PDA

Bekijk Volledige Versie : testen van curl



ruty
17/10/07, 12:25
Ik heb een script gevonden en moet daarvoor zeker zijn of er curl op mijn server staat. Nu heb ik via zoekmachines op internet gekeken maar er zijn meerdere varianten. Wie kan mij helpen en vertellen wat de beste is

nielsrenselaar
17/10/07, 13:21
http://nl.php.net/curl ?

ruty
17/10/07, 13:50
Of wordt deze bij een sessie aangemaakt?

Ramon Fincken
17/10/07, 13:58
Ik heb een script gevonden en moet daarvoor zeker zijn of er curl op mijn server staat. Nu heb ik via zoekmachines op internet gekeken maar er zijn meerdere varianten. Wie kan mij helpen en vertellen wat de beste is

om er zeker van te zijn is een
<?php
phpinfo();
?>

handig, of even bij je serverbeheer langsgaan ( indien je dat hebt )

ruty
17/10/07, 15:49
Het is mijn eigen server en ik wil zo meer thuis komen in het webhosting verhaal. Er draait Linux en Plesk 8.2 op.

Nu even de stomme vraag, moet ik
<?php
phpinfo();
?>

intikken op de commando regel?

Ramon Fincken
17/10/07, 15:52
losse PHP file aanmaken en gewoon via je localhost benaderen

daveww
17/10/07, 16:06
Het is mijn eigen server en ik wil zo meer thuis komen in het webhosting verhaal. Er draait Linux en Plesk 8.2 op.

Nu even de stomme vraag, moet ik
<?php
phpinfo();
?>

intikken op de commando regel?


Om het even duidelijker te zeggen:

1. Je maakt een bestand aan bijvoorbeeld: phpinfo.php
2. Plaats in dat bestand de bovenstaande code
3. Zet het op je server, op een plaats waar je het kunt bekijken via je browser. Bijvoorbeeld: http://je-ip/phpinfo.php of onder een domain als je die al hebt ingesteld.
4. Zoek nu naar "CURL support" en daar rechts van moet "Enabled" staan indien het geactiveerd is.

Ik hoop je voldoende te hebben geinformeerd.

samage
17/10/07, 21:59
Men gaat hier ervanuit dat CURL binnen PHP wordt gebruikt. Maar daar heeft de TS helemaal niets over gezegd. Curl is ook prima vanaf de commando regel uit te voeren, gewoon met het commando 'curl [enter]'. Als deze ontbreekt, is dit vaak eenvoudig te installeren (bv met: apt-get install curl (voor debian/ubuntu & friends)).

Kortom, het gaat om het programma 'curl' of de 'curl' module voor PHP. Wellicht dat TS dat kan verhelderen.

ruty
17/10/07, 23:35
CURL support is enabled dus dat werkt

Het gaar hier om een msn contact grabber. Ik kreeg ven de ontwikkelaar zojuist het volgende bericht;

We regret to tell you that our script does not work properly most of the time on Plesk server

Weet iemand hier de oplossing voor?

Ramon Fincken
18/10/07, 00:24
neen, want dan hebben we toch wat meer info nodig.

ik neem aan dat het gewoon webbased is ?
dus site.nl/msngrabber.php of iets in die trant ?

dan zie ik zelf niet direct in waarom het niet op een plesk bak zou werken en wel op een DA of Cpanel.
Wellicht kan de ontwikkelaar daar wat meer over kwijt zodat je het wel kunt runnen?

update: wel een goed punt Samage !