PDA

Bekijk Volledige Versie : Wil een FTP server, maar router werkt niet



Franko39
02/10/07, 20:02
Hoi,

Ik ben nieuw hier en ga het proberen.
Ik wil graag een ftp server laten draaien, maar op de een of andere manier werkt het niet. Ik heb een router DLINK DI-604. Die heb ik sinds februari en sindsdien ben ik eigenlijk al bezig om hem aan de praat te krijgen. Ik heb al port forwarding gedaan. Maar blijkbaar doe ik iets verkeerd. Combinatie van ip en port gaat waarschijnlijk fout.
Verder gebruik Filezilla server. Ook daar het een en ander ingesteld, maar niets helpt.

Iemand enige ervaring met de DLINK en Filezilla?
Wie kan mij helpen hiermee, want dat ding kan nu alleen maar zorgen voor een internet verbinding, maar nu nog een FTP servertje.

Groetjes,
Franko

Serve-xs
02/10/07, 21:19
Zoek eens op http://got.tweakers.net

Keizer
03/10/07, 01:52
1. zorg dat het systeem met filezilla een statisch ip heeft (anders heb je grote kans dat het na 1 reboot weer niet werkt)
2. zorg/weet dat filezille luistert op de poort 21
3. stel je router in dat hij poort 21 verwijst naar dat statische ip
4. eventueel nog poorten 1024-1034 forwarden voor de passive mode (als je daar geen zin in hebt kan je bij je ftp client passive mode uitzetten)
5. zet de windows (als je dat gebruikt) firewall uit en evt andere filewalls (norton etc)

dan moet het toch echt lukken, succes!

MMaI
03/10/07, 12:00
om even je router te testen zet je pc in een zgn dmz, dan wordt al het verkeer van buitenaf naar je pc doorgeleid, als je pc dan nog niet te bereiken is heb je een firewall draaien, als het dan wel beschikbaar is, check dan even of je ook de passive mode poorten heb forwarded

na het testen altijd je dmz weer dicht zetten, das wat veiliger ;)

crazycoder
03/10/07, 12:06
Controleer ook even of je van je provider wel een server mag draaien. Inkomend verkeer naar standaard poorten zoals 21 staan soms dicht waardoor je het niet werkend zal krijgen al ga je op je kop staan :)

Marin
03/10/07, 12:18
Werkt het over je interne netwerk wel?? Dus vanaf een anders pctje binnen je eigen lan

Arieh
03/10/07, 17:48
Controleer ook even of je van je provider wel een server mag draaien. Inkomend verkeer naar standaard poorten zoals 21 staan soms dicht waardoor je het niet werkend zal krijgen al ga je op je kop staan :)
Volgensmij lees ik dit vaker dan dat het voorkomt bij providers. Bij de populaire xs4all, @home, planet, wanadoo etc is dit geloof ik niet het geval.