PDA

Bekijk Volledige Versie : 3cx



hostb
17/10/07, 12:41
Hallo daar,

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met 3cx?
Ik ben een aardig eind op weg. Maar loop tegen problemen aan met de Digital Receptionist en externe toestellen.

Ik hoor het wel.

TechStudio
05/11/07, 16:51
beiden zijn goed werkend te krijgen, wat is precies het probleem?

in het geval van externe telefoons - je firewall moet hier naast geschikt ook goed op ingesteld zijn!! iig in de versie 3.x

grt,

hostb
06/11/07, 18:42
Bedankt voor je reactie.
Ik loop tegen het probleem aan dat 3cx op een server in het datacentrum en alle aangemelde toestellen in principe dus extern zijn. Maar wanneer ik van toestel 101 naar 102 bel hoor ik op toestel 101 niets. Toestel 102 kan wel het geluid van toestel 101 horen. Als ik bel met het toestel naar 800(digital receptionist) dan hoor ik ook niets.

Heeft dit te maken met de firewall hier op kantoor? Ik heb namelijk het probleem ook wanneer de firewall uit staat op de server.
Wanneer ik bijv. rechtstreeks met onze voipleverancier verbinding maak zijn er geen problemen. Kan dit met 3cx niet op dezelfde manier?

pierce
06/11/07, 19:54
Wanneer je in het control panel van 3cx kijkt, staan de toestellen dan geregistreerd/online(op groen)?

Heb je op de firewall van kantoor poort 5060 tcp en udp open gezet?
En wat voor dsl modem gebruik je, bij sommige modems moet je namelijk poort 5060 "unbinden". Zie bijvb http://www.xs4all.nl/helpdesk/voip/xlite3/faq.php voor speedtouch modems.

hostb
10/11/07, 17:20
Bedankt voor je reactie.
Ik ben aan het proberen geslagen, en het werkte.
Echter toen kreeg ik geen geluid wanneer iemand op het externe voip nummer belt.
Maar het zal waarschijnlijk aan de firewall op kantoor liggen. Bij andere voip providers heb ik dit probleem niet. Heb je enig idee wat het verschil is?

TechStudio
11/11/07, 13:36
kan zijn dat je de poorten voor het streamen niet 100% ok hebt. Let hierbij op je NAT configuratie van belang is. port's voor sreaming (zie config 3cx, std 9000+) ook in de firewall als dynamic nat doorzetten naar je lan.
Overigens - in de volgende versie van 3cx gaan ze hier een handige tool voor inbouwen - dan wordt er een soort van getunneld tussen de 3cx voip client en de pbx. Daarnaast wordt het onderscheid voor internal en external extension (kijk onder je extensions in 3cx config) niet meer expliciet - oftewel - dat gaat ie het zelf snappen in plaats van dat wij het aan moeten geven.


Laat even weten of dit helpt
Grt,

hostb
11/11/07, 21:03
De server heeft gewoon alle poorten toegankelijk.
Bedoel je dat ik de poorten op kantoor(router) moet openen en door moet zetten naar mijn voip device?
Ik heb een voip adapter met 2 lijnen en een nokia n95, ik wil deze beide verbinden aan de 3cx server. Deze hebben dus ook verschillende ipadressen, waardoor forwarden een beetje lastig is.
Op het moment dat ik deze devices configureer voor een voipprovider heb ik totaal geen problemen.

hostb
22/11/07, 15:40
En het werkt :)
Bedankt!

Iemand tips waar ik nummers in kan kopen? Liefst op zelfde manier, via voip.

florian
23/11/07, 00:30
Iemand tips waar ik nummers in kan kopen? Liefst op zelfde manier, via voip.

Je zoekt dan een VoIP aanbieder die eigenlijk kale sip-trunks aanbied. Hosted PBX achtigen zijn denk ik minder van toepassing. Je kunt de volgende bedrijven eens bekijken:

* Voipro
* Voys
* XS4ALL
* 12Connect
* SpeakUp

(BTW, ik ben van SpeakUp, voor de volledigheid)

hostb
23/11/07, 18:11
Bedankt Florian.
Zou je mij een prijslijst kunnen sturen hiervoor?
Ik ben minimaal 3 tel nrs. nodig. En in de toekomst meer.

Je kan het mailen naar bastiaan (at) hostingbb (dot) eu

asteriskfreak
30/11/07, 15:29
En het werkt :)
Bedankt!

Iemand tips waar ik nummers in kan kopen? Liefst op zelfde manier, via voip.

Budgetphone voor 10 Euro per jaar per nummer
Ben er zeer tevreden over

http://www.budgetphone.nl

groenleer
30/11/07, 17:23
Bedankt Florian.
Zou je mij een prijslijst kunnen sturen hiervoor?
Ik ben minimaal 3 tel nrs. nodig. En in de toekomst meer.

Je kan het mailen naar bastiaan (at) hostingbb (dot) eu

Tarief informatie en aanmeld formulieren voor Speakup kun je terugvinden op onderstaande url.
http://www.speakup.nl/nl/solutions/tarieven/

Ik heb persoonlijk goede ervaringen met speakup (1 nummer) binnenkort (1 tot 3 maanden) uitbreiden met 10 stuks zoals het er nu naar uit ziet.

Met 1 nummer kun je nog wel eens kiezen, als je een set nodig hebt (3 nummers of 10 nummers scheelt niet zo veel in kosten) is het al lastiger. Voor mij was er nu geen keuze mogelijkheid. Jammer genoeg.

Rvanlaak
05/12/07, 12:55
Is het ook mogelijk om 3CX als Hosting Provider te gebruiken? Ofwel:

Wordt er onderscheid gemaakt tussen verschillende bedrijven, en zien de andere bedrijven de personen/telefoons van het ene bedrijf niet?
Als er een VPN is opgezet tussen de centrale server en het bedrijf (ofwel, thuiswerker met meerdere toestellen), wordt dan alle functionaliteit meegenomen naar het VoIP toestel? Daarnaast, als er intern gebeld wordt, gebeurt dit dan via de lokale VPN router/switch, of via de externe server?