PDA

Bekijk Volledige Versie : Medal of Honor Airborne



BDigitinternetdiensten
10/10/07, 15:55
Weet iemand al iets van de release van Medal of Honor Airborne voor linux?
ik kan niks vinden alleen voor windows

Stewie
10/10/07, 16:01
Officiele statement: die komt zodra die klaar is.

EHS-Jerre
10/10/07, 16:17
Ik heb een vermoeden dat dat een vertaling is ;)

rensariens
10/10/07, 16:30
Van horen zeggen dat ie volgende week komt.
MOHAB is echter al zo goed als dood te verklaren.

swedendedicated
10/10/07, 18:02
mohab is nou niet bepaald denderend te noemen. enemy territory quake wars en unreal tournament doen het aanzienlijk beter.

EHS-Jerre
10/10/07, 19:00
wel van quake wars hoor ik nu ook niet zoveel goed om eerlijk te zijn.
Ik zet alles op cod 4 :)

Stewie
10/10/07, 19:04
Unranked zeker? ;)

EHS-Jerre
10/10/07, 23:36
Niet veel mogenlijkheden vrees ik ;)
Dat vind ik nu wel jammer, de kans dat de 'kleine' hostbedrijven zoals wij in de nabije toekomst ranked games kunnen aanbieden is gewoon miniem.

Uiteraard begrijp ik dat de ontwikkelaars dit recht voorbehouden aan grote gevestigde waarden, maar vanuit ons standpunt is het: ik ben zo klein en zij zo groot, en das helemaal niet eerlijk ohnee (calimero ;) )

Julian
11/10/07, 00:55
Ik denk dat niet elke 'kleine' host kan voldoen aan de eisen die aan ranked servers gesteld worden, of zit ik er dan naast en valt dat best mee?

BDigitinternetdiensten
11/10/07, 11:28
Ik vraag niet jullie mening van cod4, ook vraag ik niet of jullie mohab goed of slecht vinden? ik wil alleen weten of iemand iets weet van de linux release van mohab:)

Julian
11/10/07, 11:39
Ik vraag niet jullie mening van cod4, ook vraag ik niet of jullie mohab goed of slecht vinden? ik wil alleen weten of iemand iets weet van de linux release van mohab:)

Bij deze:


Van horen zeggen dat ie volgende week komt.


Officiele statement: die komt zodra die klaar is.

Ik vernam dat de release over twee weken zou zijn, maar ik kan je geen enkele garantie geven dat dat echt zo is. Ik wacht zelf ook. :D

Serve-xs
11/10/07, 12:59
Niet veel mogenlijkheden vrees ik ;)
Dat vind ik nu wel jammer, de kans dat de 'kleine' hostbedrijven zoals wij in de nabije toekomst ranked games kunnen aanbieden is gewoon miniem.


De kleine gsp's hebben amper de kans om te kunnen groeien in zulke spellen. Neem nou I3D:
BattleField 2 Official Ranked (230 servers):
BattleField 2142 Official Ranked (72 servers):

En zo zijn er nog meer, een kleine GSP kan dit vast wel opbrengen maar krijgt de kans niet omdat potentionele klanten naar providers als i3D gaan.

Stewie
11/10/07, 13:07
Noem je ook wel een speciaal geval he ;)
Op een gegeven moment hostte wij 28% van de Europese Battlefield servers.

BDigitinternetdiensten
11/10/07, 13:21
Dwalen jullie weer af8-)

Julian
11/10/07, 13:28
Dwalen jullie weer af8-)

Het was nu toch verteld, er is vrij weinig bekend over de release?

EHS-Jerre
11/10/07, 14:03
/ offtopic
wat ik bedoel is: hoe kunnen de kleinere hosts (lees hosts zonder mogelijkheid ranked servers aan te bieden) ooit ranked servers aanbieden?
Ik gun het i3d zeker, ze hebben er wellicht veel tijd en werk in gestoken, maar anderen krijgen simpelweg niet die kans.

Hoe dan ook, als ik al zie dat standaard je maar tot 12 spelers kan hosten bij moha (dit is wel aan te passen), betwijfel ik dat dit echt een topper qua online game gaat worden

Stewie
11/10/07, 14:08
Wij hebben EA al gewaarschuwd vanaf de eerste pre-beta die we hebben gezien van Airborne. De game was top in singleplayer, de multiplayer was de meest brakke zooi ever.
Dat hebben ze helaas zo gelaten. Erg vreemd, want de unreal 3 engine die ze gebruiken ondersteund een veel betere multiplayer.

Dit is wat wij EA hebben verteld:

Het is duidelijk dat dit een gehaast project met lage prioriteit is en dat EA nog steeds niet inziet dat een succesvolle multiplayer goed is voor het aantal verkochte kopietjes van de game.

Wat is er mis?

De minimale serverspecs zijn onrealistisch, geen enkele server heeft een grafische kaart met directx ondersteuning
Geen enkele gameserver wordt gestart op de manier waarop dit dient te gebeuren bij Airborne. Automatisering is onmogelijk. Professioneel hosten is onmogelijk
Elke server dient een EA account te hebben. Onzin requirement, dit is totaal zinloos en puur marketing gebaseerd
Er is geen linux versie; niet zo'n groot probleem, www.i3D.nl (http://www.i3d.nl) heeft ook Windows 2003 servers.
Opslag van de configuratie in de "My documents" map is onprofessioneel, onpraktisch en niet realistisch. Je hebt dus maar een enkele configuratie, je kan moeilijk wisselen tussen een "war" en een "public" config
Er kan geen IP adres gekozen worden voor de gameserver. Gezien servers meerdere gameservers draaien gaat dit voor heftige problemen zorgen.
EA wilt dat de game ook op de server is geinstalleerd. Hoge kosten (voor elke gameserver dienen wij de game te kopen), veel werk, onzin.
De server zal slechts 16 spelers ondersteunen. De engine ondersteunt er 64. Ik krijg sterk de indruk dat EA de ingame peer to peer engine gebruikt als "dedicated server" en de echte dedicated server die zij ook hebben, niet gebruiken.



Airborne gebruikt de Unreal Engine 3.0. Wij werken met deze engine bij enkele nieuwe spellen die in de komende 6 maanden worden uitgebracht. Elk van deze games ondersteunt een volledige multiplayer. Elk van deze games is professioneel opgezet voor online multiplayer gaming. Geen enkele van deze games verplicht de server tot het hebben van een directx videokaart.
Wat bij EA misgaat is dat ze niet doorhebben dat de MoH serie (AA, SP, BT) erg populair in de multiplayer was doordat het zo flexibel was, je kon de game zeer goed aanpassen ("modden"). Nu komen ze met een dedicated server die eigenlijk niets anders is als de server die je draait als je als speler een online spel start.

Maandag zullen wij in ieder geval eens gaan bellen wanneer deze nonsens stopt. Ik ga ervan uit dat dit niet de echte dedicated server zal zijn en dat er nog een goede versie uitkomt, die je als stand alone kan draaien. Zo niet, dan is dit de grootste flop voor EA in jaren en is de game binnen 2 maanden weer helemaal kapot.
Met de laatste patch is een en ander verbeterd, maar nog steeds geen queryprotocol, goede opslag van ini files, geen flexibiliteit. Ook kan je geen IP en poort kiezen. De reden die EA geeft: je hoeft geen IP en poort te kiezen want dat doet onze slimme software voor je. Duidelijk een gebrek aan kennis dus...

EHS-Jerre
11/10/07, 14:24
Die account: het moet geen gevalideerde account zijn, enkel een gewone account (dus zonder key ingeven) voldoet reeds.
Misschien dat EA in de hand wil houden hoeveel servers er precies zijn?
Wat ik wel nog niet getest heb of je met 1 account meerdere servers kan hosten, want anders moet je telkens een nieuwe registreren :/

Wat ik niet snap is waarom je aanhaalt dat je per gameserver de game zou moeten kopen? Je kan toch gewoon 1 key gebruiken, en aangezien je geen verificatie van de key bij je account moet doen zou dit toch geen probleem geven?
De huidige installatie die ik gedaan had was inderdaad een gewone installatie, maar normaal maken we dan een .rar van de serverfiles en gebruiken die opnieuw, maar dit zou dan niet werken omdat het spel daadwerkelijk geïnstalleerd moet zijn, of ... ?
Wat ik me ook nog afvroeg: als ik het goed begrepen heb is er een mode waaruit je uit een vliegtuig moet springen als player, als je ipv. de officïele 12 man met bijvoorbeeld 20 man speelt, wat zijn dan de gevolgen? is dit niet speelbaar of ... ?

In ieder geval ben ik er volledig mee eens dat het een game uitbrengen met zulke grote gaten in de dedicated setup ongehoord is, en zeker zich zal laten voelen in de populariteit van de reeks.

Stewie
11/10/07, 14:30
Dat ging dus over de beta/demo/gold voor de 1e patch details bekend werden.
Inmiddels heb je gelukkig geen key meer voor de server nodig.

Die account: het moet geen gevalideerde account zijn, enkel een gewone account (dus zonder key ingeven) voldoet reeds.
Misschien dat EA in de hand wil houden hoeveel servers er precies zijn?

Dat kunnen ze ook zonder die login


Wat ik wel nog niet getest heb of je met 1 account meerdere servers kan hosten, want anders moet je telkens een nieuwe registreren :/

1 key = meerdere servers



Wat ik niet snap is waarom je aanhaalt dat je per gameserver de game zou moeten kopen? Je kan toch gewoon 1 key gebruiken, en aangezien je geen verificatie van de key bij je account moet doen zou dit toch geen probleem geven?

Na de patch wel, daarvoor niet


De huidige installatie die ik gedaan had was inderdaad een gewone installatie, maar normaal maken we dan een .rar van de serverfiles en gebruiken die opnieuw, maar dit zou dan niet werken omdat het spel daadwerkelijk geïnstalleerd moet zijn, of ... ?

De huidige dedicated server gebruikt files in de my documents folder. Dat is onzin die er niet in hoort


Wat ik me ook nog afvroeg: als ik het goed begrepen heb is er een mode waaruit je uit een vliegtuig moet springen als player, als je ipv. de officïele 12 man met bijvoorbeeld 20 man speelt, wat zijn dan de gevolgen? is dit niet speelbaar of ... ?

In ieder geval ben ik er volledig mee eens dat het een game uitbrengen met zulke grote gaten in de dedicated setup ongehoord is, en zeker zich zal laten voelen in de populariteit van de reeks.Ons hele forum zit vol met teleurgestelde Airborne spelers. Het spel flopte al meteen doordat de multiplayer geen enkele prioriteit had.

BDigitinternetdiensten
11/10/07, 16:31
Bedankt voor de info, heb me klant op de hoogte gebracht:)

EHS-Jerre
11/10/07, 17:30
Bedankt gsh2 voor de info, is zeer verhelderend :)
(ik meende wel dat je kon instellen waar de config file voor de server werd opgeslagen)