PDA

Bekijk Volledige Versie : Klanten bijhouden



Fabian Krieger
02/10/07, 16:16
Hey,

Heeft er iemand tips hoe ik het best klanten kan bijhouden en welk pakket ze hebben en vandaaruit facturen draaien?

Groeten Fabian Krieger

zakariae
02/10/07, 16:34
Hallo,

Zelf heb ik Wefact Standard aangeschaft, een prima administratie- en facturatiesysteem.
Je kan eventueel ook voor de PRO versie kiezen, dan beschik je over extra functies zoals login voor je klanten, online betalingsmogelijkheden en een uitgebreide bestelsysteem voor op je website.

Succes verder en vragen zijn altijd welkom.

santema
02/10/07, 16:51
Hier ook wefact, wellicht gaan we binnenkort wel weer over op een eigen panel. Heeft trouwens niks met wefact te maken, maar dedi klanten zien graag alles in 1 (reboots,traffic etc).

Maxhost
02/10/07, 16:57
K gebruik een super panel gebouwt door ek-hosting... je kan hem zien op http://klantenpaneel.nl

testaccount:
Username: erik@ek-hosting.nl
Password: test

Het werkt lekker, en komen strax weer nieuwe updates voor ticketsysteem en andere kleine foutjes worden verbeterd. Er komen trouwens regelmatig updates uit. Hij werkt met DirectAdmin en Transip, dus niet met de hand nog domeinen en paketten toevoegen. gaat allemaal auto. Super systeempje. kijk maar is.

Je betaald 1 malig, dus niet per maand een bedrag van ik meen E 119,- incl btw maar weet niet zeker. kan ik voor je nakijken.

DutchTSE
02/10/07, 17:13
Hier ook wefact, wellicht gaan we binnenkort wel weer over op een eigen panel. Heeft trouwens niks met wefact te maken, maar dedi klanten zien graag alles in 1 (reboots,traffic etc).
Het klantenpanel is toch aanpasbaar? Waarom integreer je het niet met elkaar? Hebben we hier ook gedaan :)



K gebruik een super panel gebouwt door ek-hosting... je kan hem zien op http://klantenpaneel.nl

testaccount:
Username: erik@ek-hosting.nl
Password: test

Het werkt lekker, en komen strax weer nieuwe updates voor ticketsysteem en andere kleine foutjes worden verbeterd. Er komen trouwens regelmatig updates uit. Hij werkt met DirectAdmin en Transip, dus niet met de hand nog domeinen en paketten toevoegen. gaat allemaal auto. Super systeempje. kijk maar is.

Je betaald 1 malig, dus niet per maand een bedrag van ik meen E 119,- incl btw maar weet niet zeker. kan ik voor je nakijken.
Voor dat geld zou ik zeer zeker voor wefact standaard (99 euro) gaan, en eventueel wefact pro. Ik gebruik de Pro versie met alle tevredenheid!

EHS-Jerre
02/10/07, 17:23
Het klantenpanel is toch aanpasbaar? Waarom integreer je het niet met elkaar? Hebben we hier ook gedaan :)
Heb je het nu over Wefact?
Want hier is alle code scripted, zodat we niet veel kunnen toevoegen jammer genoeg :(

Sorcer
02/10/07, 17:28
Heb je het nu over Wefact?
Want hier is alle code scripted, zodat we niet veel kunnen toevoegen jammer genoeg :(

Je hebt het zelf over de "medewerkers" oftewel "hoofd" login. DutchTSE heeft het over het klantenlogin en daarachter verder verwerkende scripts. Deze zijn gewoon aanpasbaar en uitbreidbaar!

On-topic: Wij werken zelf ook met WeFact pro met alle tevredenheid! Top product, mensen achter wefact, Jeroen en Roel staan altijd voor ons en iedereen klaar. Top dus :)

Marin
02/10/07, 17:28
ADBPlus http://www.gratisfactureren.nl Mag je 250 facturen gratis mee draaien, daarna kun je het aanschaffen.

Werkt erg goed.

zakariae
02/10/07, 17:42
Zoals je ziet zijn er veel verschillende administratie pakketten, en er is maar een kleine deel genoemd van de hele lijst.
Het beste wat je kan doen is hier op WHT goed zoeken, en googelen om het best bij jou passende programma te vinden.
Er zijn zelfs offline facturatiesystemen die het prima doen.

succes alvast

WDE-Services
02/10/07, 17:49
Ik werk zelf met Alexion Relation Manager, erg fijn programma! Meer gericht op CRM maar facturen met volgnummers aanmaken is ook geen probleem. Verder nog een super bijkomstigheid, te draaien vanaf server en 1e licentie is GRATIS! Dus zeker voor mij als starter helemaal geweldig. Verder voor administratie werk ik met Cashflow, ook makkelijk en eenvoudig.

Maxhost
02/10/07, 17:50
Voor dat geld zou ik zeer zeker voor wefact standaard (99 euro) gaan, en eventueel wefact pro. Ik gebruik de Pro versie met alle tevredenheid!
Zou ik niet doen... Wefact standaard zit geen gedeelte bij waarin klanten kun facturen online kunnen bekijken, en er zit geen API voor transip/da in, code is niet te zien, dus niet aan te passen, en er zit geen bestelsysteem in. Dit zit wel allemaal in het panel dat ik gebruik.

Fabian Krieger
02/10/07, 18:26
Iedereen heel erg bedankt! heel fijn al deze antwoorden! ik ga eens oriënteren...

wbakker-letsgoonline
03/10/07, 09:57
Zou ik niet doen... Wefact standaard zit geen gedeelte bij waarin klanten kun facturen online kunnen bekijken, en er zit geen API voor transip/da in, code is niet te zien, dus niet aan te passen, en er zit geen bestelsysteem in. Dit zit wel allemaal in het panel dat ik gebruik.

Dit zit wel degelijk in Wefact Pro verwerkt, helaas niet in de standaard versie vandaar de naam standaard ;-), het is ook maar net wat de TS nodig heeft.

Fabian Krieger
03/10/07, 10:43
Zijn er nog andere aanraders? Waarmee ik de gehele boekhouding en administratie mee kan bijhouden? in combinatie met mijn boekhouder zelf :)

phreak
03/10/07, 10:50
Wij gebruiken cash (www.cash.nl) voor onze gehele boekhouding.

crazycoder
03/10/07, 11:02
Zijn er nog andere aanraders? Waarmee ik de gehele boekhouding en administratie mee kan bijhouden? in combinatie met mijn boekhouder zelf :)
Overleg eerst eens met je boekhouder, die hebben meestal bepaalde voorkeuren.

Je zou eens naar snelstart kunnen kijken. Vind het een behoorlijk pakket, boekhouders en een aantal accounts kennen/gebruiken het ook.

Soms scheelt het in de kosten als je het pakket via de boekhouder/accountant van je keuze aanschaf.

Fabian Krieger
03/10/07, 11:03
oke, dat is handig! bedankt crazycoder!

Mastje
03/10/07, 17:02
Wefact is geen boekhoudprogramma, voor als dit een eis is.

Ik raad inderdaad ook Snelstart aan, of Exact Software. Overleg het inderdaad eerst eens met je boekhouder.

Fabian Krieger
03/10/07, 17:34
Oke thnx Mastje!

Server00
03/10/07, 18:27
Ik maak gebruik van 2 x Wefact standard 1 x Pro versie + Compleet boekhouden Pro 2007. Allemaal zeer goede software :). Wefact is hier en daar al uitgelegd dus niets aan toe te voegen.

Het andere pakket is offline en is niet specifiek op hosting gericht, maar meer op detailhandel. Zoals pakbonnen maken en dergelijke. Support is uitstekend je belt ze gewoon kom je er niet uit dan kunnen ze remote via software inloggen op je PC en het probleem verhelpen. Voor de rest meer info @ http://www.osirius.nl/compleet_boekhouden_pro_2007

eMiz0r
05/10/07, 09:37
We gebruiken gewoon een eigen geschreven administratie, wat ik toch eigenlijk iedereen kan aanraden..

- Er zit een directe koppeling met het boekhouderskantoor in. De accountant kan alle gegevens panklaar op zn bord krijgen wat ons een hoop kosten scheelt.

- In de nieuwe administratie (in ontwikkeling) komt er ook een directe koppeling met het incassobureau. Zij sturen de gegevens realtime aan ons door, wij naar hen.

- Urenregistratie van werknemers in de administratie verwerken, zodat het boekhouderskantoor deze gegevens ook netjes aangeleverd krijgt.

- Ook de telefooncentrale wordt in de admin geplugd. Klant voert zijn klantnummer in en onze werknemers krijgen met de klant, ook direct alle gegevens op het scherm.

En natuurlijk alle functies die jullie in aparte scripts hebben staan, is in het administratieprogramma verwerkt. Nafactureren van dataverkeer, bestellingen plaatsen, klantenlogin met uitgebreide functies enz. enz. enz.

Je kan met een eigen control panel praktisch álles automatiseren, op het telefonisch of per mail ondersteunen van je klanten. Scheelt een hoop werk, tijd én geld :)

Fabian Krieger
05/10/07, 09:45
jazeker, daar zit wat in! maar tot die tijd dat ik zelf wat ontwikkeld heb moet ik wel me dingen bijhouden.. dan zou ik dat tijdelijk in excel of in een ander programmaatje doen.. bedankt voor je info eMiz0r

AlfaHosting
05/10/07, 09:58
We gebruiken gewoon een eigen geschreven administratie, wat ik toch eigenlijk iedereen kan aanraden..


Iedereen begint in zijn startfase met excell of een of ander programmaatje dat je met wat kunst en plakwerk kan gebruiken. Uiteindelijk is een zelf geschreven of aangepast script de enige oplossing. Wij hebben uiteindelijk ook gekozen voor een eigen script.

Aan de koppeling met de boekhouder zijn we nu aan het werken, de kosten kunnen dan inderdaad heel sterk dalen (tot de helft).

Koppeling met de incasso en de telefooncentrale is een goede tip die ik ga meenemen.

crazycoder
05/10/07, 10:14
We gebruiken gewoon een eigen geschreven administratie, wat ik toch eigenlijk iedereen kan aanraden..

- Er zit een directe koppeling met het boekhouderskantoor in. De accountant kan alle gegevens panklaar op zn bord krijgen wat ons een hoop kosten scheelt.

- In de nieuwe administratie (in ontwikkeling) komt er ook een directe koppeling met het incassobureau. Zij sturen de gegevens realtime aan ons door, wij naar hen.

- Urenregistratie van werknemers in de administratie verwerken, zodat het boekhouderskantoor deze gegevens ook netjes aangeleverd krijgt.

- Ook de telefooncentrale wordt in de admin geplugd. Klant voert zijn klantnummer in en onze werknemers krijgen met de klant, ook direct alle gegevens op het scherm.

En natuurlijk alle functies die jullie in aparte scripts hebben staan, is in het administratieprogramma verwerkt. Nafactureren van dataverkeer, bestellingen plaatsen, klantenlogin met uitgebreide functies enz. enz. enz.

Je kan met een eigen control panel praktisch álles automatiseren, op het telefonisch of per mail ondersteunen van je klanten. Scheelt een hoop werk, tijd én geld :)
Bedenk ook dat iets dergelijks in de opstartfase van een bedrijf een flinke aanslag op het budget is.

Eens dat het op de rit is scheelt het inderdaad wel veel geld..

Je kan overigens heel goed een 'normaal' boekhoudpakket offline gebruiken waar je automatisch mee koppel. De wens die sommigen hebben om een eigen boekhoudpakket te schrijven heb ik nog nooit zo begrepen..

Urenregistratie zou ik zelf trouwens liever aan een toegangscontrole hangen, is veel goedkoper dan zelf ontwikkelen..


Koppeling met de incasso en de telefooncentrale is een goede tip die ik ga meenemen.
Veel grote(re) telefooncentales kunnen koppelingen met databases aan..


Uiteindelijk is een zelf geschreven of aangepast script de enige oplossing.
Als je mij zou vragen wat ik als de beste oplossing zie dan is het een standaard boekhoudpakket wat offline draait met koppelingen die facturen en betalingen naar en van online aangemaakte facturen en betalingen verwerkt.

Boekhoudkundig zijn er niet zo gek veel specifieke eisen maar je wil wel een hoge(re) mate van flexibiliteit in het factureren welke je bij de meeste boekhoudpakketten niet zal vinden. Om nog maar te zwijgen over online betalingen en automatisch factureren van bestellingen..

ju5t
07/10/07, 21:17
Wij gebruiken Mamut E5 met binnenkort een koppeling naar Modernbill.
De koppeling richting het incasso bureau is er nog niet, zit wel in Mamut, maar wordt (nog) niet ondersteunt door het bureau wat wij gebruiken.

Mamut is wel erg uitgebreid en waarschijnlijk extreme overkill voor een klein bedrijf.

Fabian Krieger
07/10/07, 21:45
Oke, misschien iets voor als ik groter ben! ;)

Ik heb morgen afspraak met een boekhouder, dus zal het er wel over hebben met hem...

iedereen bedankt voor jullie informatie.. Wat mij betreft mag de moderator deze thread sluiten!

baskie
01/08/08, 12:20
<knip> + ban.