PDA

Bekijk Volledige Versie : Hostingbedrijf ter overname aangeboden



Anoniem
09/10/07, 18:14
Hoi allemaal,

Ik ben samen met mijn compagnon op zoek naar een geschikte overnamekandidaat voor onze klanten, wat betreft webhosting en domeinnaamregistratie.

Reden van verkoop: Einde 'hobby'. We kunnen niet meer bieden wat onze prijsstelling - volgens - ons in zou houden.

We begrijpen dat er vele partijen zijn die interesse hebben, echter willen we duidelijk stellen dat we onze klanten over willen dragen naar een "professionele partij". Hiermee bedoelen we dat we tijdens verhuizing/overdracht eventueel ongemak voor de klant tot het minimum willen beperken en een (minimaal) gelijke service mogen gaan ervaren. Daarom stellen we de eis dat de overnamekandidaat minimaal twee jaar in het hostingwereldje actief is.

De specs:
* Administratie is orde middels een webbased (facturatie)systeem;
* Ongeveer 30 klanten;
* Ongeveer 50 domeinregistraties (circa 30 .nl, de rest .com, .net en .eu);
* Wij zijn sinds 2004 actief, en hebben de laatste twee jaar steeds ruim 3300 euro bruto omzet gedraaid. Dit jaar zal dat ongeveer gelijk zijn;
* Prijsstelling: er worden voornamelijk pakketten van 50 en 100 euro ex btw per jaar verkocht (resp. 100 MB en 200 MB);

Eventueel kan onze huidige productieserver ook overgenomen worden:
* Pentium IV 3.0 Ghz HT
* 3 GB geheugen
* 2 x 80 GB hdd, met RAID controller (RAID op dit moment niet in werking, backup gebeurt o.a. op externe server)
Op de server draait op FreeBSD en Plesk 8 (100 users), licentie kan eventueel overgenomen worden.

Backupserver kan eventueel ook meegaan in overname; als ik me niet vergis Celeron 2,4 Ghz en 2 GB geheugen, 2 x 80 GB hdd.

Mocht je serieuze interesse hebben, dan verneem ik dat graag via een reply in deze thread. Ik neem aan dat we de rest via PM regelen.

Met vriendelijke groet,
Anoniem :rolleyes:

samage
09/10/07, 18:45
Beste,

Graag wil ik ons bedrijf onder de aandacht brengen voor eventuele overname van uw klanten. Wij zijn een driemans bedrijf wat hosting als voornaamste speerpunt heeft. De afgelopen jaren hebben wij hard gewerkt aan een zeer uitgebreid en klantvriendelijk product en zijn reeds 7 jaar actief in deze wereld.


Wat wij uw klanten kunnen bieden:

Klanten krijgen bij ons bijzonder veel vrijheid in software keuze en mogelijkheden. Zo bieden wij PHP4 en/of PHP5 aan zonder dat bepaalde functies uitgeschakeld zijn en is het bijvoorbeeld mogelijk om WebDav aan een configuratie toe te voegen. Dit hebben we kunnen doen door een speciale apache configuratie te hanteren die dergelijke aanpassingen op klantnivo mogelijk maakt.

Ook op email vlak bieden we een van de uitgebreidste pakketten in de markt. Klanten krijgen standaard toegang tot IMAP/IMAPS/POP/POPS/aSMTP en een opslag capaciteit van minimaal 2 GB. Autoresponders, mailinglist, spam en virusfilter zijn allemaal standaard.

We hebben een helpdesk die de gehele werkweek telefonisch beschikbaar is, buiten die tijden krijgen klanten meestal binnen enkele uren reactie op email. We investeren veel tijd in het oplossen van problemen en het is 'not done' om klanten af te schepen met een onvolledig antwoord.

Onze pakketten zijn vergelijkbaar geprijsd. Wij zullen geen prijsverhogingen doorvoeren, kortom u klanten blijven hetzelfde betalen voor dezelfde configuratie (disk, traffic etc). Wel bieden we ze de mogelijkheid aan hun contract naar onze pakketvorm te converteren, maar dit is dus niet verplicht.

Als laatste, greenhost biedt volledig klimaatneutrale hosting. Onze servers zijn geplaatst in een groen datacentrum (EvoSwitch) en duurzaamheid is volledig geïntrigeerd in onze bedrijfsvoering. oa, met LED verlichting, gerecycled papier en zuinige hardware.


Wat we u kunnen bieden:

Wij zullen al het werk voor de verhuizing van uw klanten op ons nemen. Dit omvat het inventariseren van de bestaande contracten en de overzetting van data en email naar onze servers. We zullen hierbij u uiteraard uitgebreid informeren en met u overleggen wat u het beste acht voor uw klanten. U kent hen immers het best.

Uiteraard zijn we bereid een bedrag voor deze overname te betalen. Het lijkt ons beter de hoogte hiervan in overleg te bepalen. Daartoe zijn ook iets meer gegevens nodig.

Ik hoop dat ik u middels deze email geïnteresseerd heb in ons als eventuele overname partner. Mocht u vragen hebben naar aanleiding van dit bericht, dan kunt altijd contact met ons opnemen:

<knip>

Website: http://www.greenhost.nl/


Met vriendelijke groeten,


Mart van Santen

Randy
09/10/07, 19:04
PM werkt niet als je < 10 posts hebt, misschien kan de admin het aanzetten.
Je mag eventueel contact met me opnemen; randy@aklmedia.nl (cc: randy@eliveldnetworks.nl) voor een overname inclusief huidige server/platform.

Hostbusiness
09/10/07, 19:10
Beste,

indien mogelijk zou ik alleen de klanten willen overnemen, webhosting wordt gedraait op eigen servers. Domeinnamen kunnen verhuist worden. Bij welke registrar zijn deze nu ondergebracht?
Gelieve contact opnemen met: r.duineveld [at] hostbusiness [dot] nl

Alvast bedankt!

ichosting
09/10/07, 19:14
Je mag eventueel ook contact met ons opnemen voor overname van de klanten + eventueel de server.

Je mag een e-mailtje sturen aan info [at] ic-hosting [puntje] nl

Anoniem
09/10/07, 20:08
Bedankt voor de reacties tot dus ver (en sorry voor de vage zinnen in mijn openingspost).

De .nl domeinen staan nu geregistreerd bij een externe partij (SIDN deelnemer). Overige domeinen staan bij Directnic (eigen beheer).

Volgens mij ben ik gewoon per privébericht te bereiken, ik kan althans in mijn Inbox en ik kan berichten versturen.

@ Samage, bedankt voor de heldere introductie. Wat voor gegevens heeft u nog van ons nodig? Reactie eventueel via PM?

@ Randy, royduin en ichosting; ik zou graag een korte introductie van jullie bedrijf zien en hoe je een eventuele verhuizing aan zou pakken. Mag eventueel via PM.

Randy
09/10/07, 23:41
Geen snelle verhuizingen, we nemen gewoon het huidige platform/server erbij. We zien het vaak genoeg mis gaan met mensen die snel/snel handelen om een paar tientjes te besparen.

jeffrey
10/10/07, 09:28
Beste,

u heeft een privebericht van ons ontvangen.

Nextreme
10/10/07, 11:16
Mochten jullie nog een partij zoeken, zou ik graag met u in contact komen.

Voor contact kunt u mij bereiken op support[at]nextreme[dot]nl

Phu
10/10/07, 13:33
de colocated contracten (voor de machines )kunnen direct opgezegd worden of dienen deze mee te gaan in de koop

Savvas
10/10/07, 13:51
Hier ook interesse, graag een mailtje op savvas[at]netrouting[dot]eu met meer informatie.

Swiftway-UK
10/10/07, 14:23
Wij zijn een SWsoft Platinum hosting partner en bieden zelf ook hosting op Plesk 8. Vandaar dat we interesse hebben in deze overname.

In tegenstelling tot providers die alles maar toelaten op hun hosting platform, draaien wij aan elkaar gelijke platformen op basis van Plesk Expand waar wij beveiliging en performance voor de klant op nummer 1 plaatsen.

Klanten die speciale wensen en eisen hebben, zoals volledige toegang tot alle PHP functies, bieden wij een VPS aan zodat zij andere gebruikers niet in gevaar brengen.

Graag contact opnemen met remon @ swiftnoc . com indien je interesse hebt om je hosting klanten en server aan ons te verkopen.

BDigitinternetdiensten
11/10/07, 15:54
DIT is ONNODIG!

Nextreme
11/10/07, 17:20
Mocht je nog overwegen om een host te kiezen. Ik zou graag in contact treden om te kijken of wij een goede partij voor u kunnen zijn.

Mocht u intresse hebben. Verneem ik dit graag.

Anoniem
11/10/07, 19:23
Alweer bedankt voor de reacties. Ik zal vanavond met enkele interessante partijen per e-mail contact opnemen.

Als er nog nieuwe partijen zijn die interesse hebben in bovenstaand beschreven overname, dan mogen die zich uiteraard nog melden.


de colocated contracten (voor de machines )kunnen direct opgezegd worden of dienen deze mee te gaan in de koop

We zijn net verhuisd van de ene naar de andere coloboer. Hier hebben we weer een nieuw contract getekend. Het hoe&wat hieromtrent is nog niet duidelijk, ik heb hierover gemaild.

Onze voorkeur is sowieso dat alleen de klanten overgenomen wordt. Mocht het, wegens het verhuizen naar een niet Plesk-host, gemakkelijker zijn om de server ook over te nemen, dan is is dit zeker een mogelijkheid.

brinkie
13/10/07, 15:46
Onze voorkeur is sowieso dat alleen de klanten overgenomen wordt. Mocht het, wegens het verhuizen naar een niet Plesk-host, gemakkelijker zijn om de server ook over te nemen, dan is is dit zeker een mogelijkheid.

Ik heb interesse in overname van je klanten. Zelf gebruik ik geen Plesk (DirectAdmin) maar dat mag geen probleem zijn. Bij zo'n klein klantenbestand is het prima te doen om 'handmatig' de sites te verhuizen naar onze servers.

Bedrijfsinformatie
Zie onze website (http://www.brinkhost.nl/) voor meer informatie.

Ik hoor graag wat voor prijs je in gedachten had en op basis daarvan kunnen we verder praten. Onze tarieven en hostingpakketten komen aardig overeen, eventueel is er maatwerk richting je klantenbestand mogelijk (afwijkende functionaliteiten, bandbreedte e.d.).

NB! Overname onzerzijds is alleen mogelijk wanneer contractueel wordt vastgelegd dat jullie je eigen activiteiten op hostinggebied de komende drie jaar niet weer opnieuw opstarten c.q. voortzetten.

Anoniem
23/10/07, 16:59
Om nog even wat van me te laten horen; voor nu weten wij voldoende.

Bedankt voor de reacties.

Serveo
24/10/07, 16:51
beste,

graag ontvang in meer info op info [at] xsxn [puntje] nl