PDA

Bekijk Volledige Versie : Los half rack



Wynand
02/10/07, 20:04
Bij ons op school wordt er momenteel uitgekeken naar een server rack.
Een unit of 15. De enige eis is dat het volledig afgesloten moet kunnen worden (al lassen/boren we er in het slechtste geval wel voor een hangslot) en dat er een voor- en achterdeur aan zit.
Er moet een Xserve van Mac (ik weet het..) in passen, diepte van 76,2 cm diep. Natuurlijk moeten de temperaturen nog ietwat binnen de perken blijven in een lokaal zonder airco (desondanks hooguit iets van een 24 graden in de snikhete zomers), dus een dieper rack lijkt wel leuk.
Prijzen, zo laag mogelijk natuurlijk, als het voor 500-700 euro beschikbaar zou zijn zou dat mooi zijn.

Leveranciers?

Serve-xs
02/10/07, 21:03
Kijk eens op www.tcwshop.nl of www.connect-home.nl
Als de voorkeur uit gaat naar een shop uit Belgie kun je eens kijken op www.ahead-it.be

Wynand
02/10/07, 22:16
Levert Ahead-IT ook hele racks?

Sorcer
02/10/07, 23:11
Levert Ahead-IT ook hele racks?

Zou zeggen, neem contact met hen op, dat weet je het direct zeker :)

t.bloo
02/10/07, 23:30
(ik weet het..)

Leveranciers?


wat weet je? prima machines toch.

Wij halen racks voor "losse" doeleinden altijd bij Rittal.

Wynand
03/10/07, 08:51
Er moet een Xserve van Mac (ik weet het..) in passenSlaat op het feit dat een high-end Mac server niet ideaal is voor wat het moet dienen.
Die betaal je namelijk nogal wat aan de software licensies die ze graag hadden.

Zal ook eens bij Rital kijken.

snaaps
03/10/07, 10:14
Zonder airco?

Vergeet niet waneer je een aantal servers/pc bij elkaar zet dit behoorlijk veel warmte genereerd.

Bij ons op kantoor maken we gewoon gebruik van een particulier verplaatsbare airco.
Dit scheelt al gauw 20 graden..

Zorg er wel voor dat je de afvoer van de warme lucht van de airco juist kan afvoeren.

gjtje
03/10/07, 13:14
Maximaal 24 in een hete zomer betekent dat je sowieso moet koelen.

'k Zou zeggen koop een rack met ingebouwde airco.

xabin
03/10/07, 14:12
De Xserves draaien hier anders prima!

WebXtra
03/10/07, 15:51
DOMENICO EDIT:

Let op, in dit forum geen aanbiedingen plaatsen!

Wynand
03/10/07, 17:16
Zonder airco?

Vergeet niet waneer je een aantal servers/pc bij elkaar zet dit behoorlijk veel warmte genereerd.

Bij ons op kantoor maken we gewoon gebruik van een particulier verplaatsbare airco.
Dit scheelt al gauw 20 graden..

Zorg er wel voor dat je de afvoer van de warme lucht van de airco juist kan afvoeren.Dat weet ik, momenteel komt er niet meer dan een Xserve, goedkope UPS en een switch in te hangen, maar beter even kijken hoe dat draait voordat we (ze) spenderen aan airco, die je volgens mij toch ook al snel 500 euro of meer betaald?