PDA

Bekijk Volledige Versie : server4you.de - ecoserver ervaring?

Benjiro
06/10/07, 03:24
Hebben mensen al ervaring met de ecoserver's van server4you.de?

Ze bieden blijkbaar 1.8Ghz X2 AMD's aan ( en 2Ghz voor het topmodel ), met een 160GB HD's ( 5400 rpm ) naar 2 bij de midden & top model, met 1,2,3GB geheugen voor prijzen van rond de 38.99 -> 58.99. En geen limiet op de bandbreedte ( ? ).

Nadeel is wel het 24 maand contract, of een extra kost van 4.99€ / maand voor 12 maand contract, en 9.99€ voor 1 maand contract duur...

De HD's zijn trager, en de CPU's zijn low power, maar het geheugen compenseert veel in mijn ogen. Zodus, heeft iemand deze servers al, en hoe vind je ze?

En was het ook niet zo dat server4you dat de hardware van u wordt na 24 maand als je 10€ meer betaalde? Of was dat enkel in het verleden?

Uptime
06/10/07, 19:46
Ik heb er geen ervaring mee maar ik zou me toch wel
zeer ernstige vragen stellen bij unlim. dateverkeer voor zo een
prijs dat is toch gewoon onmogelijk.

Wynand
06/10/07, 20:00
Duitse providers stunten wel meer met bandbreedte.
Meestal plakken ze dan gewoon 20 servers op 1x100mbps.

SF-Jeroen
06/10/07, 20:12
Ik vind een 5400rpm harddisk niet echt aan te raden voor een server.

Daarnaast zou het me niks verbazen als het niet om 1u servers gaat, maar towers

Wynand
06/10/07, 20:15
De meeste duitse webhosters hebben gewoon iets magazijn achtigs waar ze een lading towers neerzetten.
Werken doet het, maar.. :)

Ik vraag me trouwens af hoe oud die disk wel niet is, 5400RPM disks worden bij mijn weten toch al even niet meer gemaakt, en zijn in SATA (3,5") vorm nooit geproduceerd dacht ik.
Of zit ik daar nu mis?

Groovy
06/10/07, 20:32
De meeste duitse webhosters hebben gewoon iets magazijn achtigs waar ze een lading towers neerzetten.
Werken doet het, maar.. :)

Servers staan gewoon in racks in een datacentrum hoor, graag voortaan beter je huiswerk doen :D

ilnee
06/10/07, 21:48
Wat is dit (http://www.teamplay.de/information/rechenzentrum) dan ?

Benjiro
06/10/07, 21:55
Ik vind een 5400rpm harddisk niet echt aan te raden voor een server.

Idd, dit vond ik ook een beetje aan de trage kant voor een server. Maar in mijn ogen, compenseert het geheugen enorm ( omdat je dan heel wat van je data kan cache in memory ). Nu, ik spreek wel over de 3GB versie.

Ik begrijp wel waarom men deze configuratie gebruikt. Door low voltage cpu, tragere hd's, enz te gebruiken, houden ze de server onder een bepaalde verbruik. En voor hun betekend dat ze dan meer van deze eco servers in een rack kunnen stoppen, ipv verspilde plaats te hebben wegens servers te veel gebruiken. Dat is het probleem deze dagen. Bandbreedte is niet meer de defacto hoge kost geworden, maar de hoeveelheid amp dat je krijgt voor je rack. Een paar zware servers, en je rack staat half leeg omdat je je max amp bereikt hebt...

Dit is altijd een punt van critiek geweest bij mij, als ik de configuraties bekijk van dedicated hosts. Welk onderdeel wordt het meeste getaxed als je weinig geheugen hebt. Idd, de HD's.

Ik vraag me trouwens af hoe oud die disk wel niet is, 5400RPM disks worden bij mijn weten toch al even niet meer gemaakt, en zijn in SATA (3,5") vorm nooit geproduceerd dacht ik.
Of zit ik daar nu mis?

Een wilde gok van mij, maar iets zegt me dat dit Laptop 2.5" HD's zijn. Gans de server is opgebouwd rond low gebruik, en het zou maar vreemd zijn dat men hiervoor 3.5" 5400rps SATA HD's gebruikt. Daarbij, ik denk idd dat deze zelf niet bestaan ( ik vind er in ieder geval geen referentie van terug, zodus ofwel is het een typo, ofwel zijn het idd 2.5" laptop HD's ).

Dat verklaart ook waarom alle 3 configuraties dezelfde HD groottes behouden. 9/10 kans kopen ze deze in bulk aan.

Nu, de unlimited claim zou waar zijn volgens de .com webhostingtalk ( waar mensen 80Mbits claimde ). Maar ja, in praktijk krijgt men een 100Mbits lijn op de rack, maar deze deel je dan wel met iedereen. En als men de rack volstopt, dan is dat 42? servers. Men verkoopt in .de vaak van die mega TB bandbreedte deals. Er zijn maar weinig mensen die dat volkrijgen op een maand. Zodus men claimde gewoon unlimited, want je wordt toch beperkt door de sharing met de andere servers. En laten we eerlijk zijn, of daar nu 2TB, 6TB of unlimited opstaat; het is niet makkelijk om dat zomaar vol te krijgen ( of je moet een deftige streaming site hebben ).

Wat is *snip URL* ?

Tja, tower configs zie je idd meer & meer. Blijkbaar in de VS is dat enorm populair, omdat rack space al lang geen punt meer is daar, maar wel het verbruik. En dat zie je ook terug komen hier, met de Eco servers, en vaak verspilde rack space wegens beperkte amp's per rack cage.

Maar in Europa is het gebruik van towers nog beperkt.

Ik denk dat er hier nog een tijdje geleden een discussie was over rack vs tower, en dat de algemene consensus was dat tower gebruik beter was voor de cooling, dan op elkaar gestapelde 1u cases ;) Ofcourse, het gebruik van towers te stappen in rack cages is iets dat ook wel durft voorkomen.

Tussen haakjes, de foto's dat je linkte tonen wel een datacenter dat hiervoor designed is. De meeste datacenters zijn nog altijd op rackspace designed hier in Europa. Maar de foto's bovenaan, tonen een correct tower faciliteit...

Muijters
08/10/07, 16:45
Lieve mensen ik wil geen reclame maken voor server4you daar ik zelf medewerker ben van Server4you.nl
Ik mag me eventjes voorstellen, ik ben Chrit Muijters en hoofd verkoopleiding server4you Nederland.
De ecoservers zijn nog niet eens leverbaar in Nederland!! dit wordt verwacht einde November begin December.
In Duitsland zijn de ecoservers sinds 03-09-2007 op de markt en deze dingen worden daar verkocht als gek.
helaas voor nederland nog niet te bestellen...met uitzondering als je reeds klant bent en was in 2006.
Natuurlijk kun je kijken wat wij binnenkort gaan krijgen in Nederland (of die prijzen dan ook voor Nederland kloppen is mij zelfs nog niet eens bekend).
Of het nu een tower is of niet kun je direct zien op onze duitse homepage
De ecos verbruiken ca. 54 % minder stroom tevens door een heel grote inkoop kunnen wij die dingen dan ook goedkoper aan de klant aanbieden.

Ik hoop jullie voldoende geinformeerd te hebben, mochten er nog vragen zijn dan kijk maar een op onze NL pagina onder contact.

Met vriendelijke groeten

Chrit Muijters

Xolphin
08/10/07, 21:52
Je mag best wel vertellen dat Benjiro ook bij jullie in dienst is hoor. Dat ligt er al zo dik bovenop, kan me niet voorstellen dat iemand dat niet door heeft.

Wynand
08/10/07, 21:54
Lijkt me sterk. ;)

spirit010
08/10/07, 21:56
Hier in Duitsland is "unlimited" traffic normaal. Meestal heb je tot de eerste 3000GB een 100Mbit verbinding en daarna word deze geknepen tot 10Mbit.

Benjiro
08/10/07, 22:12
Je mag best wel vertellen dat Benjiro ook bij jullie in dienst is hoor. Dat ligt er al zo dik bovenop, kan me niet voorstellen dat iemand dat niet door heeft.

Lol, sorry om je teleur te stellen, maar ik werk niet voor server4you. In werk als Perl Programmeur in België ( en dik onderbetaald ). Dit topic is ontstaan juist omdat ik zeker wil zijn voor ik een 2 jaar contract aanga, dat een mens geen lege eieren wilt koopt. Sinds er niemand hier, nog op de .com webhostingstalk forum ervaringen gepost heeft met die server range.

Nu, mijn conclusie van de hd hardware op die server is zoals je kan lezen, een gok, maar na 15 jaar met PC's te spelen, kan je zo een gokwerk wel veroorloven.

Trust me, ik heb men research al grondig gedaan, met zowat een 40 tal hosts op te zoeken ( nl & de. Be = no way in hell. Te duur ) via hier, en te vergelijken welke de beste aanbod hadden voor mijn keuze.

Ik heb ook al ervaring met hosteurope en hetzner.de. Betekend het dat ik voor hun werk? En er zijn maar 2 echt goed uitziende dedicated deal op dit moment in Duitsland ( voor wat ik wil uitgeven, en wat ik in ogen heb ), en dat zijn s4y, en hetzner, maar hetzner kan naar mijn geld fluiten nadat men de prijs met 25% verhoogd heeft in het begin van het jaar.

Mja, als men hier al zo paranoia achtig is ... :huh: Waarom moet ik mezelf hier eigenlijk verdedigen.

Ps Xolphin: En ik zou zelf niet geintresseert zijn in de server4you.nl servers ( te duur voor wat je krijgt ivm hun Duitse broer. Sorry Muijters, maar dat is zo. Voor dezelfde prijs krijg je een pak meer bij je Duitse broer ). Zodus, wat voor nut zou een mol nu hebben hier. Om de Duitse bedrijf te helpen in nadeel van het Nederlandse, ha, denk dat zoiets snel voor problemen zou geven tussen beide firma's.

spirit010
08/10/07, 22:20
waarschijnlijk vind je op http://rootforum.de wel het eea aan handige informatie met betrekking tot server4you Duitsland.

rob01786
07/03/08, 11:11
Beste lezers,

Ik ben werkzaam bij Qupra. dit is een hosting bedrijf die stille, energie zuinige en toch snelle servers nodig heeft. Wij doen zelf zaken met ecoserver.nl en dit bevalt ons heel erg! Wij kopen deze servers, maar je hebt volgens mij ook de mogelijkheid voor dedicated hosting.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben!

Groeten Rob

SF-Jeroen
07/03/08, 11:17
Beste lezers,

Ik ben werkzaam bij Qupra. dit is een hosting bedrijf die stille, energie zuinige en toch snelle servers nodig heeft. Wij doen zelf zaken met ecoserver.nl en dit bevalt ons heel erg! Wij kopen deze servers, maar je hebt volgens mij ook de mogelijkheid voor dedicated hosting.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben!

Groeten Rob

Je hebt zojuist 3 regels overtreden

DutchTSE
07/03/08, 12:13
Je hebt zojuist 3 regels overtreden
:D was al gerapporteerd :)

Bento
08/03/08, 00:55
Lieve mensen
.....
Met vriendelijke groeten

Chrit Muijters
Als hoofd verkoopleiding mag je toch wel iets meer aan de opmaak van je post doen imo :)