PDA

Bekijk Volledige Versie : Xampp - Hellup



Be Good
12/10/07, 23:32
Hellup,

We zijn nu al een tijdje bezig met het opzetten van een webserver met mailserver (op een Windows XP machine). Hiervoor hebben we Xampp gevonden/gebruikt.

Het draaien van de website is gelukt (na veel bloed, zweet en tranen ->| ).
Alleen hebben we nu problemen :mad: met het instellen van de mailserver (Mercury).

Kan iemand ons hierbij helpen :W: ? We kunnen namelijk op internet nergens een duidelijke tutorial vinden die ons door de diverse stappen heenhelpt.

Groeten,

BeGood

Serve-xs
13/10/07, 11:56
Kijk eens op howtoforge.com

//edit
Ooops, das alleen voor linux, sorry.

Liteserver
13/10/07, 12:14
ik dacht dat xamp het all in on programma was dat speciaal voor beginners is gemaalt.
Volgens mij staat alles in de readme die bij geleverd wordt.
Zo niet kunt u mij mailen via marck.vd.post[at]liteserver[punt]nl

M.v.g

Wynand
13/10/07, 12:28
Xamp zorgt enkel voor Apache+MySQL+PHP+PhpMyAdmin+FTP, niet voor mail.

Liteserver
13/10/07, 14:09
Volgens mij was er een update van Xamp met mail er in .
Dat had ik vernoment van contacten.

Str@nger
13/10/07, 14:27
Volgens de XAMPP-site:

The distribution for Windows 98, NT, 2000, 2003, XP and Vista. This version contains: Apache, MySQL, PHP + PEAR, Perl, mod_php, mod_perl, mod_ssl, OpenSSL, phpMyAdmin, Webalizer, Mercury Mail Transport System for Win32 and NetWare Systems v3.32, Ming, JpGraph, FileZilla FTP Server, mcrypt, eAccelerator, SQLite, and WEB-DAV + mod_auth_mysql.

brinkie
13/10/07, 15:21
Hellup,
We zijn nu al een tijdje bezig met het opzetten van een webserver met mailserver (op een Windows XP machine). Hiervoor hebben we Xampp gevonden/gebruikt.

Welke XAMP? Xamp Lite heeft geen (Mercury) mailfunctie...

Misschien moet je even op de site van de makers kijken: http://www.apachefriends.org/en/xampp.html en eventueel zoeken naar docs hierover of op fora. Als ik zo kijk dan moet met de installer alles in een keer te doen zijn. Je foutmelding is ook wel erg summier.

Arieh
14/10/07, 02:00
Heb zelf ook Xampp draaien, handig voor ontwikkelen. Mailserver werkte bij mij gewoon direct.

Als je problemen hebt met de mail() functie van php, zorg dan dat er in php.ini het zo ingesteld staat:


[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = localhost
smtp_port = 25

; For Win32 only.
sendmail_from = admin@localhost

(Je hebt meerdere php.ini's, je moet die in \xampp\apache\bin hebben geloof ik).