PDA

Bekijk Volledige Versie : Asterisk + Budgetphone



SDGM
01/10/07, 13:29
Heeft iemand asterisk 1.4.11 aan de gang gekregen in combinatie met budgetphone? Ik krijg namelijk altijd de volgende foutmelding:



[Sep 28 09:59:12] WARNING[17131]: chan_sip.c:1938 retrans_pkt: Maximum retries exceeded on transmission 0aba0fbc2336843e@gw02-mci.budgetphone.nl for seqno 102 (Critical Response)
[Sep 28 09:59:12] WARNING[17131]: chan_sip.c:1962 retrans_pkt: Hanging up call 0aba0fbc26836843e@gw02-mci.budgetphone.nl - no reply to our critical packet.


De verbinding wordt dus verbroken omdat bepaalde ACK pakketjes niet worden ontvangen van budgetphone, ligt dit nou aan mijn instellingen?

Ik heb al meerdere instellingen, ook die van de budgetphone site en hier van het forum geprobeerd, maar allemaal het zelfde resultaat.

Als ik chan_sip.c aan pas zodat er geen critical response komt dan wordt de verbinding ook niet meer verbroken. De kwaliteit is dan zelfs vrij goed en kan ik bellen en gebeld worden.

Wat is dan het probleem zou je zeggen? Het werkt toch, zij het met een kleine aanpassing aan de code. Niet helemaal wordt ik namelijk gebeld en hangt de tegenparty op blijft mijn telefoon over gaan. Wat mij doet denken dat ik nog meer pakketjes niet ontvang van budgetphone, of is dit standaard gedrag bij budgetphone?

Nou ben ik geen expert hoe het sip protocol in elkaar zet, maar ik vind dit enigsinds gek. Telefoon gaat over en het geluid is beiden kanten op perfect, maar hangt de tegenparty op blijft de verbinding bestaan enkel het geluid lijkt weg te vallen.



Hoe ik zou verwachten dat het zou gaan:

Budgetphone krijgt telefoontje binnen en geeft dit door aan mijn asterisk server over poort 5060.

Asterisk stuurt dit door naar mijn telefoon en er wordt een verbinding over de rtp poorten gemaakt.

Tegen party hangt op budgetphone brengt asterisk hiervan op de hoogte via poort 5060.



Maar aangezien de verbinging blijft bestaan gaat dit zo niet of staat er ergens iets fout waardoor het zo niet gaat.

Iemand enig idee aan wie dit ligt en wat hier mogelijk aan te doen is.

Het is namelijk vervelend dat ik altijd een voicemail bericht krijg van 4 seconden of ik opneem en niemand aan de lijn heb op deze manier.

Voipbuster, 3starnet, xs4all en anderen die ik geprobeerd heb werken overigens perfect.

asteriskfreak
01/10/07, 16:17
Probeer eens een andere dtmf mode te kiezen zoals inband, info etc..
Dit wil nog wel eens helpen. Het feit dat je budgetphone aan het lopen hebt gekregen is al een hele prestatie.

Probeer verder alleen de codec G711 alaw te gebruiken in je sip device.

SDGM
01/10/07, 17:00
Probeer eens een andere dtmf mode te kiezen zoals inband, info etc..
Dit wil nog wel eens helpen. Het feit dat je budgetphone aan het lopen hebt gekregen is al een hele prestatie.

Probeer verder alleen de codec G711 alaw te gebruiken in je sip device.

Ik heb gezorgd dat alaw de enige codec is die werkt.

als dtmf modes heb ik geprobeerd: niks, auto, inband, info, en outband ik weet niet of die laatste wel bestaat.

Al deze modes geven het zelfde resultaat.

asteriskfreak
01/10/07, 17:36
Heb je dit zowel bij asterisk gedaan als in je sipdevice?

Erikcreative
01/10/07, 21:06
Heb Asterisk hier al 1,5 jaar perfect werken met Budgetphone!

SDGM
01/10/07, 23:26
Heb Asterisk hier al 1,5 jaar perfect werken met Budgetphone!


Ik heb inderdaad al meer succes verhalen gehoord, bellen is voor mij ook geen probleem, ik kan gebeld worden ook geen probleem geluid is perfect het enige wat fout gaat is als de tegenparty ophangt dan blijft de verbinding bestaan.

Heb jij nog aparte instellingen gebruikt? anders dan overal te vinden zijn voor budgetphone?