PDA

Bekijk Volledige Versie : Klanten zoeken lieve nieuwe host :)



Anoniem
02/10/07, 23:58
Beste Medehoster,

Ik ben sinds een tijdje gestopt met het aannemen van nieuwe klanten omdat ik zelf wil stoppen met het aanbieden van webhosting. Dit betekend echter wel dat mijn klanten op zoek zullen moeten naar een nieuwe webhost. Nu heb ik natuurlijk 2 mogenlijkheden:
1. Een goede partij zoeken welke alle klanten in een keer overneemt.
2. Stoppen met webhosting dmv het stopzetten van de contracten en hierme binnen een jaar van alle verplichtingen en klanten af zijn. Hierbij natuurlijk wel goede service bieden voor de klanten die willen verhuizen naar een nieuwe provider.

Mijn keuze zelf gaat uit naar optie 1. Mede omdat dit betekend dat ikzelf niet nog een jaar 'nasleep' heb. maar dit kan natuurlijk alleen als de nieuwe host een goede partij is.
Onder een goede partij versta ik een profesioneel bedrijf dat mijn klanten de persoonlijke/profesionele service kan bieden die ze verdienen.

Ben jij die host die op zoek is naar nieuwe klanten? Neem dan contact met mij op over een eventuele overname van klanten.
De server waar het geheel momenteel op draait is een linux FreeBSD server met plesk 7.5 en clientexec voor de administratie.

Indien meerdere host intresse tonen zal mijn keus vallen op de host die de beste service bied, de snelste service en mischien nog wat over heeft voor de jaren werk die ik er in heb gestoken en de uren die ik er waarschijnlijk nog in zal moeten steken.

Ikzelf zal na de verhuizing indien nodig aanblijven als contact persoon voor de klanten (freelance, €40 per uur).

Waarom wil ik af van de webhosting? Ik heb nu tijdens mijn studie 3 jaar lang de kans gehad om een profesioneel bedrijf te runnen maar ik kan niet langer de service bieden die een klanten bestand van deze grote nodig heeft. Voor mijzelf staan er ook nieuwe kansen aan te komen welke niet hiermee gecombineerd kunnen worden.

Het betreft een 70 á 100 tal klanten van verschillende grote (15 tot 100 euro per jaar).

De verhuizing betreft alleen de klanten (hosting plus domeinen) en geen hardware, software of andere dingen.

Neem contact met mij op via reactie in het topic of PM als je intresse hebt.

BTW de server waar ik nu op zit zit momenteel zonder server beheerder dus indien je als bedrijf bereid bent daarvoor wat service te bieden neem ik dat graag aan.

Eelco Kingma
info@eelcokingma.nl

ichosting
03/10/07, 00:10
Ber|Art edit: Overbodig!

Nextreme
03/10/07, 10:23
Ber|Art edit: Overbodig!

Anoniem
04/10/07, 16:07
Ik heb een hele hoop reacties gekregen, ik ga deze even rustig allemaal bekijken en na het weekend stuur de partijen die mij het meest interesante aanbod hebben gedaan en mij de beste partij lijken een mailtje terug voor de verdere onderhandeling.

Nieuwe reacties zijn natuurlijk nog steeds van harte welkom.

Spyder01
04/10/07, 21:23
Beste Eelco,

Indien je nog een bedrijf toegevoegd wilt hebben om een keuze uit te maken, dan hoor ik dat graag.

Wel zou ik graag willen weten wat voor overname bedrag je in gedachten hebt.

TheVoiceHost
10/10/07, 03:33
Beste.
pm mij aub over je prijs wat je in gedachten heb.

Vriendelijke groeten TheVoiceHost.


kort en krachtig en recht door de zee geen . en , adertjes onder het gras

lekker gewoon is al gek genoeg

Prodes
10/10/07, 15:53
Ik heb 2 weken geleden ongeveer een mail vestuurd, maar nog steeds niets gehoord.

Anoniem
10/10/07, 22:39
Alle webhost die voor mij mogenlijk interesant zijn hebben een mail gekregen en ben ik mee in onderhandeling. Ik wil de rest graag bedanken voor de reacties.

Savvas
11/10/07, 10:44
Eelco, zou je ons ook in de overweging willen meenemen? Thanks!

Enige informatie die nog vereist is wil ik uiteraard per mail/pm voor je beantwoorden.

Anoniem
11/10/07, 12:46
Als je er zo op staat wil ik dat best nog een keertje doen :) stuur even een mailtje met de volgende informatie naar info@eelcokingma.nl

Welk controle paneel worden de klanten naar verhuist? (Plesk, Cpanel, DirectAdmin, custom)

Blijven de pakketten hetzelfde of worden hier verandering in gemaakt, zo ja welke. Blijven de pakketten na het jaar dezelfde prijs of worden ze omgezet naar uw eigen paketten?

Wat is uw hoogste bod voor deze klanten?

Hoe bent u van plan de verhuizing te laten gebeuren? Welke taken neemt u op zich en hoe kan ik u helpen bij de verhuizing? Moeten de klanten zelf iets doen of ondervinden zij geen last van de verhuizing?