PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoster houdt zich niet aan zijn beloften. ( DS-Hosting )



Cyberdevil
14/10/07, 18:46
Beste concollega’s,

Na enkele jaren een website van een klant van mij gehost te hebben bij ds-hosting heb ik sinds enkele maanden toch de andere kant van dit bedrijf leren kennen.
Tijdens die jaren hebben wij wel enkele probleempjes ondervonden maar eigenlijk niets erg. Maar sinds we besloten hebben deze website over te plaatsen naar een server in België vond deze host het nodig om niet meer te antwoorden op onze mailtjes. Toch zijn we na vele mailtjes overeen gekomen dat deze website over geplaatst kon worden en een factuur die veel te vroeg kwam toch voor een deel terug betaald zou worden.
Sinds dat de nameservers aangepast zijn horen we dus natuurlijk niks meer van deze host.

Naar mijn mening is er niks zo erg dan een host die zijn afspraken niet na komt. Ofwel zeg je gewoon dat je niet wilt ofwel hou je zich gewoon aan de afspraken maar iets beloven en dus eigenlijk gewoon iemand oplichten vind ik persoonlijk niet kunnen.

Maar wat kan iemand hieraan doen ?

Klachten neerschrijven op webhosters.nl heb ik al gedaan. Voor zover dat dat iets uit haalt.

Alle reacties zijn dus welkom.

daveww
14/10/07, 18:49
Is het wel een echte hoster? (Tevens ook niet bekend bij KVK)

Ik kijk nu net op www.ds-hosting.nl maar ik krijg:


Welcome to the home of ds-hosting.nl
To change this page, upload your website into the public_html directory

* Met google vond ik wel: http://www.ds-hosting.nl/roy/domein_verval_lijst.pdf


Of zijn ze nu "ineens" offline?

Als je ergens zwart op wit hebt staan wat de afspraken zijn e.d kun je dat gebruiken als bewijs materiaal, meer zou ik zo niet durven zeggen.

Cyberdevil
14/10/07, 18:58
Het gaat hier dus om http://www.ds-hosting.be/ voor vergissingen te vermijden.

http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=1234

Uptime
14/10/07, 19:32
Ik zou even een aangetekende brief sturen en op deze mannier vragen om het overeengekome bedrag te betalen

Hostbusiness
14/10/07, 22:33
Beste,

zelf heb ik een aantal jaren contact gehad met dit bedrijf.
Waarschijnlijk zijn hun kvk gegevens onder de naam DS-Group te vinden.
Naast DS-Hosting hebben ze ook GHED (www.gratishostingendomein.info) waar velen jongeren op af komen. Vorig jaar rond december is hun dedicated server gehackt. Naast dat zijn hun servers nu nog steeds niet goed beveiligd. Heb al meerdere keren melding hiervan gemaakt om problemen te verhelpen. Dit wordt negatief door hen gezien.

Indien u enige gegevens nodig heeft kan ik het een en ander aan u overhandigen. Gelieve hiervoor contact opnemen.

AlfaHosting
14/10/07, 23:11
Voor alle duidelijkheid ..

Gaat om om www.dshosting.eu of www.ds-hosting.be .. want dat zijn volgens mij twee verschillende firmas die hier door elkaar gehaald worden ...


Beste,

zelf heb ik een aantal jaren contact gehad met dit bedrijf.
Waarschijnlijk zijn hun kvk gegevens onder de naam DS-Group te vinden.
Naast DS-Hosting hebben ze ook GHED (www.gratishostingendomein.info) waar velen jongeren op af komen. Vorig jaar rond december is hun dedicated server gehackt. Naast dat zijn hun servers nu nog steeds niet goed beveiligd. Heb al meerdere keren melding hiervan gemaakt om problemen te verhelpen. Dit wordt negatief door hen gezien.

Indien u enige gegevens nodig heeft kan ik het een en ander aan u overhandigen. Gelieve hiervoor contact opnemen.

Jij hebt het over www.dshosting.eu ... TS heeft het over www.DS-hosting.be denk ik.

Str@nger
14/10/07, 23:20
TS heeft al aangegeven dat het om .be gaat. (Zie deze post (http://www.webhostingtalk.nl/webhosting-forum/125612-hoster-houdt-zich-niet-aan-zijn-beloften-ds-hosting.html#post901655))
Maar boven dit: het maakt niet uit om welke firma het gaat, de problematiek kan zich bij elke hoster voordoen. Misschien was het daarom ook verstandiger geweest geen naam te noemen.

Mbt je probleem: is het probleem op dit moment dat het afgesproken bedrag niet is teruggestort of zijn er nog andere problemen?

Cyberdevil
14/10/07, 23:48
Mbt je probleem: is het probleem op dit moment dat het afgesproken bedrag niet is teruggestort of zijn er nog andere problemen?
Dat is dus het probleem. Hij laat gewoon niks meer van zich horen. Niet te bereiken via GSM en via telefoon.

Geert-Jan
15/10/07, 07:51
www.ds-hosting.be = stijnDeSmetre alhier op dit forum.
Heeft en tijdje hier veel geadverteerd met een (brak) klanten scriptje, laatste tijd niet meer actief hier....

Str@nger
15/10/07, 08:55
Dat is dus het probleem. Hij laat gewoon niks meer van zich horen. Niet te bereiken via GSM en via telefoon.

Was deze afspraak mondeling gemaakt of ook schriftelijk bevestigd, evt. via een e-mailcorrespondentie?

Cyberdevil
15/10/07, 16:23
Dit was mij belooft via e-mail.
Hoewel dit tegenwoordig ook al niet veel meer te betekenen heeft.

Str@nger
15/10/07, 16:29
Ik weet niet in hoeverre dit juridisch te verantwoorden is, maar als je bij een volgende factuur dit bedrag inhoudt? Maak er dan wel DUIDELIJK melding van richting de hoster, met verwijzing naar de afspraak per mail op datum ...

Nogmaals: ik weet niet of/hoe dit juridisch te verantwoorden is

Cyberdevil
15/10/07, 16:50
Dit is in mijn geval niet mogelijk aangezien ik geen facturen meer verwacht aangezien de website nu ergens anders staat.

Str@nger
15/10/07, 17:45
Om wat voor orde van bedrag gaat het?
Hoog XX of juist hoog XXX ?

AlfaHosting
15/10/07, 20:12
Als het hoog XXX is zou de TS wel een advocaat geraadpleegd hebben.

Robca
15/10/07, 20:35
het lijkt me sterk dat ds-hosting als je hen een aangetekend schrijven gaat opzenden niet gaat reageren, nu als je betaald hebt dan zou ik denken dat je nog aan je hosting moet kunnen en aan je gegevens.

Str@nger
15/10/07, 20:55
Als het hoog XXX is zou de TS wel een advocaat geraadpleegd hebben.

Helaas doet niet iedereen dat hè Patrick... Velen vragen eerst hier info...

Laten we trouwens proberen niet te oordelen over de hoster in kwestie; er zijn altijd 2 verhalen, waarover wij niet kunnen oordelen.
Een tip voor de klant/TS is: als het de moeite waard is, raadpleeg een advocaat voor evt een rechtszaak...

Belingro
16/10/07, 02:19
Een aangetekende zending doen... Helpt je natuurlijk veel vooruit in dergelijke zaken... Een hoster zal dan wel reageren.

Indien ze niet reageren kan je het altijd voor het vredegerecht trekken. Natuurlijk is het dat allemaal wel waard voor het bedrag dat geëist wordt? dat moet je zelf uitmaken


Beste concollega’s,

Na enkele jaren een website van een klant van mij gehost te hebben bij ds-hosting heb ik sinds enkele maanden toch de andere kant van dit bedrijf leren kennen.
Tijdens die jaren hebben wij wel enkele probleempjes ondervonden maar eigenlijk niets erg. Maar sinds we besloten hebben deze website over te plaatsen naar een server in België vond deze host het nodig om niet meer te antwoorden op onze mailtjes. Toch zijn we na vele mailtjes overeen gekomen dat deze website over geplaatst kon worden en een factuur die veel te vroeg kwam toch voor een deel terug betaald zou worden.
Sinds dat de nameservers aangepast zijn horen we dus natuurlijk niks meer van deze host.

Naar mijn mening is er niks zo erg dan een host die zijn afspraken niet na komt. Ofwel zeg je gewoon dat je niet wilt ofwel hou je zich gewoon aan de afspraken maar iets beloven en dus eigenlijk gewoon iemand oplichten vind ik persoonlijk niet kunnen.

Maar wat kan iemand hieraan doen ?

Klachten neerschrijven op webhosters.nl heb ik al gedaan. Voor zover dat dat iets uit haalt.

Alle reacties zijn dus welkom.

AlfaHosting
16/10/07, 19:22
Helaas doet niet iedereen dat hè Patrick... Velen vragen eerst hier info...

Laten we trouwens proberen niet te oordelen over de hoster in kwestie; er zijn altijd 2 verhalen, waarover wij niet kunnen oordelen.
Een tip voor de klant/TS is: als het de moeite waard is, raadpleeg een advocaat voor evt een rechtszaak...

Ze vragen hier info, maar vaak lopen de adviezen zo sterk uiteen dat je er niks mee bent. Een advokaat raadplegen kost vaak bij een eerte advies geen geld dus waarom niet rechtstreeks, dan heb je meteen het correcte advies.

digi128pci
16/10/07, 19:24
Denk niet dat er in dit geval 2 juiste verhalen zijn.
Het is heel simpel, als een hoster niet meer wil antwoorden dan doet hij dit niet meer. Welk ander verhaal is er dan voor hem ?

Heb via pm al meer klachten gekregen over deze host dus ik ben blijkbaar niet de enige.

crazycoder
16/10/07, 19:30
Ze vragen hier info, maar vaak lopen de adviezen zo sterk uiteen dat je er niks mee bent. Een advokaat raadplegen kost vaak bij een eerte advies geen geld dus waarom niet rechtstreeks, dan heb je meteen het correcte advies.
Waarom niet naar een advocaat.. kosten baten analyse?

Je moet toch wel een peperduur hostingaccount hebben gehad wil een advocaat de moeite waard zijn.

Als het om kleinere bedragen gaat dan is het beter om gewoon je verlies te slikken en door te gaan met leven. Jammer maar het is niet anders.


Maar wat kan iemand hieraan doen ?

Een keertje:
- de telefoon oppakken?
- een fax sturen?
- brief sturen?
Voor zover dat nog niet is gedaan.....