PDA

Bekijk Volledige Versie : BTW nummer tijd van aanvraag



SebastiaanStok
09/10/07, 20:51
Vorige week een dinsdag heb ik mij eindelijk in laten schrijven bij de KvK :W:
En toen gelijk een BTW nummer aangevraagd, alleen is er nu inmiddels een week voorbij en heb ik nog niets ontvangen van ome belastingdienst.

Ik weet dat dat als je BTW nummer nog niet is toegewezen je de tekst 'In aanvraag' kan vermelden.
Alleen is nu mijn hele simpele vraag :)
Hoe lang duurt het ongeveer dat hij word toegewezen?

Is geen haast bij of zo maar was ik gewoon benieuwd naar.

Ramon Fincken
09/10/07, 20:53
duurde bij mij 1.5 maand destijds, maar "in aanvraag" ben je mijns inziens nog niet BTW-plichtig

RobinJB
09/10/07, 20:55
Wij zitten alweer meer dan 1,5 maand te wachten op wat meer nummertjes van de belastingdienst ;)
Geduld is een schone zaak.

BsHosting
09/10/07, 21:37
als je er langs bent geweest en het is een eenmanszaak is het 99% zeker dat het je sofinr is dus NLjesofienummerB01

dat vertellen ze meestal er ook gewoon bij en kan je dus ook gaan gebruiken.

WebXtra
09/10/07, 21:44
Wij hebben er serieus meer dan 6 maanden op moeten wachten.
Zelfs toen onze nieuwe boekhouder de belastingdienst achter de reet aan zit/zat heeft het nog enige tijd geduurd.

Soms hoor ik verhalen dat het binnen 6 weken geregeld kan zijn.. maar dat zijn uitzonderingen volgens mij ;).

Maar er is al een topic hierover als ik het me kan herinneren.. daar staan meer ervaringen in..

BsHosting
09/10/07, 21:46
2 weken geduurd hier

Geert-Jan
09/10/07, 21:47
als je er langs bent geweest en het is een eenmanszaak is het 99% zeker dat het je sofinr is dus NLjesofienummerB01

dat vertellen ze meestal er ook gewoon bij en kan je dus ook gaan gebruiken.

Dat klopt, maar dat vertellen ze er in 99% niet bij.
Je kunt het beste gewwon bellen, als het je te lang duurt. Op de vraag of je het snel nodig hebt, JA, je moet factureren, weten zij veel....

ff bellen.....

BsHosting
09/10/07, 21:52
Geert jan

zelf dingen meteen vragen als je daar bent kan ook veel schelen.

het zijn en blijven ambtenaren en die zijn niet zo vlug van begrip soms.

Marin
09/10/07, 22:01
Bij ons destijds een maandje ofzo, maar daarvoor gewoon ons eigen BTW nummer gemaakt (NL+sofinr + B01) Dat werd later idd netjes bevestigd door de belastingdienst.

Tot die tijd hebben wij "bedrijf i.o." op onze facturen vermeld.

RobinJB
09/10/07, 22:13
Helaas gaat het bij ons om een tweetal BV's. Die nummers kan je (zover ik weet) niet voorspellen.

BsHosting
09/10/07, 22:18
beetje druk op de ketel zetten er ff langsgaan en het is zo geregeld.

het nr kunnen ze zo aanmaken in het systeem alleen voor je een ambtenaar aan het werk hebt ben je wel ff verder

Server00
10/10/07, 00:32
hier heef het 8 weken geduurt al is ie al na 1 a 2 weken soort van actief :). Hun proberen < 8 weken te hanteren is mij destijds verteld.

Dennie-DeTi
10/10/07, 01:25
Volgens mij hadden wij hem destijds in 2 weken.

groenleer
10/10/07, 07:52
Zeggen en schrijven 8 dagen voor de schriftelijke bevestiging.
Een kennisgeving had ik binnen 1 uur.
Maar dat komt omdat de belastingdienst destijds samen met de KVK een actiedag hadden. Speciaal voor snelstarters. Kon je op de zelfde dag je KVK en BTW nummer ophalen, mits je alle benodigde gegevens bij je had en mee werkte.

SebastiaanStok
10/10/07, 09:41
Ik kan zien dat het nog even kan gaan duren :o

Ik moet in januarie pas mijn eerste btw aanslag doen, dus is wel normaal.

Ik wacht samen met de dag van invullen wel even 6 weken maxiaal.
Dan geef ik wel even een bellejte :)

Bedankt voor de informatie!

wwwer
14/10/07, 19:12
ik had ze binnen anderhalve week in huis,

Als je een eenmanszaak hebt kan ik je je btw nummer ook nu al geven....

NL sofinummer B01

die zou je kunnen gaan vermelden, 99% dat je die gewoon zo krijgt...

SebastiaanStok
14/10/07, 19:26
Dat was al vermeld :)
Maar beter een keer teveel dan te weinig.

wwwer
14/10/07, 19:29
Dat was al vermeld :)
Maar beter een keer teveel dan te weinig.


Toch te snel overheen gelezen dus :)

Mark17
15/10/07, 00:55
Indien je in het verleden eerder een BTW nummer hebt gehad dan is de kans groot dat het in plaats van B01 B02 wordt of B03 als je B02 aan het eind ook al hebt gehad. Dit gaat zo door tot B99 voor zover ik weet.

Luke B
15/10/07, 08:59
@Mark
Als je bij B99 bent aanbeland doe je het óf heel goed óf heel slecht ;)

@TS
Gemiddelde is volgens mij zo'n 8 weken. Duurde hier ook iets van 9 weken. Ik heb het toen zo gedaan dat ik gewoon al NLsofinummerB01 heb vermeld op mijn site, geen gezeur meer gehad.

RobinJB
15/10/07, 09:02
Wij hebben alle nummers eindelijk ook binnen, heeft wel langer dan 8 weken geduurd, maar ze zijn er!

Luke B
15/10/07, 09:05
Wij hebben alle nummers eindelijk ook binnen, heeft wel langer dan 8 weken geduurd, maar ze zijn er!
Volgens mij hangt het ook heel erg er vanaf onder welke regio je valt. Hier is het opgestuurd naar Nijmegen en duurde dus zo'n 8 weken ;)

SebastiaanStok
15/10/07, 10:02
Regio Rotterdam :)

RobinJB
15/10/07, 10:56
Dan mag je nog wel even wachten, dat waren wij ook :)

Belingro
16/10/07, 02:25
Ik weet in Belgie kan dit ook even duren...

Je mag tussentijds wel al handel voeren, maar ik weet niet of je btw plichtig bent... In België denk ik wel in Nederland ben ik hiervan niet zeker. Je kan altijd even informeren bij de kvk in nederland??


Vorige week een dinsdag heb ik mij eindelijk in laten schrijven bij de KvK :W:
En toen gelijk een BTW nummer aangevraagd, alleen is er nu inmiddels een week voorbij en heb ik nog niets ontvangen van ome belastingdienst.

Ik weet dat dat als je BTW nummer nog niet is toegewezen je de tekst 'In aanvraag' kan vermelden.
Alleen is nu mijn hele simpele vraag :)
Hoe lang duurt het ongeveer dat hij word toegewezen?

Is geen haast bij of zo maar was ik gewoon benieuwd naar.