amsterdam de schaarste aan juice, die de komende jaren alleen maar groter wordt. Er is bijvoorbeeld nog ruimte genoeg in het RAI gebouw van KPN, maar de Nuon wil/kan geen extra stroom meer leveren.

Het pand van Xs4all in Diemen is tijdelijk (max 3 jaar) vertelde mijn accountmanager mij en ik heb een grondige hekel aan migraties. Xs4all is wel een nieuw DC in de Bijlmer aan het bouwen, maar die heeft een ETA van april 2008 (kan ik niet op wachten).

Ik denk dat ik maar eens bij Bit ga informeren.

Swiftway-UK
18/10/07, 16:15
DOMENICO EDIT: Jullie zouden nu wel moeten weten dat dit niet mag! Bij deze verbannen uit de thread.

Swiftway-UK
18/10/07, 17:19
Zozo, je DC in Amsterdam is nog niet af, en je bent al bezig in Utrecht.

Dit is onjuist, onze dataroom in Amsterdam is al operationeel. (ik noem het geen DC, het is een DataRoom) ;)

djalken
18/10/07, 17:38
Lijkt me niet relevant voor TS, BIT is een goede keuze om eens mee te gaan praten, helemaal als je racks wil afnemen bij ze.

Wynand
18/10/07, 17:44
En misschien het nieuwe datacenter van XS4ALL, Diemen dacht ik(oke, het is wel geen utrecht maar als je tevrden bent over Xs4ALL)? Heb je daar toevallig al geinformeerd?(ik weet eigenlijk niet of dat al open is)Niet zeker van, 1/2 U's kunnen ze pas in december opleveren, dat was alles waar ik naar vroeg in die mail.
Racks waren geen probleem dacht ik, maar dat was maar een heel vage en terloopse zin in die mail.

Marin
18/10/07, 17:50
Niet zeker van, 1/2 U's kunnen ze pas in december opleveren, dat was alles waar ik naar vroeg in die mail.
Racks waren geen probleem dacht ik, maar dat was maar een heel vage en terloopse zin in die mail.


Ja, xs4all doet er zelf een beetje vaag over. Ik dacht dat het DC al wel in september geopend is. Maar goed, TS wil een heel rack, als dat geen probleem is, is het natuurlijk het overwegen waard.

Domenico
18/10/07, 18:02
Ontopic !!!

jan post
18/10/07, 22:07
Ik dacht dat KPN een aantal datarooms / datacentrums in Utrecht heeft en je zou eens contact kunnen opnemen met hun.

Er zijn volgens nog wel een aantal datacentrums / datarooms daar aanwezig, maar deze zijn niet allemaal public toegankelijk.

Hilversum kan eventueel ook een optie zijn, maar dan moet je wel een speler vinden die daar ruimte en een netwerk kan leveren. Deze zijn wel aanwezig, maar zo 1/2/3 weet ik geen bedrijf.

Randy
18/10/07, 22:52
Hilversum wordt ook moeilijk. We hebben daar ruimte en bandbreedte, maar bieden geen 24/7 zelfstandige toegang. Enkel onder begeleiding en op uurtarief. Ik denk dat BIT in Ede de meest voor de hand liggende optie is.

Jesperw
19/10/07, 00:20
Hilversum wordt ook moeilijk. We hebben daar ruimte en bandbreedte, maar bieden geen 24/7 zelfstandige toegang. Enkel onder begeleiding en op uurtarief. Ik denk dat BIT in Ede de meest voor de hand liggende optie is.
Begeleiding? Uurtarief? Ik heb voor de mediagateway gewoon een pasje. Ik kan er dag en nacht binnen lopen middels die pas en een fingerprint.

DOMENICO EDIT:

Nog een waarschuwing die geld voor iedereen, hier mogen geen aanbiedingen geplaatst worden! Ook niet via pm. Degene die deze regel overtreed word gebanned!